וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד ומרקל בנאום משותף: "איחרנו להבין את השלכות המשבר הסורי"

לראשונה מאז נפילת חומת ברלין, נשאו מנהיגי גרמניה וצרפת נאום בפני הפרלמנט האירופי. השניים קראו למדיניות אחידה בנושא הפליטים: "להסתגר – זו אשליה". הולנד: "בכל משבר צצים חששות, אך אסור לנו לתת לפחד להשתלט עלינו"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא צרפת פרנסואה הולנד קרא היום (רביעי) להצבת כוחות מוגברים בגבולות האיחוד האירופי ולמדיניות אחידה שתביא ל"שליטה יעילה" בגבולות האירופיים. בנאום היסטורי משותף שנשא יחד עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בפני הפרלמנט האירופי בשטרסבורג, הבהיר הולנד: "עלינו להסכים על מדיניות ברורה ואחידה לקליטת מבקשי מקלט". מרקל יצאה נגד אלה הקוראים לסגירת הגבולות וטענה: "להתבודד, להסתגר בעידן האינטרנט – זו אשליה".

בנוגע למשבר בסוריה, טען הולנד כי האפשרות של משא ומתן עם הנשיא בשאר אסד אינה על השולחן. עם זאת, הקנצלרית מרקל המשיכה לגרוס כי "צריך לדבר עם כולם". לדברי הנשיא הצרפתי, אירופה "איחרה להבין שלמשבר במזרח התיכון יש השלכות גם על האירופים". הוא הוסיף והזהיר מפני "מלחמה כוללת" במזרח התיכון, אם המשבר הסורי לא יגיע אל סופו.

עוד בוואלה! NEWS:
המבצע יוצא לדרך: ספינות האיחוד ישתלטו על ספינות מהגרים
האיחוד יסייע לטורקיה: התכנית החדשה לפתרון משבר המהגרים
ארדואן: "רוסיה תאבד הרבה אם תהרוס את הידידות עם אנקרה"

פרנסואה הולנד ואנגלה מרקל בנאום משותף בפרלמנט האירופי, שטרסבורג, אוקטובר 2015. רויטרס
"אף אחד לא עוזב את מדינתו בקלות וללא נקיפות מצפון". מרקל, היום/רויטרס

מרקל קראה ל"פעולה אירופית" משותפת להתמודדות עם משבר הפליטים. "אף אחד לא עוזב את מדינתו בקלות וללא נקיפות מצפון", הוסיפה. ממשלתה של מרקל קלטה את כמות המהגרים הגדולה ביותר באירופה מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה, והקנצלרית נודעה בתמיכתה בקליטת הפליטים הסורים. מרקל עוד טענה כי אמנת דבלין, לפיה פליטים נדרשים להגיש בקשת מקלט במדינה הראשונה שאליה הם מגיעים, מיושנת ואינה רלוונטית, וקראה לשיפור מנגנון פיזור הפליטים במדינות אירופה.

הולנד התייחס למשברים השונים שפקדו את האיחוד האירופי בשנים האחרונות וטען: "בכל משבר, צצים חששות, אך אסור לנו לתת לפחד להשתלט עלינו". לדבריו, "הסולידריות, האחריות והעמידה המשותפת חייבות להדריך את צעדיה של אירופה". הוא הוסיף כי על האיחוד האירופי לסייע לטורקיה לקלוט פליטים. "אם לא נעשה זאת, המצב רק יחמיר", הבהיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פרנסואה הולנד ואנגלה מרקל בנאום משותף בפרלמנט האירופי, שטרסבורג, אוקטובר 2015. רויטרס
"לא לצנע". נציגי מפלגות שמאל בפרלמנט האירופי, היום/רויטרס

מדובר בנאום הראשון של מנהיגי צרפת וגרמניה בפני הפרלמנט האירופי מאז שנת 1989, אז הגיעו הקנצלר הלמוט קוהל והנשיא פרנסואה מיטראן לנאום בפני הצירים על רקע איחוד גרמניה המזרחית וגרמניה המערבית. על רקע התחזקות הימין הקיצוני והמתנגדים לאיחוד האירופי במדינות רבות, מרקל והולנד קראו לאחדות. "היתרונות של האחדות האירופית, הם הם אלה שאפשרו לפתח את מזרח אירופה לאחר התמוטטות מסך הברזל. עכשיו הוא בדיוק הרגע שבו אירופה הכי נחוצה".

מפלגתו של אלכסיס ציפראס מנצחת בבחירות ביוון, 20 בספטמבר 2015.. AP
"אמיץ". ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס/AP

"אם שיתוף הפעולה הצרפתי-גרמני לא מתפקד, אירופה סובלת", הוסיף הולנד. "הדיון הוא בין יותר אירופה – לסופה של אירופה", טען, וזכה לקריאות בוז מצד נציגי מפלגות הימין הקיצוני. לדבריו, "האם אנחנו רוצים לשוב לסדר הישן? אני בחרתי, בחרתי באירופה".

הולנד התייחס למשבר החוב היווני וטען כי יציאת אתונה מהאיחוד האירופי "תהיה בגדר נטישה". הוא הוסיף כי ראש הממשלה אלכסיס ציפראס "פעל באומץ". באותה העת, נציגי מפלגות השמאל בפרלמנט האירופי שנכחו בנאום נשאו שלטים שעליהם נכתב "לא לצנע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully