וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות ביוון: ניצחון גדול למפלגת השמאל של ציפראס

מספירת מחצית מהקולות עולה כי "סיריזה" זכתה בכ-35%, שהם 144 מתוך 300 המושבים בפרלמנט. יריבתה השמרנית זכתה ב-28% בלבד, ומפלגת "השחר הזהוב" בעלת המצע הגזעני הגדילה מעט את כוחה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ראש ממשלת יוון לשעבר אלכסיס ציפראס זכה בניצחון גדול בבחירות לפרלמנט - כך עולה הבוקר (שני) מספירת יותר מ-99% מקולות הבוחרים. לפי התוצאות, מפלגת השמאל הרדיקלי "סיריזה" זכתה בכ-35.5% מהקולות - 145 מושבים מתוך 300 מושבי הפרלמנט. זאת בזכות שיטת הבחירות במדינה, שלפיה המפלגה המסיימת במקום הראשון מקבל 50 מושבים נוספים באופן אוטומטי. משמעות התוצאות היא שציפראס יזדקק להקמת קואליציה ולשם כך הוא צפוי לצרף את מפלגת הימין "היוונים העצמאיים", שותפתו הקודמת בקואליציה שגרפה עשרה מושבים. אחוז ההצבעה היה 56.6% - נתון נמוך לעומת 63.3% שהצביעו בבחירות הקודמות בינואר.

בניגוד לסקרים, מפלגת "הדמוקרטיה החדשה" השמרנית לא הייתה צמודה לסיריזה, שהייתה מפלגת השלטון עד לפני כחודש. היא קיבלה קצת יותר מ-28% מהקולות, שהם 75 מושבים. אל המקום השלישי הגיעה מפלגת "השחר הזהוב", שדוגלת במצע גזעני בעל סממנים נאציים, עם 6.99% מקולות הבוחרים, שהעניקו לה 18 מושבים - אחד יותר מהפרלמנט הקודם. אחריה סיימה המפלגה הסוציאלסטית "פאסוק", שקיבלה 17 מושבים, ובמקום החמישי המפלגה הקומוניסטית (KKE), ששמרה על כוחה וזכתה ב-15 מנדטים.

עוד כתבות בנושא:
אחרי תשעה חודשים סוערים - היוונים לא נוהרים לקלפיות
בחירות ביוון: בצל העוני והמהגרים, המפלגות הקיצוניות קורצות לאזרחים

מפלגתו של אלכסיס ציפראס מנצחת בבחירות ביוון, 20 בספטמבר 2015.. AP
ראש הממשלה ציפראס בניצחונו, אמש/AP

גורם בכיר בסיריזה אמר כי ציפראס ירכיב ממשלה חדשה תוך שלושה ימים. "אני רוצה לחזור על דבריו של ציפראס – הממשלה תורכב בשלושת הימים הקרובים", אמר הגורם.

מנהיג "מפלגת הדמוקרטיה החדשה" ונג'ליס מיימרקיס הכיר בהפסד כבר לאחר המדגמים הראשונים, ואמר כי הרכבת הממשלה נמצאת בעדיפות עליונה. "נראה כי לפי תוצאות הבחירות סיריזה ניצחה", אמר. "אני מברך את ציפראס וקורא לו להקים ממשלה"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ונגליס מיימראקיס, ראש מפלגת הדמוקרטיה החדשה ביוון, מצביע בבחירות. 20 בספטמבר 2015. רויטרס
ראש "מפלגת הדמוקרטיה החדשה" לאחר הצבעתו, אתמול/רויטרס

ציפראס הכריז על הבחירות החדשות באוגוסט אחרי פילוג במפלגת השלטון שגרם לו לאבד את הרוב בפרלמנט, זמן קצר לאחר שהפרלמנט היווני אישר בתום דיונים ארוכים וסוערים את תכנית החילוץ של גוש האירו. ציפראס קרא ללכת לבחירות במטרה לקבל מנדט כדי להשלים את הרפורמות הקשות במשק שאמורים להיכנס לפועל בתמורה להלוואה של 86 מיליארד אירו מצד הנושים. מדובר במערכת הבחירות החמישית בשש השנים האחרונות ביוון, מבלי למנות את משאל העם על תכנית החילוץ שנערך בתחילת יולי השנה.

(עדכון ראשון: 19:25)

מפלגתו של אלכסיס ציפראס מנצחת בבחירות ביוון, 20 בספטמבר 2015.. AP
ציפראס בנאום ניצחונו מול קהל תומכיו, אמש/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully