וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על ביקורת השרים: "ממנהיגי ציבור נדרשת אחריות"

6.10.2015 / 14:16

ראש הממשלה סייר יחד עם שר הביטחון והרמטכ"ל במקום שבו נרצחו בני הזוג הנקין והציג צעדים נוספים למיגור הטרור: "נפרוס מצלמות בכבישי יו"ש". יעלון: "שרים צריכים להפסיק להתלהם ולהפריח סיסמאות"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יאיר דניאל

(יגיל הנקין, אחיו של הנרצח בפיגוע, באולפן וואלה! NEWS: אין נחמה במעצר הרוצחים)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט סיירו היום (שלישי) במקום הפיגוע שבו נרצחו בני הזוג איתם ונעמה הנקין ביום חמישי האחרון. במהלך סיורם התקיים דיון עם כלל הגורמים הביטחוניים, כשברקע הפגינו התושבים בדרישה "להחזיר את תחושת הביטחון" לאזור.

נתניהו הציג את התכנית שעליה סיכם עם גורמי הביטחון ואמר כי ביכולתה להשיב את יכולת הביטחון וההרתעה לישראל. "סיכמנו כאן על תכנית רצינית שבמסגרתה נפרוס מצלמות, גם מהאוויר, בכל הכבישים ביהודה ושומרון, וכן נקים חמ"לים עם יכולת תגובה מהירה. זה יכול לשנות באופן משמעותי את היכולת שלנו לסכל פיגועים כאלה וגם להתחקות אחרי המבצעים – זה מרכיב חשוב מאוד בהשבת הביטחון", אמר.

לקריאה נוספת:
לא מחבלים בודדים ולא בפעם הראשונה: כיצד חמקו הרוצחים ממערכת הביטחון?
התרחבות העימותים ומחאת ערביי ישראל: כך נסללת הדרך לאינתיפאדה
אחיו של הנרצח בפיגוע: "זה המחיר הכבד של המלחמה על הארץ"

רא"ל גדי איזנקוט, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטון משה יעלון, חטמ"ר שומרון, 6 באוקטובר 2015. ניב אהרונסון
איזנקוט, נתניהו ויעלון בדיון הביטחוני, היום/ניב אהרונסון

לדבריו, הפלסטינים הם שמפרים את הסטטוס קוו בהר הבית. "אנחנו פועלים גם בירושלים, אבל הסטטוס קוו לא מאפשר הכנסת מטעני צינור למסגד אל-אקצא וזריקת בקבוקי תבערה ואבנים. הנחנו את המשטרה ואת כוחות הביטחון לטפל בתופעות האלה בתקיפות. אנחנו לא מוכנים לקבל אירועים כאלה, בטח לא בבירת ישראל. אנחנו דורשים תגובה תקיפה מאוד גם נגד ההסתה של חמאס ושל הרשות הפלסטינית. מוקד ההסתה הגדול ביותר בשנים האחרונות מקורו בתנועה האיסלאמית בישראל", אמר.

נתניהו התייחס לקולות הביקורת שנשמעו כלפיו בימים האחרונים, חלקם מצד שרים וחברי קואליציה. "צה"ל עושה הרבה מאוד דברים אחרים עם שאר זרועות הביטחון, וממשיך לעשות אותם ביתר שאת. אין כאן שום שאלה של גיבוי או תמיכה, היא ניתנת ביד רחבה וכולם יודעים את זה - כולם חוץ ממי שאומר את ההיפך. לדעתי גם שם יודעים את זה, ויש אחריות שנדרשת ממנהיגי ציבור. אנחנו בתוך מאבק מתמשך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, חטמ"ר שומרון, 6 באוקטובר 2015. ניב אהרונסון
"מאבק מתמשך". נתניהו, היום/ניב אהרונסון

הוא הוסיף: "אנחנו מקיימים מגעים שוטפים עם כל שכנינו, ירדן ואחרים, ואנחנו מנסים להעביר להם את גל השקרים העצום המופץ על ידי גורמים איסלאם קיצוני ועל ידי הרשות הפלסטינית. העובדות הן שאין לנו שום כוונה ופעולה לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית - המסגדים יעמדו על תילם וישראל לא מתכננת להרוס אותם, זה אבסורד ככל שזה נשמע. אם אתה חוזר על שקר מספיק פעמים זה הופך לאמת. צריך לפעול בתקיפות נגד טרוריסטים ומנגד להעביר את המסר שאנחנו שומרים על הסטטוס קוו בהר הבית - אלה שני דברים שאנחנו עושים במקביל".

יעלון: "השרים צריכים להפסיק להתלהם"

יעלון אמר כי כוחות הביטחון פועלים מסביב לשעון כדי לסכל פיגועים. "אנחנו נמצאים בעיצומו של גל טרור. מה שברור הוא שההסתה ממשיכה ללבות את גל הטרור, לכן אנחנו נוקטים בלא מעט צעדים כדי להביא לדיכוי גל הטרור, גם כלפי גורמים שמסיתים וכמובן מול המחבלים עצמם. ברוב המכריע של המקרים אנחנו עוצרים את המחבלים טרם ביצוע זממם. אלו פעולות שמתבצעות כמעט מדי לילה בשכם ברמאללה, במשך כל השנה. לנוכח המצב יש תגבור כוחות משמעותי בשטח, שאני מקווה שיביא לביטחון נוסף", אמר.

שר הביטחון התייחס לביקורת, בין היתר מצד חבריו למפלגה ולממשלה, ואמר: "אני קורא לשרים, לחברי כנסת ולראשי רשויות להפסיק להתלהם, להפסיק להפריח סיסמאות". לדבריו, המצב הנוכחי הוא שיאה של מערכה הנמשכת זה שנים רבות. "צריך לעבור מהגנה להתקפה. צה"ל נמצא בהתקפה מאז חומת מגן למי שלא מבין את זה: בחומת מגן היה צריך להיכנס עם אוגדה לג'נין, שלשום נכנסו עם כוח קטן כדי לבצע את המעצר. יש הבדל בין המצב של אז למצב של היום. ההתקפה נמשכת כל הזמן", אמר.

רא"ל גדי איזנקוט בביקור בתרגיל חטיבת השריון 401, 23 ביולי 2015. דובר צה"ל
"ידי צה"ל אינן כבולות". איזנקוט/דובר צה"ל

הרמטכ"ל איזנקוט אמר בסיור כי "ידי צה"ל אינן כבולות. יש לצה"ל חופש פעולה מוחלט ביהודה ושומרון וזה מביא למציאות בטחונית טובה. לצערי האירוע הזה התרחש, אי אפשר להבטיח מאה אחוזי הצלחה במציאות המורכבת שבה אנו פועלים". לדבריו, "צה"ל פועל בימים האחרונים גם מול הפרות סדר של קומץ יהודי שפוגע באפקטיביות שלנו וביכולת שלנו למקד את הפעולה שלנו נגד הטרור הפלסטיני. הייתי שמח שהם יסמכו על צה"ל שיספק ביטחון ותחושת ביטחון לתושבי איו"ש כולם.

בתוך כך, התייחס ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, לתגבור כוחות האבטחה בירושלים בשל גל הפיגועים האחרון. בין היתר, הורחקו חברי המראבטון והמורביטאת מהעיר העתיקה, תוגברה האבטחה ברחבי המחוז לכ-3,500 שוטרים והוכנסו לשימוש שוטרי מג"ב רובי רוגר. בנוסף לכך, הוקם דסק משותף עם השב"כ להגברת החקירות והוקם מערך אבטחה נוסף לצמצום הפגיעה במתפללים. בימים אלו נפרסו ארבע יחידות מיוחדות בירושלים, שנמצאות בכוננות, בהן ימ"מ, לוחמי יחידות המסתערבים של מחוז ירושלים ושל יהודה ושומרון, ויחידת הגדעונים.

בהכנת הידיעה השתתף יוסי אלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully