וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: כתבת ערוץ ערבי נפגעת מרימון שירתה המשטרה בעיסאוויה

כתבת ערוץ "אל-מיאדין" סיקרה הפרת סדר באזור ביתו של המחבל שדקר ופצע בינוני את בן ה-15 בירושלים. שוטר שהיה במקום ירה רימון בסמוך לפניה והוביל לפציעתה. "זה מה שחווים התושבים בכל יום", אמרה עם שחרורה מבית החולים

צילום מסך

כתבת ערוץ הטלוויזיה "אל-מיאדין", הנא מחאמיד, נפצעה היום (ראשון) בפניה לאחר שספגה פגיעה בעת ירי רימון לעבר מפגינים בשכונת עיסאוויה שבירושלים. לפי רשת אל-מיאדין, הכתבת הובהלה לבית החולים, ושוחררה לאחר זמן קצר עם תחבושות על חלק שמאל של פניה. הכתבת סיקרה את האירועים שפרצו בסביבות ביתו של המחבל פאדי עלון, שנורה למוות לאחר שדקר את משה מלכה בן ה-15 בירושלים ופצע אותו באורח בינוני.

האירוע תועד במצלמות רשת "פלסטין", שם נראה איש כוחות הביטחון יורה את הרימון בסמוך לפניה של מחאמיד, וזו צועקת ומשתטחת על הרצפה. בהמשך ניתן לראות כי אנשים רבים רצים לעברה, מורידים את כיסוי ראשה ומפנים אותה מהמקום.

עוד בוואלה! NEWS:
רק בכוח: "האינתיפאדה הפרטית" של הצעירים הפלסטינים לא תיעלם
"זעקתי לעזרה, ענו: 'תמותי'" – אשת הנרצח משחזרת את רגעי האימה
"אה, כולכם לוזרים": קלינטון חיקתה את טראמפ בשידור חי

רימון הלם התפוצץ ופצע כתבת של רשת "אל-מיאדין" בסמוך לביתו של המחבל מהפיגוע בעיר העתיקה בירושלים, 4 באוקטובר 2015. פייסבוק, צילום מסך
הכתבת בריאיון לאל-מיאדין לאחר פציעתה/צילום מסך, פייסבוק

לאחר שחרורה מבית החולים עלתה מחאמיד לשידור כשתחבושת על פניה ואמרה: "נפגעתי ישירות ונכוויתי בכל החלק השמאלי של פני". לדבריה, "כוחות הביטחון הישראליים ירו רימוני הלם ישירות לעבר העיתונאים. המצב שאליו נחשפנו היום הוא המצב שאותו חווים תושבי עיסאוויה בכל יום".

ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) פנה לראש מח"ש, אורי כרמלי, בדרישה שתפתח חקירה מידית של התקרית בה נפצעה העיתונאית הנאא מחאמיד בעת סיקור האירועים בעיסאוויה וכי האחראים לפציעתה יועמדו לדין.

במכתב טען ג'בארין כי מחאמיד חבשה קסדה ואפוד זוהר המצביעים בבירור על זהותה העיתונאית. בהמשך המכתב טוען ג'בארין כי: "התיעוד גם מראה בבירור שזריקת הרימון לא היתה הכרחית ולא שירתה לצורך מבצעי כלשהוא, וכל זאת בניגוד גמור להוראות החוק, הפסיקה ואף להוראות הפנימיות של המשטרה".

ג'בארין אף ציין במכתב כי: "אנו עדים בתקופה האחרונה לכך שהמשטרה מנהלת מבצע רדיפה אכזרי ולא חוקי אחרי עיתונאים ובמיוחד עיתונאים ערבים אשר מסקרים את האירועים בירושלים ובגדה. מעבר לסיכון שלומם של העיתונאים מדובר בפגיעה קשה בחופש העיתונות ובזכות הציבור לדעת, ונראה כי המשטרה מנסה למנוע מעיתונאים לתעד את פעולותיה על ידי סיכון שלומם וביטחונם."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully