וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני בכיר מזהיר: "לא לנקוט בצעדי ענישה קולקטיביים"

טרם ההתייעצות בין ראשי מערכת הביטחון ונתניהו הדגיש הגורם כי "יש להפריד בין 'פיגועי אווירה' בירושלים לאלו בגדה, שמתבצעות על ידי תשתיות טרור". השר ישראל כץ בסוכת מחאה מול בית ראש הממשלה: "הפלסטינים ישלמו את המחיר"

צילום: דוברות מועצת שומרון

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת היום (ראשון) בישראל מביקורו בארצות הברית ויקיים לפני כניסת החג התייעצות ביטחונית עם ראשי מערכת הביטחון, נוכח גל הפיגועים האחרון. לקראת הדיון מזהירים גורמים במערכת הביטחון מהתלהמות ומבקשים להוריד את גובה הלהבות. "אנחנו צריכים להפריד בין האוכלוסייה שומרת החוק, שלא מעוניינת באלימות גם במזרח ירושלים וגם בשטחים, לגורמים שמסיתים ואלו שפועלים באלימות ומבצעים פעולות טרור", אמר גורם ביטחוני בכיר. לדבריו, אסור לנקוט בצעדי ענישה קולקטיביים.

בין המשתתפים בהתייעצות הביטחונית, שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט וראש השב"כ יורם כהן. "מדובר בגל אלימות ואנחנו צריכים לגרום לו לרדת באמצעות יד קשה, יותר נוכחות של כוחות הביטחון, יותר מודיעין ופעילות יזומה", אמר הגורם הבכיר. הוא הדגיש כי אין כוונה לסגור כבישים מאחר שפעילות חד צדדית מסוג זה פוגעת באלו שלא מעורבים בטרור, כמו גם באזרחים ישראלים שנעים על צירים משותפים.

לקריאה נוספת:
לראשונה: מגבלת כניסה לעיר העתיקה לתושבי מזרח ירושלים
ריבלין ספד לרב לביא שנרצח בפיגוע: "נפלת על משמרתך למען מולדתך"
לאור יום: כוח דובדבן עצר מבוקשים בג'נין, 15 פלסטינים נפצעו

פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים, 3 לאוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
"לנקוט יד קשה נגד 'פיגועי אווירה'". זירת הרצח בשער שכם, אמש/נועם מושקוביץ

לדבריו, יש להפריד בין הפיגועים בירושלים לאלו הנעשים בגדה. "צריך להבחין בין פיגועים ביו"ש, שמאחוריהם עומדת תשתית, לפיגועי אווירה בירושלים. 95% מהפיגועים מאחוריהם עומדת תשתית של ארגוני הטרור מסוכלים על ידי צה"ל והשב"כ. גם אלו שמתבצעים למרות המאמץ, נחשפים כמעט מיד לאחר המעשה. בנוגע לפיגועי האווירה, צריך לנקוט יד קשה בצורה חד משמעית נגד המתפרעים ולהגביר את הנוכחות במקומות הרגישים", אמר.

הגורם דחה את הקריאות במערכת הפוליטית לצאת למבצע רחב היקף נגד הטרור הפלסטיני בגדה. "אלו הם דברי הבל. לפני מבצע 'חומת מגן' לא היה לצה"ל חופש פעולה בערים הפלסטיניות. היום המצב הוא שונה. רק בימים האחרונים התבצעו מעצרים בג'נין ובשכם. יש לצה"ל חופש פעולה. אז מבצע נגד מי? רוב האוכלוסייה הפלסטינית רוצה שקט ולהתפרנס. כמו שניתן לראות, הציבור הפלסטיני לא יוצא להפגין ברחובות. מדובר במיעוט שבו מתמקדת מערכת הביטחון", אמר.

עוד באותו נושא

מעצרים והחזרת מחסומים: ההמלצות של מערכת הביטחון למאבק בפיגועים

לכתבה המלאה
מאו"ג איוש, תא"ל ליאור כרמלי ומח"ט שומרון, אל"ם שי קלפר, מזירת אירוע פיגוע הירי בשומרון. אוקטובר 2015. דובר צה"ל
"להבדיל בין פיגועים בירושלים לאלו בגדה". זירת רצח בני הזוג הנקין, בשבוע שעבר/דובר צה"ל

בתוך כך, שר התחבורה ישראל כץ ביקר היום במאהל המחאה שהוקם מחוץ לביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. כץ, שמילא את מקומו של נתניהו בזמן ששהה בניו יורק, שוחח עם מקים המאהל ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן. "מי שישלם את מחיר ההסתה והטרור הם הפלסטינים", אמר השר.

כץ טען כי יש לנקוט בכמה צעדים לאלתר. "תופסק עבודתם של מאה אלף פלסטינים במדינת ישראל, תופסק הנסיעה המשותפת בצירים והמחסומים יוחזרו. יחד עם ראש הממשלה נוציא לדרך את כל מה שמתוכנן כדי ליצור תמונה ביטחונית טובה יותר", הבטיח.

לדבריו, "באתי גם לחזק ובעיקר להקשיב. לשמוע מהם הדברים שכממשלה ניתן להוסיף כדי לחזק את ההתיישבות, כדי לאפשר ליישובים להתפתח וגם כדי להגדיל את הביטחון - מעבר למאמצים ולפעולות היוצאות מן הכלל שצה"ל, מערכת הביטחון והמשטרה עושים".

השר, שהיה בדרכו לדיון חירום הביטחוני, הוסיף: "ביקשתי מיוסי ומראשי היישובים להפנות את הדברים שהם חושבים לגבי צירים מסוימים שנפתחו וגרמו לבעיות ביטחוניות, גם לגבי מיקום מחסומים ודברים בהיבט האזרחי. אני מדגיש שצה"ל עושה עבודה בלתי רגילה, ואין לנו צבא אחר".

במקביל, סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי תגיע מחרתיים למאהל המחאה ותערוך ישיבה עם ראשי הרשויות במקום. "הביטחון האישי של תושבי ירושלים ויהודה ושומרון צריך להיות בראש סדר היום שלנו כממשלה. לא מחר, ולא בעוד שעה, אלא מיד", נכתב בהודעה שנמסרה מלשכתה. מאוחר יותר חוטובלי הבהירה כי "אין כאן קריאת תיגר על תפקוד הממשלה והעומד בראשה, אלא להיפך, יש כאן אחריות של חברת ממשלה שמגיעה לדון ולשמוע את הבעיות הביטחוניות של אזרחי יהודה ושומרון מתוך הזדהות ואכפתיות ומתוך הרצון להחזיר את ביטחון התושבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully