וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה לארה"ב: "ממליצים שלא תתקפו היכן שאנו פועלים בסוריה"

בכיר בצבא הרוסי הבהיר כי מדובר באזורים שבהם יש "טרוריסטים בלבד", כשהוא מתייחס לדבריו של הנשיא אובמה, כי פוטין אינו מבחין בין מתנגדי אסד לבין יעדי דאעש. הוא הוסיף כי "לא רק שנמשיך בתקיפות, אלא נגביר אותן"

צילום: משרד ההגנה של רוסיה עריכה: שניר דבוש

רוסיה המליצה לארצות הברית להפסיק את התקיפות האוויריות של הקואליציה נגד "המדינה האיסלאמית" (דאעש) באזורים הסוריים שבהם פועל חיל האוויר הרוסי – כך מסר היום (שבת) אנדריי קרטפולוב, בכיר במטה הכלי של צבא רוסיה, לסוכנויות הידיעות המקומיות. "האמריקנים אמרו לנו במהלך דיונים כי אין באזורים האלה אלא טרוריסטים בלבד", הבהיר קרטפולוב, בהתייחס לטענותיה של ארצות הברית ובריטניה כי רוסיה איננה מבחינה בתקיפותיה בין מתנגדי אסד לבין יעדי דאעש.

כמו כן, קרטפולוב מסר לסוכנויות "לא רק שנמשיך בתקיפות, אלא נגביר אותן". לדבריו, ב-72 השעות האחרונות ביצע חיל האוויר של רוסיה יותר מ-60 טיסות בשמי סוריה, ו"צומצם משמעותית" הסיכוי להימצאות טרוריסטים באזור. עוד הוא אמר כי זוהו פגיעות ביותר מ-50 יעדי "המדינה האיסלאמית" במסגרת התקיפות של הצבא הרוסי.

עוד בנושא:
ארה"ב: ייתכן שהתקיפות הרוסיות בסוריה החריפו את המשבר במדינה
על רקע תקיפות רוסיה בסוריה: סגן הרמטכ"ל ייפגש עם מקבילו הרוסי
"המתקפה הרוסית בסוריה נועדה להרחיב את השטח שבשליטת אסד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגזות של הצבא הרוסי במחוז חמאת שבסוריה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

הלילה הזהיר נשיא ארצות הברית ברק אובמה הזהיר במסיבת עיתונאים כי מעורבותה הצבאית של רוסיה בסוריה היא "מתכון לאסון". אובמה הסביר כי במסגרת המעורבות הצבאית שלה, רוסיה לא מבחינה בין קבוצות המורדים במדינה לבין יעדי דאעש שבאזור. לדבריו, התקיפות האוויריות בשבוע האחרון יגרמו לצבא הרוסי "לשקוע בבוץ" וירחיקו את סוריה מפתרון לסכסוך במדינה. עם זאת, הוסיף אובמה כי וושינגטון עדיין מוכנה לעבוד עם רוסיה, בתנאי שזו "תסייע להוביל להסדר מדיני בסוריה".

"אמרתי לפוטין גם שלארצות הברית, רוסיה וכל העולם יש אינטרס אחד והוא השמדת דאעש", אמר אובמה. "אבל דבר אחד ברור ועומד בניגוד למה שפוטין אמר; הוא אינו מבדיל בין דאעש לבין המורדים המתונים. בשבילו כולם טרוריסטים ואני דוחה את עמדתו. לא נשתף פעולה עם המבצע הרוסי לחסל את מתנגדי אסד. זה מתכון לאסון". עוד הוסיף אובמה כי "הסיבה שאסד עדיין בשלטון היא משום שרוסיה ואיראן תומכות בו במהלך כל התהליך הזה. מה שרוסיה עושה עכשיו, לא שונה ממה שעשו בעבר. היא מעודדת שלטון שרוב אזרחי המדינה מתנגדים לו".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא ארצות הברית ברק אובמה בבית הלבן, 1 באוקטובר 2015. רויטרס
"מתכון לאסון". אובמה/רויטרס

מוקדם יותר היום האשימה בריטניה את רוסיה בביצוע תקיפות ללא הבחנה בסוריה, שגבו את חייהם של אזרחים רבים – כך עולה מדבריו של שר ההגנה הבריטי מייקל פאלון הלילה לעיתון ה"סאן". לדברי פאלון, המודיעין הבריטי מצא כי מרבית תקיפותיה של רוסיה כוונו למורדים הלוחמים בנשיא בשאר אסד ולא למטרות ארגון דאעש. לדבריו, רק אחת מתוך כל 20 תקיפות רוסיות בסוריה כוונה עד כה נגד דאעש.

"העדויות שאנו אוספים מראות כי הרוסים מטילים תחמושת בלתי מונחית באזורים אזרחיים, תוך גרימת מוות לאזרחים, והם מכוונים אותה נגד כוחות צבא סוריה החופשי הלוחמים באסד. הם מחזקים את אסד ומנציחים את הסבל בסוריה", אמר פאלון. עוד הוסיף השר כי החלטתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין להתערב במלחמת האזרחים בסוריה "סיבכה את המצב", אך שהדבר הנכון מבחינה מוסרית עבור בריטניה יהיה להמשיך לתקוף מטרות דאעש הן בסוריה והן בעיראק. "אנו לא יכולים להשאיר את כל העבודה לכלי הטיס הצרפתים, האוסטרלים והאמריקנים. אנו צריכים לשמור על רחובות בריטניה בטוחים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully