וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל ההדברה בהרצליה: שני תינוקות פונו לבית חולים

השניים, בני עשרה וארבעה חודשים, נפגעו באורח קל, ככל הנראה מהחומר המסוכן בבניין בהרצליה, ונמצאים תחת השגחה בבית החולים מאיר בכפר סבא. אמו של אחד התינוקות: "הסמיכות של המקרים מעלה סימני שאלה"

מערכת וואלה!

(שיחה עם המדביר על החומר פוספין, שבו נעשה שימוש בהדברה בבית משפחת גרוס בשנה שעברה)

שני תינוקות שמשפחותיהם מתגוררות בבניין בהרצליה שבו התגלה שלשום (רביעי) חומר הדברה במינון מסוכן פונו מאז לקבלת טיפול רפואי. השניים, בני ארבעה ועשרה חודשים, פונו במצב קל לבית החולים מאיר שבכפר סבא בזמנים שונים במהלך הלילה. הם נמצאים תחת השגחה ונבדקות תגובותיהם לחומר ההדברה.

יהודית, אמו של התינוק בן העשרה חודשים שפונה לבית החולים מאיר, סיפרה לוואלה! NEWS כי "ביום שלישי הייתה הדברה בבניין, באחת הדירות בקומה ראשונה. אנחנו גרים בדירה ממול ובאותו יום שמתי את הילדים שלי בגן. השכנה התקשרה ואמרה שיש ריח חזק בבניין והתקשרה למרכז ההרעלות וביקשו ממנה לפנות את הבניין. גם אני התקשרתי למרכז והם ביקשו ממני את שם החומר. רציתי לדעת אם אני מוגנת ואם אני יכולה להחזיר את הילדים".

לדבריה, "המדביר אמר לי שאנחנו יכולים להישאר ואין שום בעיה. ביום רביעי בבוקר התקשרו מהמשרד לאיכות הסביבה ואמרו שצריך לבצע ניטור בבניין ופינו אותנו משם. פיזרו אותנו בבתי מלון וביום חמישי בבוקר החזירו אותנו לבניין כי הכול תקין".

יהודית הוסיפה כי "אחרי שעה ביקשו מאתנו להתפנות שוב, כי יש חשש שהחומר עדיין נמצא שם. התפנינו כולנו וחיכינו מחוץ לבניין. גם ראש העיר הגיע ולקחו החלטות שאנחנו שוב מפונים לבתי מלון בעיר. לאחר מכן, הבן שלי החל לשלשל, התקשרנו למרכז הרעלות, אמרו לפנות להתפנות לבית החולים ועד עכשיו אנחנו בסדרת בדיקות. אנחנו מחכים לרופא בכיר שיבוא לבדוק אותנו".

לקריאה נוספת:
האסון בירושלים: "ההורים היו כל הזמן עם יעל ואביגיל"
אסון ההרעלה בירושלים: המדביר שב לעבוד - ונעצר
הרעלת המשפחה בבירה: "החומר לא מקובל בשימוש ביתי"

הבניין שפונה בעקבות חשד להרעלת הדברה, הרצליה. ספטמבר 2015. ניב אהרונסון
הבניין בהרצליה שבו התגלה חומר הדברה מסוכן, שלשום/ניב אהרונסון

טל אנגל, אמו של התינוק בן הארבעה החודשים, סיפרה לוואלה! NEWS כי "אתמול חזרנו לדירה, אבל כשהגענו, המשרד להגנת הסביבה החליט לדחות את מועד החזרה. היה חשש שריכוז החומר המסוכן באוויר עלול עדיין לסכן את הבריאות. הילדים המתינו מחוץ לבניין עד שהעירייה מצאה לנו שוב סידור לינה במקום חלופי. בשעה 5:00 בעלי העיר אותי, ואמר לי שכל הגוף של הילד מלא בתפרחת. נסעתי למיון ומיד אשפזו אותו".

אנגל אמרה עוד כי "כרגע יש לו פריחה בכל הגוף והוא סובל מנפיחות בפנים ובאוזניים. הרופאים לא יודעים להגיד עדיין אם זה קשור לחשיפה לחומר ההדברה או לא, אבל הסמיכות של המקרה הזה והעובדה שגם התינוק של השכנה שלי אושפז הלילה מעלות סימני שאלה. אנחנו היינו חשופים לחומר במשך 36 שעות עד שהזעקנו את המשרד להגנת הסביבה כדי לבצע ניטור".

התגלו ריכוזים גבוהים גם בדירות סמוכות

אתמול דווח כי כמות חומר ההדברה שהתגלה בבניין ברחוב יגאל אלון בעיר כפולה מזה שנמצא בדירתה של משפחת גרוס בירושלים בשנה שעברה, שאיבדו את שתי בנותיה, אביגיל בת הארבע ויעל בת השנה וחצי, כתוצאה מחשיפה לחומר רעיל. לפי הבדיקות שערך המשרד, התגלו ריכוזים גבוהים גם בדירות סמוכות, שבאחת מהן מתגורר תינוק בן ארבעה חודשים.

המשרד להגנת הסביבה הורה שלשום על פינוי הבניין בעקבות הדברה לא חוקית שבוצעה במקום ומסכנת את שלום הדיירים. זאת, לאחר שאחת הדיירות התלוננה על ריח חריף.

לאחר בדיקה במקום התגלה כי בבניין נעשתה הדברה על ידי מדביר ללא רישיון וכי התברר כי נעשה שימוש בחומר פוספין - המיועד לשימוש חקלאי בלבד – ואף במינון גבוה. המדביר נעצר בחשד לשימוש בחומר הדברה המותר לשימוש חקלאי בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully