וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניין בהרצליה פונה בעקבות חשד להדברה באמצעות חומר רעיל

עדי חשמונאי, דנה ירקצי ואבי אשכנזי

30.9.2015 / 19:48

כל 14 המשפחות המתגוררות בבניין פונו לאחר שאחת הדיירות הריחה ריח חריף. בדיקה של המשרד להגנת הסביבה העלתה כי במקום בוצעה הדברה לא חוקית, והמדביר נעצר. בבניין נמצא ריכוז גבוה של החומר "פוספין", שגרם למותן של שתי פעוטות בירושלים בשנה שעברה

מערכת וואלה!

(שיחה עם המדביר על החומר "פוספין" שבו נעשה שימוש בהדברה בבית המשפחה בירושלים בשנה שעברה)

המשרד להגנת הסביבה הורה היום (רביעי) בשעות אחר הצהריים לפנות בניין מגורים ברחוב יגאל אלון בהרצליה בשל הדברה לא חוקית ומסוכנת שבוצעה אתמול באחת מדירותיו. בעקבות פנייה של דיירת שחשה בריח חריף בבניין, התבצעה בדיקה של המשרד שבה התגלה כי ההדברה בוצעה על ידי מדביר ללא רישיון, וכי נעשה בה שימוש בחומר פוספין – המיועד לשימוש חקלאי בלבד ונמצא בערכים גבוהים בבניין. המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה תחל בחקירת המקרה. המדביר עוכב היום לחקירה בתחנת גלילות ונעצר בחשד לשימוש בחומר הדברה המותר לשימוש חקלאי בלבד.

כל 14 המשפחות המתגוררות בבניין נאלצו לפנות את דירותיהן למשך 24 השעות הקרובות. ראש עיריית הרצליה משה פדלון ומנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא הגיעו לבניין ודאגו לשיכון המשפחות בבתי מלון ברחבי העיר. "המשפחות פונו לבתי מלון בעיר, עיריית הרצליה חוזרת ומבקשת מהציבור להימנע מריסוס בחומרים שאינם עומדים בתקן המותר", נמסר מהעירייה.

עוד בוואלה! NEWS:
אישום: תקף מינית את שכנתו בת התשע שהגיעה לאחל לו שנה טובה
לפיד נפגש בניו יורק עם בכיר סעודי לקידום יוזמת השלום הערבית
רוסיה תקפה בסוריה לראשונה: ארה"ב וישראל עודכנו מראש

הבניין שפונה בעקבות חשד להרעלת הדברה, הרצליה. ספטמבר 2015. ניב אהרונסון
שלט אזהרה בפתח הבניין שפונה, הערב/ניב אהרונסון

זוהי אינה הפעם הראשונה שבה מתגלה שימוש בחומר המסוכן בהדברות בבתים פרטיים. בשנה שעברה, מתו יעל ואביגיל גרוס, בנות שנה וחצי וארבע, כתוצאה משאיפת החומר הרעיל לאחר הדברה שבוצעה בבית משפחתן בירושלים. שני אחיהן, מיכאל ויצחק, אושפזו גם הם במצב קשה כתוצאה מהאירוע. נגד המדביר, יוסי ברקן, הוגש לבסוף כתב אישום בגין הריגה לאחר הודאתו שידע כי יש אפשרות שהחומר המסוכן עלול לפגוע בדיירי הבית.

החומר פוספין הוא חומר נדיף בצורת גז, המיועד לשימוש בהדברה. פרופסור יונה אמיתי, מומחה לרפואת ילדים וטוקסיקולוגיה באוניברסיטת בר אילן, הסביר לאחר האסון בירושלים כי מדובר בחומר שאינו מקובל לשימוש ביתי. על התופעות שנגרמות כתוצאה משאיפתו, הוא אמר: "הפוספין פוגע במערכת התוך-תאית ובתהליך ניצול החמצן הקיים בגוף. הוא פוגע באיברים הצורכים חמצן, בעיקר במוח, בלב ובריאות". לדבריו, התופעות הצפויות במקרים של שאיפה הן ערפול הכרה וקושי בנשימה, שעלולים להוביל, כפי שקרה עם הפעוטות ממשפחת גרוס, גם למוות.

הבניין שפונה בעקבות חשד להרעלת הדברה, הרצליה. ספטמבר 2015. ניב אהרונסון
הבניין שפונה, הערב/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully