וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמות חומר ההדברה בבניין בהרצליה – כפולה מאסון ההרעלה בבירה

1.10.2015 / 16:45

מבדיקות שערך המשרד להגנת הסביבה בבניין ברחוב יגאל אלון בעיר, שפונה אתמול מדייריו מחשש לשלומם, עולה כי ריכוז החומר המסוכן גבוה פי שניים מזה שנמצא בשנה שעברה בבית משפחת גרוס, שאיבדה את שתי בנותיה כתוצאה מהרעלה. הדיירים פונו והגישה למקום נחסמה

מערכת וואלה!

(שיחה עם המדביר על החומר פוספין, שבו נעשה שימוש בהדברה בבית משפחת גרוס בשנה שעברה)

כמות חומר הדברה שהתגלה בבניין המגורים בהרצליה, שפונה אתמול (רביעי) מחשש לציבור הדיירים, כפולה מזה שהתגלה בדירתה של משפחת גרוס בירושלים בשנה שעברה, שאיבדו את שתי בנותיה, אביגיל בת הארבע ויעל בת השנה וחצי, כתוצאה מחשיפה לחומר רעיל - כך מסר היום (חמישי) המשרד להגנת הסביבה. לפי הבדיקות שערך המשרד, התגלו ריכוזים גבוהים גם בדירות סמוכות, שבאחת מהן מתגורר תינוק בן ארבעה חודשים.

המשרד להגנת הסביבה הורה אתמול על פינוי הבניין ברחוב יגאל אלון בעיר בעקבות הדברה לא חוקית שבוצעה במקום ומסכנת את שלום הדיירים. זאת, לאחר שאחת הדיירות התלוננה על ריח חריף.

לאחר בדיקה במקום התגלה כי בבניין נעשתה הדברה על ידי מדביר ללא רישיון וכי התברר כי נעשה שימוש בחומר פוספין - המיועד לשימוש חקלאי בלבד – ואף במינון גבוה. המדביר נעצר בחשד לשימוש בחומר הדברה המותר לשימוש חקלאי בלבד.

לקריאה נוספת:
האסון בירושלים: "ההורים היו כל הזמן עם יעל ואביגיל"
אסון ההרעלה בירושלים: המדביר שב לעבוד - ונעצר
הרעלת המשפחה בבירה: "החומר לא מקובל בשימוש ביתי"

הבניין שפונה בעקבות חשד להרעלת הדברה, הרצליה. ספטמבר 2015. ניב אהרונסון
14 המשפחות פונו מדירותיהן. הבניין שפונה מדיירים בהרצליה, אמש/ניב אהרונסון

14 המשפחות המתגוררות בבניין נאלצו לפנות את דירותיהן. ראש עיריית הרצליה משה פדלון ומנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא הגיעו לבניין והורו על העברת המשפחות לבתי מלון ברחבי העיר. "המשפחות פונו לבתי מלון בעיר, עיריית הרצליה חוזרת ומבקשת מהציבור להימנע מריסוס בחומרים שאינם עומדים בתקן המותר", נמסר מהעירייה. צוות כיבוי הוזעק למקום וחסם את הגישה לבניין. הדיירים ימשיכו לשהות בבתי מלון עד ליום ראשון הקרוב.

בינואר 2014 התגלה, כאמור, ריכוז גבוה של חומר מסוכן בדירת משפחת גרוס. מיכאל ויצחק, שני אחיהן של אביגיל ויעל, שמתו כתוצאה משאיפת החומר הרעיל, אושפזו גם הם במצב קשה כתוצאה מהאירוע. נגד המדביר, יוסי ברקן, הוגש לבסוף כתב אישום בגין הריגה לאחר הודאתו שידע כי יש אפשרות שהחומר המסוכן עלול לפגוע בדיירי הבית.

הבניין שפונה בעקבות חשד להרעלת הדברה, הרצליה. ספטמבר 2015. ניב אהרונסון
המדביר נעצר. הבניין שפונה בהרצליה, אמש/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully