וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפת העיתונאים בשכם: מפקד הכוח הודח מתפקידו

1.10.2015 / 15:01

בתום שימוע של מפקד מטה פיקוד הדרום, הוחלט להדיח את הקצין בחטיבת גבעתי, שהיה מעורב בתקרית בבית פוריק שבה הותקפו אנשי סוכנות הידיעות הצרפתית. המשך שירותו ייבחן על ידי זרוע היבשה

palmedia

קצין בדרגת סגן בחטיבת גבעתי, שהשתתף בשבוע שעבר בתקרית ליד שכם שבה הותקפו עיתונאים של סוכנות הידיעות הצרפתית, הודח מתפקידו - כך הוחלט היום (חמישי) בתום שימוע שנערך לקצין על ידי מפקד מטה פיקוד הדרום, תת-אלוף אודי בן מוחא.

תא"ל בן מוחא קבע כי הקצין כשל בתפקידו ובכך קיבל את המלצתו של מפקד החטיבה אלוף-משנה ירון פינקלמן. מהשימוע עלה כי מפקד הכוח התנהג בצורה שאינה עולה בקנה אחד עם המצופה ממנו והמשך שירותו ייבחן על ידי זרוע היבשה.

עורכי הדין בני קוזניץ ועידן פסח, המייצגים את הקצין, מסרו את תגובתם: "הקצין הודח הבוקר מתפקידו ובכך הוקרב קורבן על מזבח האינטרס הפוליטי והמדיני. אנו נלחם על חפותו ועל צדקת דרכו. צה"ל אינו מפנים את העובדה כי החלטה שכזו תוביל וכבר מובילה חיילים רבים לסרב לפעול בשעת לחימה מחשש שמא הדבר יתנקם בהם, כפי שקרה לקצין האמור. חשוב לציין שחיילי הגדוד הודיעו כי יסרבו לפעול בפעילות הבאה אם כך נוהגים בקצין".

לקריאה נוספת:
תקיפת העיתונאים בשכם: מפקד הכוח נחקר באזהרה במצ"ח
תיעוד: חיילים תקפו עיתונאים של סוכנות הידיעות הצרפתית ליד שכם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול נפתחה חקירת מצ"ח בנושא, ועורכי הדין עידן פסח ובנימין קוזניץ, המייצגים את הקצין, פנו לבית הדין הצבאי בבקשה להוציא צו איסור פרסום על שמו.

ממשרדם של עורכי הדין נמסר אתמול: "אנו מצרים על כך שצה"ל נכנע ללחצים מגורמים עוינים ופתח בחקירה מיותרת בגין אירוע מבצעי, שבו סיכנו העיתונאים את חיי הכוח הצבאי ואת פעילותו".

מדובר צה"ל נמסר: "בנושא נפתחה חקירת מצ"ח, שממצאיה יועברו לפרקליטות הצבאית לצורך קבלת החלטות".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אחד הכתבים סבל מחבלות בצלעות

בסרטון המתעד את המקרה, נראה לכאורה הכתב האיטלקי אנדריאה ברנרדי נדחף לצד באמצעות רובה של אחד הלוחמים. לאחר מכן, הוא הוצמד לקרקע עד שהצליח להראות את תעודת העיתונאי שלו. לטענת הסוכנות, כתוצאה מהאירוע סבל ברנרדי מחבלות בצלעות ומפציעה מתחת לעינו.

חיילים נוספים במקום כיוונו את נשקם לעבר עמיתו, הצלם הפלסטיני עבאס מומאני, וניפצו את מצלמותיו. בסוכנות טוענים גם כי מצלמה נוספת וטלפון סלולרי שהיו בידו הוחרמו. בעת האירוע, לבשו השניים אפודי מגן שעליהם נכתב "תקשורת" וסיקרו את העימותים בהלוויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully