וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה חוליית דאעש שפעלה באזור נצרת ותכננה פיגועים נגד צה"ל

הותר לפרסום: שבעה ערבים ישראלים מהצפון מואשמים בתכנון פיגוע ירי נגד בסיס צה"ל במגדל העמק ובהשלכת בקבוק תבערה על ניידת משטרה באזור. חלקם מואשמים כי יצרו קשר עם ישראלי הלוחם בסוריה, שעודד אותם לבצע פיגועים

צילום: שלומי גבאי, עריכה: גדי וינסטוק

שב"כ וימ"ר צפון חשפו חוליה של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) שפעלה באזור נצרת במטרה לפגוע ביעדי צה"ל ומשטרה - כך הותר היום (חמישי) לפרסום. בחודש האחרון נעצרו שבעה מחברי החוליה, תושבי הצפון, שחלקם התאמנו בירי. נגד השבעה הוגש היום כתב אישום לבית המשפט המחוזי בנצרת. לחמישה מתוך שבעת הנאשמים יש עבר פלילי של עבירות ביטחוניות.

ארבעה מהם מואשמים בהתארגנות טרור ובהקמת חוליית דאעש בישראל במטרה לבצע פעולות טרור. הנאשמים בהתארגנות טרור והקמת חוליית דאעש הם אחמד מחאג'נה, בן 20, ומוחמד גזאלה, בן 23, מהיישוב יפיע, ומוחמד שריף, בן 22, ואחמד אחמד, בן 26, תושבי נצרת. אחמד אחמד כלוא למאסר עולם בגין הרצח של נהג המונית יפים וינשטיין ב-2009.

הארבעה מואשמים כי יצרו קשר עם ערבי-ישראלי שנמצא בסוריה ולוחם בשורות דאעש. לפי כתב האישום, הוא עודד אותם לבצע אימונים בכלי נשק ולבצע פיגועים בישראל. עוד נכתב בכתב האישום כי הארבעה אספו מודיעין על בסיס צה"ל סמוך למגדל העמק ותחנת המשטרה במגדל העמק. הם מואשמים גם כי תכננו להשליך בקבוק תבערה על ניידת תחנת מגדל העמק שעומדת קבוע בכניסה לעיר.

לקריאה נוספת בנושא
שני ישראלים מואשמים שניסו להצטרף לשורות דאעש
שלוש שנות מאסר לצעיר ישראלי שהצטרף לדאעש בסוריה
מערכת הביטחון: 35 ישראלים הצטרפו לדאעש בחודשים האחרונים

חשודים במעורבות בחוליית דאעש בישראל, בימ"ש מחוזי נצרת, 1 באוקטובר 2015. שלומי גבאי
הנאשמים בבית המשפט המחוזי בנצרת, הבוקר/שלומי גבאי

הארבעה הודו בחקירתם על כוונתם לפגוע בבתי עסק בנצרת וביפיע, ברקע מכירת אלכוהול. זאת מאחר שהדבר אסור לפי האסלאם. אחד הנאשמים אף קשר עצמו להשלכת בקבוק תבערה לעבר בית עסק להימורים ומכירת אלכוהול ביפיע בשנת 2012. באירוע לא היו נפגעים, אך נגרם נזק.

לפי כתב האישום, שלושה מהנאשמים חברו לאחמד אחמד שהורשע ברצח נהג המונית יפים ויינשטיין. אחמד מואשם כי הוא פנה לשלושת הנאשמים האחרים בהקמת חוליית דאעש וביקש מהם לרכוש רובה M16.

בהמשך, נכתב בכתב האישום, חברי החוליה ביקשו משלושת הנאשמים האחרים לסייע להם ברכישת כלי הנשק, אך בשל מחלוקת כספית העסקה לא התבצעה. ואולם, אחד מהם סיפק עשרות כדורים עבור אקדח שהיה כבר ברשותם. במהלך החקירה של ימ"ר צפון בשיתוף פעולה עם השב"כ נתפס אקדח, ששימש את שלושת הנאשמים בהקמת חוליית דאעש באימוני ירי כהכנה להתארגנות בכוונתם לבצע פיגועי טרור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
חשודים במעורבות בחוליית דאעש בישראל. תקשורת שב"כ,
חשודים במעורבות בחוליית דאעש בישראל/תקשורת שב"כ

עו"ד אל-מג'ד פאהום, המייצג את אסיר העולם אחמד, מסר: "מרשי מכחיש את המיוחס לו מבחינה ביטחונית. הוא מודה בקשר עם הנאשמים בלבד. אוכל להגיב לכתב האישום רק אחרי שאלמד אותו".

עו"ד עלא עותאמנה, המייצג את אחמד מחג'נה, אמר כי "הנאשמים היו תקופה ארוכה בחקירה מבלי שהתאפשר להם להיפגש עם סניגוריהם. החקירה הייתה אינטנסיבית וממושכת. על מרשי הופעלו לחצים בכל מיני אמצעים פסולים, שבשלב זה לא נפרט אותם על מנת לא לשבש את הליכי המשפט. לאחר שנלמד את חומר הראיות נמסור תגובה מפורטת ומנומקת".

  • עוד באותו נושא:
  • דאעש
  • נצרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully