וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מפחיד": נהג אוטובוס מסמס בנייד תוך כדי נסיעה. צפו בתיעוד

29.9.2015 / 17:10

תושב ירושלים שהיה בדרכו למודיעין עילית בערב יום כיפור חווה נסיעה מלחיצה במיוחד באוטובוס של חברת "קווים", כשהבין שהנהג משתמש בנייד. כשביקש שיחדול הוא התעלם וחזר לסורו. "זה היה מפחיד, הוא זגזג והאוטובוס היה מלא אנשים". טרם התקבלה תגובת החברה

צילום: באדיבות אור ירוק, עריכה: גדי וינסטוק

אלי, תושב ירושלים בן 23 ונהג אמבולנס במקצועו, נסע בערב יום הכיפורים בטרם נכנס הצום מירושלים למודיעין עילית באוטובוס של חברת "קווים". לאורך כל הנסיעה הוא הבחין בכך שהאוטובוס מזגזג, סוטה מנתיבים וחוצה צמתים במהירות. חרד לבטיחותו, קם אלי ממושבו והלך לעבר הנהג. אז הבחין שהוא משתמש בטלפון הנייד לאורך הנסיעה ושולח הודעות טקסט כשהוא מסיט את עיניו מהכביש.

"אני ישבתי במושבים האחוריים ותוך כדי נסיעה אני מרגיש שהאוטובוס מתחיל לזגזג ולסטות מנתיבים", סיפר אלי. "התקדמתי כדי לראות מה קורה, ואני רואה שהנהג משחק בטלפון, כותב הודעות SMS, ובכלל לא מסתכל על הכביש".


עוד בוואלה! NEWS:
דוח פנימי של משרד החוץ: חשש מגל אנטישמיות ברוסיה
מחווה היסטורית: אובמה וזריף לחצו ידיים בעצרת האו"ם
בשיאו של החג: עיכובים בעשרות המראות ונחיתות בנתב"ג

תיעוד: נהג אוטובוס מתכתב בטלפון הנייד תוך כדי נסיעה. ספק 500
נהג האוטובוס בעת מעשה/ספק 500

אלי החליט לצלם את הנהג בשעת מעשה, וכשראה שהוא מניח את המכשיר הנייד, שב למקומו וקיווה שהנסיעה תשתפר. "חזרתי למקום שלי ואחרי כמה דקות הוא שוב פעם הרים את הטלפון, כך במשך דקות ארוכות ראיתי את הנהג משחק בטלפון כשהוא חוצה צמתים במהירות ואפילו לא מסתכל על הרמזור", סיפר. אלי לא ויתר וביקש ממנו בשנית להפסיק את השימוש במכשיר. הנהג התעלם מבקשתו. "כשנכנסנו למודיעין אמרתי לו 'נהג, אתה יודע שאתה מסכן את החיים שלי ושל הנוסעים'?, אז הוא ענה לי, 'ערב כיפור היום, אני לא אענה לך על האמירה הזאת'".

כנהג אמבולנס, אלי מודע לסכנות השימוש בטלפון נייד במהלך נהיגה. "לא אחת בתוקף תפקידי אני נתקל בתאונות שנגרמות מכתיבה ושימוש בטלפון במהלך נסיעה. אני מודע לכמה הדבר הזה חמור ומסוכן ויכול להביא לתאונות מסכנות חיים. הרגשתי מאוד-מאוד לא בטוח, זה היה ממש מפחיד, אני נמצא בתוך אוטובוס, אין לי יכולות להציל את עצמי, אני צריך להגיע ליעד שלי, אני מרגיש שכל רגע יכול לקרות משהו לחיים שלי ולחיים של הנוסעים, זה היה ממש מפחיד".

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, שאליה הגיע הסרטון, ציין כי נהגים מקצועיים חייבים להוות דוגמא לנהיגה בטוחה, "במיוחד נהגי אוטובוסים שמסיעים כ-50 נוסעים בו זמנית ואחראים להביאם בבטחה אל היעד", הדגיש. לדבריו, "הנהג שמסמס לא מרוכז בכביש ומסכן את הנוסעים שבאוטובוס וגם את שאר משתמשי הדרך. למשטרה חסרות מאות ניידות והתוצאה היא שאנשים לא חוששים להתעסק עם הטלפון במהלך נהיגה ולסכן את כולנו. המדינה חייבת לחזק את משטרת התנועה כדי שזו תגביר את הנראות בכבישים וכך גם את ההרתעה".

טרם התקבלה תגובת חברת "קווים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully