וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא צרפת: נשקול יצירת רצועת ביטחון בצפון סוריה

29.9.2015 / 0:56

הולנד אמר כי ארצו תדון עם בעלות בריתה בהצעת טורקיה להקמת אזור אסור לטיס, לשם יוכלו לשוב אלפי הפליטים שמגיעים לאירופה. "מוכנים לשתף פעולה עם איראן ורוסיה, אך אסד חייב לעזוב"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא צרפת פרנסואה הולנד אמר אתמול (שני) בשולי עצרת האו"ם כי ארצו תדון עם בעלי בריתה בהצעה של טורקיה ושל חלק מהאופוזיציה הסורית להקים אזור חיץ בצפון סוריה. אנקרה וארגוני מורדים שונים דורשים כבר זמן-רב להכריז באזור זה על שטח אסור לטיסה, לשם יוכלו להגיע אלפי הפליטים שנמלטים מהקרבות בין משטרו של בשאר אסד, ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) וארגונים נוספים.

"לורן פביוס (שר החוץ הצרפתי) יבחן בימים הקרובים כיצד סימון הגבול ייראה, כיצד ניתן לאבטח את האזור ומה שותפינו חושבים", אמר הולנד לכתבים בשולי הכינוס ה-70 של האו"ם. נשיא צרפת הוסיף כי הפליטים הסורים שמגיעים באלפיהם לאירופה יוכלו לשוב לאזור. "הנושא יוכל להעלות במועצת הביטחון של האו"ם, שם תהיה לגיטימיות בינלאומית למה שמתרחש באזור".

לקריאה נוספת בנושא
פוטין באו"ם: "טעות עצומה" לא לשתף פעולה עם אסד נגד דאעש
אובמה באו"ם: "מוכנים לעבוד עם רוסיה ואיראן לפתרון המשבר בסוריה"

נשיא צרפת פרנסואה הולנד ונשיא איראן חסן רוחאני בניו יורק, 27 בספטמבר 2015. רויטרס
רוחאני והולנד בניו יורק, אתמול/רויטרס

הולנד אף התייחס להמשך שלטונו של אסד, שלאחרונה קיבל דחיפה אדירה מצדה של רוסיה. רק היום, במהלך נאומו בעצרת האו"ם אחרי היעדרות של עשור, אמר הנשיא ולדימיר פוטין כי העולם טועה "טעות אדירה" בכך שהוא אינו משתף פעולה עם המשטר בדמשק. על אף שנשיא צרפת הבהיר כי הוא מוכן לשתף פעולה עם רוסיה ואף עם איראן כד להביא לסיום המלחמה, הוא הדגיש כי אסד לא יוכל להיות חלק משלטון המעבר.

"רוסיה ואיראן אומרות שהן רוצות להיות מעורבות יותר בפתרון פוליטי", אמר הולנד. "עלינו לעבוד יחד עם המדינות הללו ולהגיד להן שחילופי השלטון חייבים להתרחש, אבל ללא אסד". בימים האחרונים התבטאו במערב בצורה מרוככת יותר כלפי האפשרות שהנשיא, שכוחותיו אחראים למותם של מאות אלפי אזרחים, יישאר זמן מה בשלטון לאחר המלחמה. ואולם, פרט להצהרות התקיפות של הולנד, גם נשיא ארצות הברית ברק אובמה הבהיר מעל בימת הנואמים באו"ם כי יש לסלק את אסד מהשלטון.

(עדכון ראשון: 22:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully