וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המצב הכלכלי: מספר שיא של מסתננים מעזה מאז "צוק איתן"

28.9.2015 / 20:15

15 פלסטינים חצו ביממה אחת את גדר המערכת מהרצועה לישראל בשישה מקרים שונים. זרם המסתננים מהרצועה גובר על רקע המצב הכלכלי הקשה ברצועה. מתחילת השנה נתפסו יותר מ-200 מסתננים

גדר המערכת, עזה אפריל 2015. ראובן קסטרו
המסתננים נעצרים ונכלאים. גדר המערכת ברצועת עזה/ראובן קסטרו

15 פלסטינים חצו היום (שני) את גדר המערכת מרצועת עזה לישראל בשישה מקרים שונים. מדובר במספר המסתננים הגבוה ביותר של פלסטינים שחוצים את הגדר ביום אחד מאז תום מבצע "צוק איתן".

באחד המקרים הבוקר, עצר כוח צה"ל קבוצה של ארבעה פלסטינים שחצו את הגדר בדרום הרצועה. הרביעיה נבדקה והועברה לכוחות הביטחון. לקראת שעות הערב נעצרו שלושה פלסטינים נוספים לא חמושים, שחצו את הגדר לעבר המועצה האזורית אשכול. גם הם נעצרו והועברו לחקירה. כאמור, מקרים נוספים תועדו במהלך היום.

בשבועות האחרונים גובר זרם המסתננים מהרצועה לישראל על רקע המצב הכלכלי הקשה ברצועת עזה, רובם, צעירים בני 15-30. מתחילת השנה חצו יותר מ-200 מסתננים את הגדר, נעצרו והועברו לחקירת השב"כ. המסתננים נעצרים ונכלאים, בעוד קטינים שאינם חמושים מוחזרים לשטחי הרצועה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
אובמה באו"ם: "מוכנים לעבוד עם רוסיה ואיראן לפתרון המשבר בסוריה"
חשד: בן 14 מירושלים ביצע מעשים מגונים בתיירת מפולין
בתגובה לירי - צה"ל תקף בסוריה: "אסד חצה קו אדום"

באוגדת עזה מתייחסים ברגישות רבה לתופעה. לאחר זיהוי ניסיונות החדירה, מוקפצים כוחות צה"ל אל המקום ומתייחסים לפלסטינים שחצו את הגדר כאל מחבלים עד לבידוק וחקירה. לאחר בידוק ביטחוני עוברים החשודים לחקירת ביטחון. בחלק מהמקרים נושאים המסתננים רימוני רסס וסכינים.

ברוב המוחלט של המקרים מדובר בפלסטינים שהגיעו כדי לחפש עבודה או כדי להיעצר ולהגיע לכלא. כדי להאריך את משך מעצרם, הם מגיעים חמושים בסכין או רימון. במערכת הביטחון מעריכים שככל שהמצוקה הכלכלית ברצועת עזה תתגבר, כך תתרחב תופעת המסתננים. במקביל, חמאס פרס כוחות לאורך הגדר במטרה למנוע מסתננים, תוך שהוא לא מהסס להשתמש באש חיה נגדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully