וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מ-2005: הפסד למפלגתו של פוטין בבחירות מקומיות

28.9.2015 / 5:35

פוליטיקאי ממפלגת האופוזיציה נבחר להיות המושל של מחוז בסיביר, ובכך הביס את המושל המכהן ממפלגת "רוסיה המאוחדת" של הנשיא פוטין. סרגיי לבצ'נקו ממפלגת הקומוניסטים זכה ל-56.6% מהקולות. "זה ניצחון מכריע"

סרגיי לבצ'נקו נבחר להיות מושל מחוז אירקוטסק בסיביר 27 ספטמבר 2015. רויטרס
המושל החדש סרגיי לבצ'נקו יוצא מהקלפי לאחר שהצביע/רויטרס

פוליטיקאי קומוניסטי ממפלגת האופוזיציה ברוסיה נבחר אתמול (ראשון) להיות המושל במחוז אירקוטסק שבסיביר, ניצחון ראשון מאז 2005 למועמד שלא ממפלגתו של הנשיא, ולדימיר פוטין. סרגיי לבצ'נקו זכה ב-56.6% מהקולות ובכך הביס את יריבו סרגיי ירושנקו, המושל המכהן, שזכה ל-15.4% בלבד.

"זה ניצחון מכריע", אמר מנהל הקמפיין של לבנצ'נקו, יבגני רולקוב, שגם הוא חבר המפלגה הקומוניסטית, "עבדנו על הניצחון הזה והשגנו אותנו". משנת 2005 ועד שנת 2012 זכו בכל המחוזות אך ורק מועמדים ממפלגתו של פוטין, "רוסיה המאוחדת". מפלגת הקומוניסטים היא מפלגת האופוזיציה הגדולה ברוסיה, ולמרות תמיכתם בקרמלין בנושאים רבים, ניכר כי עדיין ישנם תחומים שבהם הדעות חלוקות. אחד הנושאים המהותיים השנויים במחלוקת בין המפלגות הוא השאלה בדבר סיפוח חצי האי קרים.

הבוחרים במחוז אירקוטסק סיפרו כי הם הצביעו ללבנצ'נקו בשל חוסר שביעות רצון מהמועמד המכהן, ירושנקו. לטענתם, בתקופה שבה סבלה רוסיה מסנקציות כלכליות בשל המלחמה באוקראינה, המושל לא פעל כדי להביא לסיום המיתון במחוז בפרט ובמדינה בכלל.

עוד ידיעות מהעולם:
בחירות בקטלוניה: ניצחון גורף לתומכי ההיפרדות מספרד
פוטין: אין בכוונת רוסיה לשלוח כוח רגלי לשטחי סוריה
לפני העצרת הכללית באו"ם - מנהיגי העולם ינסו להציל את כדור הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully