וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תגלית מדעית אדירה": האם נאס"א פתרה את תעלומת מאדים?

בהודעה בחשבון הטוויטר של סוכנות החלל האמריקנית נכתב כי היא תכריז ביום שני על התגלית במסיבת עיתונאים מיוחדת. על פי אחת ההשערות, תודיע נאס"א שהתגלתה עדות לקיום חיים על כוכב הלכת האדום

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של נאס"א

חדשות ממאדים: סוכנות החלל האמריקנית (נאס"א) הודיעה אמש (שבת) כי נפתרה תעלומה הנוגעת לכוכב הלכת האדום. בחשבון הטוויטר של הסוכנות נכתב כי נאס"א תכריז מחר על "תגלית מדעית אדירה" הקשורה למאדים במסיבת עיתונאים מיוחדת שתשודר בערוץ הטלוויזיה ובאתר נאס"א. מסיבת העיתונאים תתקיים בשעה 11:30 – שעון החוף המזרחי בארצות הברית.

ההודעה של סוכנות החלל האמריקנית גררה גל השערות בנוגע לגילוי. על פי חלק מההשערות, תחשוף נאס"א כי היא הצליחה לגלות מים על מאדים, עדות לכך שייתכנו חיים על כוכב הלכת. חלק מהמגיבים להודעה התבדחו ושאלו אם נאס"א גילה חייזרים.

עוד בנושא חלל:
"כמו קשקשי דרקון": תמונות חדשות מפלוטו הפתיעו את המדענים
נאס"א חושפת: כך נראה הצד האפל של פלוטו

הציוץ של נאס"א בטוויטר:

בעבר הודיעה נאס"א כי על פני מאדים ישנם תנאים היכולים לאפשר קיום חיים. בדצמבר האחרון הודיעה נאס"א שגשושית החלל "קיוריוסיטי" מדדה נתונים חריגים של הגז האורגני מתאן באטמוספירה של מאדים, וזיהתה מולקולות אורגניות אחרות בדגימת סלע מהכוכב האדום. אנשי הסוכנות הסבירו כי בכך עשויים המדענים להתקרב באופן משמעותי לגילוי חיים שהיו עשויים להיות בעבר על מאדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כוכב הלכת מאדים  ספטמבר 2015. NASA/Greg Shirah, אתר רשמי
מאדים/אתר רשמי, NASA/Greg Shirah

לפני חודשיים חשפה נאס"א כי נמצא כוכב לכת חדש, שהתנאים עליו דומים לאלו של כדור הארץ, ולכן ייתכן שניתן לקיים עליו חיים. הכוכב, שזוהה על ידי הטלסקופ קפלר, גדול ב-60% מכדור הארץ והשמש שלו גדולה ב-10% מזו שסביבה סובב כדור הארץ. במסיבת עיתונאים שקיימה הסוכנות נמסר כי המרחק של "קפלר-452b" מכדור הארץ הוא 1,400 שנות אור וכי הוא נמצא בקבוצת הכוכבים "ברבור". בהתבסס על גודלו, בנאס"א סבורים כי פני השטח של "קפלר-452b" הם סלעיים ודומים לאלו של כדור הארץ, וכי הם ממוקמים במרחק המתאים להיווצרות מי תהום - החיוניים לקיום חיים.

רכב החלל "קיוריוסיטי" קדח חור באדמת מאדים. רויטרס
הגשושית "קיוריוסיטי" על מאדים/רויטרס
דגימת הגבשושית קיוריוסיטי, מאדים. נאס"א, מערכת וואלה! NEWS
מכתש על מאדים לאחר לקיחת דגימה, דצמבר 2014/מערכת וואלה! NEWS, נאס"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully