וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני בעצרת האו"ם: "דרושה ועדת חקירה לאסון בערב הסעודית"

נשיא איראן אמר בנאומו, שנערך בשולי העצרת הכללית, כי "נסיבות המקרה שובר-הלב צריכות להתבהר". במקביל, פרקליט המדינה האיראני הודיע כי מדינתו תנקוט בצעדים משפטיים נגד הממשל הסעודי. מניין ההרוגים עלה ל-769, מתוכם 131 אזרחים איראנים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר אתמול (שבת) בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם, שמתקיימת בימים אלו בניו יורק, כי יש צורך בוועדת חקירה לאסון שאירע שלשום בעיר מינא שליד מכה. לדבריו של רוחאני, "נסיבות המקרה שובר-הלב צריכות להתבהר". גורמים בממשלת איראן האשימו מהרגע הראשון את הממלכה הסעודית באסון שאירע ביום חמישי האחרון, אשר לפי המניין הרשמי שעודכן אתמול נמחצו בו למוות 769 בני אדם ו-934 נוספים נפצעו בעת שהיו בדרכם לטקס דתי.

גם שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף התייחס אמש לאסון. בשיחה עם כתבים בניו יורק לפני פגישתו עם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי, כי "אנחנו צריכים לטפל באירוע ההרסני שקרה בערב הסעודית". במקביל, פרקליט המדינה של איראן אברהים ראיסי הודיע כי מדינתו תנקוט בצעדים משפטיים נגד הממשל בערב הסעודית.

קריאה נוספת:
העולם מתגייס לפתרון המלחמה בסוריה: קרי נועד עם זריף
פונים לאיראן: התכנית חדשה של קרי לסיום המלחמה בסוריה
"מוות לשושלת הסעודית": מאות הפגינו באיראן עקב האסון ליד מכה

נשיא איראן חסן רוחאני נואם באו"ם. AP
"נסיבות המקרה שובר-הלב צריכות להתבהר". רוחאני בעצרת האו"ם, אתמול/AP

שעות לאחר האסון במינא האשימה איראן את ערב הסעודית בליקויי בטיחות שהובילו לאסון שגבה את חייהם של 131 אזרחים איראניים. "האירוע הציג ניהול כושל וחוסר תשומת לב לבטיחותם של המתפללים", אמר ראש ועדת החאג' באיראן. "הפקידים הסעודים צריכים לתת דין וחשבון לאסון". סגן שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבד אל-להיאן, הוסיף: "אנחנו לא יכולים להישאר אדישים להתנהגות חסרת-האחריות של ערב הסעודית, והדבר יטופל בערוצים דיפלומטיים".

מאות בני אדם נענו שלשום לקריאת השלטון בטהראן ויצאו להפגין ברחובות הבירה בתום תפילות יום השישי. המפגינים המשולהבים צעקו: "מוות לשושלת הסעודית", והניפו את תמונתו של המנהיג הרוחאני של איראן, האייתולה עלי חמינאי. בהודעה רשמית של "המועצה לתיאום הפצת האיסלאם", האחראית לארגון הפגנות בחסות השלטון, נמסר כי המפגינים מחו נגד "המשטר חסר היכולת והזדוני" בריאד.

בדרשה שנשא ביום שישי האייתוללה מוחמד אמאמי בטהראן, בטרם יצאו המפגינים לרחובות, נאמר כי ערב הסעודית "אינה מסוגלת לארגן את העלייה לרגל, וכי הפעלת החאג' (העלייה לרגל) "חייבת להינתן לידי המדינות האיסלאמיות". לאחר האירוע הכריז המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי על שלושה ימי אבל באיראן. "ממשלת ערב הסעודית צריכה לקחת אחריות על התאונה המצערת הזו", הודיע באתרו האישי, והוסיף: "ניהול לקוי והתנהלות בלתי-תקינה הובילו לקטסטרופה".

(עדכון ראשון: 19:40)

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
מפגינים בטהראן נגד ערב הסעודית בעקבות אסון המתפללים ליד מכה, 25 בספטמבר 2015. רויטרס
"מוות לשושלת הסעודית". מפגינים בטהראן, בשישי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully