וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגי המוניות שעושים קופה על חשבון המהגרים באוסטריה: "יש להם כסף"

תורים ארוכים של מוניות משתרכים בצדו האוסטרי של הגבול עם הונגריה. אף שניתנת למהגרים אפשרות חינמית באוטובוס, חלקם מעדיפים לשלם 150 אירו על נסיעה לווינה - והנהגים, חלקם מהגרים בעצמם, גוזרים רווחים

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

"אני גובה 150 אירו כדי להגיע לווינה", אמר נהג המונית מוחמד, שמחכה בגבול אוסטריה-הונגריה לנוסעיו. זרם המהגרים הפך לעול על אירופה, אבל עבור מוחמד, יליד אוסטריה בן 30, שמרוויח 450 אירו ביום מהסעת פליטים מהגבול לווינה, מדובר במתנה. "אני עושה שתיים-שלוש נסיעות כאלה ביום", סיפר לסוכנות הידיעות הצרפתית.

עשרות האלפים העוברים במעבר ניקלסדורף בחודשים האחרונים ממשיכים לווינה ומשם נוסעים ברכבת לארץ המובטחת גרמניה. נהגי המוניות בניקלסדורף, חלקם מהגרים או בני מהגרים בעצמם, לא מרגישים אשמים בגביית כספים מהפליטים החדשים. לדבריהם, עסקי המוניות בווינה לא הניבו רווחים גדולים זה שנים. בנוסף לכך, למהגרים שאינם יכולים להרשות לעצמם, ישנה אפשרות אחרת להגיע לווינה – אוטובוס חינמי.

לקריאה נוספת:
המתח ביבשת עולה: משבר הפליטים גרם לסכסוך בין סרביה לקרואטיה
האיחוד האירופי יעביר מיליארד אירו לטיפול בפליטים הסורים במזרח התיכון
חרף התנגדות מזרח אירופה: האיחוד אישר חלוקת מכסות המהגרים

מהגרים ופליטים בגבול אוסטריה-הונגריה בתנאי מזג אוויר קשים, 26 בספטמבר 2015. AP
מהגרים עולים על מונית בגבול אוסטריה-הונגריה/AP

"לפני שכל זה קרה, לנהגים היה מזל אם היו מרוויחים 150 אירו במשמרת של 12 שעות בווינה. אין לי בעיה לחכות לעתים חמש או שש שעות כי אני יודע שבסופו של דבר אקבל נסיעה", שיתף מוחמד. לפי הסוכנות הצרפתית, במעבר הגבול ניקלסדורף משתרך כל יום טור ארוך של 130 עד 140 מוניות, שנהגיהן מחכים לרכבת הבאה הפורקת פליטים בצדו ההונגרי. לאחר ירידתם מהרכבת הם חוצים את הגבול רגלית לאוסטריה. "כבר חודש שזה מתנהל כך", העיד מוחמד. "נהגי המוניות שמעו על זה בטלפון ובפייסבוק. עכשיו כל ווינה כאן".

קווין בן ה-23, תושב ניקלסדורף, הוא בעלים של מונית גדולה עם שמונה מושבים. הוא גובה 170 אירו למסע בן 80 הקילומטרים לתחנת הרכבת המרכזית בווינה. לפני שפרץ משבר ההגירה הוא עבד רק בסופי שבוע במוניתו. "אני בא לכאן כבר שלושה שבועות ברציפות ונוהג ככל שאני יכול", סיפר קווין לסוכנות הצרפתית. "העסקים טובים ואני חושב שזה ימשיך כך עוד הרבה זמן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מהגרים ופליטים בגבול אוסטריה-הונגריה בתנאי מזג אוויר קשים, 26 בספטמבר 2015. AP
"יש להם כסף, האנשים האלה אינם עניים"/AP

סעיד, צעיר בן 23 מסוריה, סבור כי "150 אירו זה לא הרבה כסף". אחרים מעדיפים להשתמש בשירותי האוטובוסים החינמיים. "יש להם כסף, האנשים האלה אינם עניים", טוען מוחמד. גם קווין מסכים: "הם יכולים לשלם עבור המונית, אין עם זה בעיה".

אלפי המהגרים שהגיעו במהלך סוף השבוע לגבול נאלצו להתמודד עם גשמים כבדים ורוחות עזות כשעברו ברגל את גבול אוסטריה-הונגריה. דובר המשטרה המקומית ג'רלד פנגל מסר כי בין חצות לשעה 7:00 בבוקר ביום שישי הגיעו 5,700 בני אדם ברכבות מהונגריה ועברו לניקלסדורף שבאוסטריה. "התנאים הופכים לקשים יותר כאן. ייתכן שנקים כאן אוהלים שיאכלסו אלף בני אדם כדי שיוכלו ללכת לאוטובוס ישירות מהאוהל המחומם", אמר הדובר לסוכנות רויטרס.

מהגרים ופליטים בגבול אוסטריה-הונגריה בתנאי מזג אוויר קשים, 26 בספטמבר 2015. AP
גשמים ורוחות עזות בגבול/AP
מהגרים ופליטים בגבול אוסטריה-הונגריה בתנאי מזג אוויר קשים, 26 בספטמבר 2015. AP
מהגרים ופליטים בגבול אוסטריה-הונגריה בתנאי מזג אוויר קשים, 26 בספטמבר 2015/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully