וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צבא אסד יעביר לחיזבאללה 75 טנקים סובייטיים

העיתון הכוויתי "א-ראי" דיווח כי סוריה תעביר לארגון הלבנוני עשרות טנקים מדגם טי-55 וטי-72, במטרה שיקים חטיבה משוריינת למלחמה בארגוני המורדים. עוד דווח כי הוקם חמ"ל משותף לרוסיה, לאיראן, לסוריה ולחיזבאללה

עריכה: ניר חן

צבא סוריה יעביר לחיזבאללה 75 טנקים סובייטים להקמת חטיבה משוריינת נגד ארגוני המורדים בסוריה – כך דיווח הלילה (שבת) העיתון הכוויתי "א-ראי". פרט לטנקים, מדגם טי-55 וטי-72, הגיעו לסוריה לפי הדיווח מאה קצינים וחיילים איראנים, המתמחים בלוחמה בשטח בנוי. עוד דווח כי הוקם לאחרונה חדר מבצעים משותף לרוסיה, לאיראן, לסוריה ולחיזבאללה שמרכז את הלחימה בחזיתות השונות במדינה.

אמש הביע מזכ"ל הארגון חסן נסראללה תמיכה במעורבותה של רוסיה בנשיא סוריה בשאר אסד. בריאיון ל"אל-מנאר", תחנת הטלוויזיה של הארגון, אמר נסראללה כי כישלון הקואליציה הבינלאומית נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בראשותה של ארצות הברית, הוא שהוביל את מוסקבה להתערב ביתר שאת באזור.

לקריאה נוספת בנושא
נסראללה בירך על נוכחות רוסיה בסוריה: "תשפיע על המלחמה באזור"
דיווח: צבא אסד החל להשתמש במטוסי קרב רוסיים במאבק נגד דאעש
בכירה סורית: "ארה"ב ורוסיה מסכימות כי על אסד להישאר בשלטון"

טנק סורי מדגם טי-55 בלבנון, 2005. AP
טנק סורי מדגם טי-55 בלבנון, 2005/AP

לדברי נסראללה, האסטרטגיה שבה נוקטת הקואליציה בטיפול בדאעש אינה נכונה, ובכך כישלונה. "האסטרטגיה של אובמה בעימות עם דאעש נכשלה", אמר. הוא הסביר כי הסתמכות רק על תקיפות אוויריות, כפי שעושה הקואליציה, לא תביס את הלוחמים הג'יהאדיסטים. כמו כן, אמר כי מאמציה של ארצות הברית לגייס ולאמן מורדים סורים "מתונים" כדי להילחם בדאעש על הקרקע הם "כישלון מוחץ".

"אנו מקבלים בברכה כל כוח שיתערב ויתמוך בצבא הסורי, מאחר שבהשתתפותה, רוסיה תתרום בדחיקת סכנות מרכזיות המאיימות על סוריה ועל האזור כולו", אמר נסראללה. כמו כן, הוא הסביר כי המעורבות הרוסית באזור כוללת מטוסים, מסוקי קרב וטילים מדויקים, וכי הצבא הרוסי הנחית בסוריה חלק מאנשיו, שכונו לפיו "מומחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully