וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור בנאום באו"ם: "המשבר האקולוגי מאיים על המין האנושי"

26.9.2015 / 2:36

פרנציסקוס, המבקר בימים אלה בארצות הברית, נשא דברים בפני עשרות מנהיגים מהעולם במטה האו"ם בניו יורק, הדגיש את הדחיפות בטיפול בשינויי האקלים, ושיבח את הסכם הגרעין עם איראן: "תוצאה של רצון טוב וסבלנות"

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

(האפיפיור בנאום בקונגרס האמריקני, השבוע: "לבטל את עונש המוות")

האפיפיור פרנציסקוס נאם אמש (שישי) במטה האו"ם שבניו יורק במסגרת ביקורו בארצות הברית, קרא לפעול בנושא שינויי האקלים, ואמר בפני עשרות מנהיגים מהעולם כי החומריות והחמדנות של האדם גורמים לחיסול משאבי הטבע של כדור הארץ ומגדילים את ממדי העוני המתפשט.

"תאווה אנוכית וחסרת-גבולות לכוח ולשגשוג חומרי מובילה גם לשימוש לרעה במשאבי הטבע שנותרו, וגם להדרה של החלשים וחסרי האמצעים", אמר בנאומו האפיפיור, שהפך לאחד הקולות הבולטים ביותר בעולם בנושא השמירה על הסביבה. "המשבר האקולוגי וההשמדה בקנה מידה גדול של המגוון הביולוגי בכדור הארץ יכולים לאיים על עצם קיומו של המין האנושי".

לקריאה נוספת:
"האפיפיור הוא אח": פרנציסקוס כוכב עליון בארה"ב
האפיפיור בנאום היסטורי בקונגרס: "התייחסו בהומניות למהגרים"
האפיפיור נפגש עם פידל קסטרו וקרא לקובנים: "אל תשרתו רעיון"

האפיפיור פרנציסקוס בנאום בעצרת האו"ם, 25 בספטמבר 2015. רויטרס
האפיפיור פרנציסקוס בנאומו באו"ם, אמש/רויטרס

פרנציסקוס, שביקורו ההיסטורי בארצות הברית יימשך עד יום ראשון, הקדיש עד כה חלק נרחב ממנו להעלאת מודעות לסכנת שינויי האקלים. בנאום שנשא ביום רביעי בפני כ-15 אלף איש בוושינגטון, בתום פגישה עם הנשיא ברק אובמה, אמר: "שינויי האקלים הם כבר בעיה של הדור הזה. כשזה מגיע לדאגה לבית המשותף שלנו, אנחנו חיים ברגע מכריע בהיסטוריה".

בדברים שנשא אתמול בפני הקונגרס האמריקני חזר האפיפיור על מסריו, ואמר כי לרשות המחוקקת יש תפקיד חשוב "במניעת ההשפעה החמורה ביותר של ההידרדרות באיכות הסביבה הנגרמת בשל הפעילות האנושית".

האפיפיור פרנציסקוס בנאום בעצרת האו"ם, 25 בספטמבר 2015. רויטרס
האפיפיור פרנציסקוס בנאום בעצרת האו"ם, 25 בספטמבר 2015/רויטרס

האפיפיור התייחס לשורה של נושאים נוספים בנאומו באו"ם, בהם הסכם הגרעין שנחתם בחודש יולי בין איראן למעצמות, וקרא לפעול "בדחיפות למען עולם נקי מנשק גרעיני. "ההסכם הוא הוכחה של מה שניתן להגיע אליו עם רצון טוב, כנות, סבלנות והתמדה".

פרנציסקוס, לו זה הביקור הראשון בארצות הברית, הגיע אתמול בלילה לניו יורק, ובנוסף לנאומו באו"ם השתתף גם בטקס אזכרה לקורבנות אירועי 11 בספטמבר במנהטן וביקר בית ספר קתולי בהארלם. הלילה הוביל האפיפיור תפילה המונית במדיסון סקוור גארדן, שבה השתתפו כ-20 אלף בני אדם.

האפיפיור פרנציסקוס עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון, 25 בספטמבר 2015. רויטרס
פרנציסקוס עם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully