וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שומר סודות המדינה: מי יהיה הממונה על הביטחון במערכת הביטחון?

25.9.2015 / 10:05

ועדת איתור הגישה לשר הביטחון המלצה על שמות מועמדים לתפקיד הרגיש, שמטרתו בין היתר למנוע זליגת מידע ביטחוני. מסתמן כי המוביל שבהם הוא ניר בן משה, ששימש סגן ראש היחידה. מועמד נוסף הוא סגן ראש השב"כ לשעבר, שנחשב מוערך במשרד ראש הממשלה

הכור בדימונה מפעיל אמצעי המונע צילום סלולרי. GettyImages
ראש המלמ"ב אמון על מניעת זליגת סודות מדינה. הכור בדימונה/GettyImages

ניר בן משה, עוזר בכיר למנכ"ל משרד הביטחון דן הראל, מסתמן כמועמד המועדף לתפקיד הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב) במקום אמיר קין, המסיים את תפקידו. בשבועות האחרונים עסקה ועדה באיתור שמות מועמדים לתפקיד. לדברי גורמים בכירים במערכת הביטחון, הוועדה הגישה לשר הביטחון משה יעלון המלצה על המועמדים והמוביל שבהם הוא בן משה.

בן משה כיהן בעבר בתפקידים רבים ביחידה הסודית מלמ"ב והאחרון בהם - סגן הממונה על הביטחון במערכת הביטחון וראש האגף לאבטחת מידע וקשרי חוץ. "כניסתו לתפקיד תהיה טבעית", אמר גורם במשרד והוסיף: "בן משה מסתמן כמועמד מוביל אך השר טרם הכריע".

מועמד נוסף הוא יצחק אילן, סגן ראש השב"כ לשעבר שהפסיד בהתמודדות על תפקיד ראש השב"כ, יורם כהן. אילן נחשב לדמות מוערכת מאוד בשב"כ ובמשרד ראש הממשלה שלאורך השנים צבר ניסיון רב במערכת הביטחון ובפעילות מבצעית. אולם גורמים במערכת הביטחון דחו על הסף התערבות של משרד ראש הממשלה בנושא.

הממונה על הביטחון במשרד הביטחון הוא אחד התפקיד הרגישים ביותר במדינת ישראל שמטרתו בין היתר לבקר את התעשיות הביטחוניות, לצד שמירה על הביטחון במערכת הביטחון ומניעת זליגת מידע ביטחוני וסודות מדינה.


עוד בוואלה! NEWS:
הקרב שכמעט גבה את חייו של מפקד יחידת אגוז
צעיר נדקר למוות ואדם נוסף נפצע בינוני בקטטה במועדון בירושלים
ברכבת מזהירים: לא נוכל לבצע עבודות בשבת? נבטל הנסיעות בסופ"ש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully