וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: פלסטיני נהרג מפיצוץ רימון מאולתר שניסה להשליך על כוח צבאי

21.9.2015 / 8:14

ישראלי דיווח הלילה על מחסום אבנים המפריע לתנועה בדרום הר חברון. כוח צבאי שהגיע למקום שמע פיצוץ ובסריקה איתר גופת צעיר פלסטיני. ההערכה היא שהרימון שרצה להשליך התפוצץ בידיו

צילום: Palmedia, עריכה: טל רזניק

צעיר פלסטיני נהרג הלילה (שלישי) בדרום מערב הר חברון כתוצאה מפיצוץ רימון רסס מאולתר. במהלך הלילה התקבל בצה"ל דיווח מאזרח ישראלי על מחסום אבנים שהוצב על הכביש שבין ההתנחלויות נהוגות ואדוריים באזור הכפר הפלסטיני חורסה. מדובר צה"ל נמסר כי כוח שהוקפץ לנקודה שמע פיצוץ, ובתום סריקות באזור איתר גופה של נער. האזור נסגר לתנועה לזמן מה וכוחות צבאיים הוקפצו לזירה מחשש לאירוע נרחב יותר.

לפי הערכה בצה"ל, הרימון התפוצץ בטעות בידיו של הנער, שעה שניסה להשליכו לעבר כלי הרכב הצבאי שחלף במקום. קציני אוגדת איו"ש פתחו בחקירת האירוע.

עוד בוואלה! NEWS:
צבא ארה"ב לחייליו: התעלמו ממקרי אונס של ילדים באפגניסטן
בניגוד לעמדת היועמ"ש: פטור מאגרת תביעה לחייל שהוכה
בידי שוטרים

בן 52 נורה למוות בטירה; בן 16 נדקר באילת, מצבו בינוני עד קשה

מוהנד משרקה, הצעיר הפלסטיני שנהרג מפיצוץ רימון, 22 ספטמבר 2015. פייסבוק, צילום מסך
מוהנד משרקה. הצעיר ההרוג ברקע הר הבית/צילום מסך, פייסבוק

בימים האחרונים התגברה מאוד המתיחות בגדה ובמזרח ירושלים - במיוחד בשל המצב הנפיץ בהר הבית. אתמול, במהלך דיון מיוחד של הכנסת, התייחס השר לביטחון הפנים גלעד ארדן לאירועים האלימים ולעלייה בטרור העממי. לגבי ההקלה בהוראות הפתיחה באש לעבר פלסטינים חשודים - שאותה מקדמת הממשלה אמר כי "הכוונה היא לא שיהרגו אנשים, אבל אם מישהו זורק אבן או בקבוק תעברה הוא צריך לדעת שכל אמצעי לפי החוק יינקט כלפיו". הוא הוסיף: "ביקשתי לבחון את השימוש ברוגר (רובה שנועד לשימוש באמצעים לפיזור הפגנות) שכסנת החיים ממנו פחותה, כדי לסכל פיגועים בלי שייהרג מישהו אחר באותה פעולה".

ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין התייחס גם הוא למאורעות בירושלים, וטען כי הקלה בתנאי הפתיחה באש לא תביא להפסקת יידויי האבנים והפרות הסדר. "סוף מעשה במחשבה תחילה וגם שימוש בהרבה ניסיון. מי שחושב שיד קלה יותר על ההדק בדמות הוראות פתיחה באש מקלות, תגרום להפסקת טרור האבנים – טועה", כתב דיסקין בעמוד הפייסבוק שלו.

"תופעות מתמשכות של זריקות אבנים, בקבוקי תבערה, פיגועי דריסה, דקירות ועוד, מעידות בדרך כלל על אווירה עממית קשה הנובעת מסיבות שונות ומורכבות של מצוקה כלכלית, תגובה לאירוע או לפיגוע קשה - למשל הפיגוע במשפחת דוואבשה בדומא - מתח בהר הבית, הסתה, תסכול ובעיקר - היעדר תקווה", כתב. "אין טעות גדולה יותר משפיכת דם נוסף ובמיוחד של אזרחים. נהפוך הוא. זה רק מסלים ומחמיר את המצב".

(עדכון ראשון: 01:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully