וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר חדש ברשות: יותר ממחצית הפלסטינים מתנגדים לרעיון שתי המדינות

על פי הסקר, 51% מהפלסטינים מתנגדים להקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל. עוד עולה כי שיעור התומכים במאבק מזוין מול ישראל עלה ב-6% בשלושה חודשים. בנוסף, כמעט שני שלישים מעוניינים שאבו מאזן יתפטר מתפקידו כיו"ר הרשות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(אבו מאזן: "מצדיע לכל טיפת דם שנשפכת למען ירושלים")

יותר ממחצית מהפלסטינים לא תומכים בפתרון שתי המדינות, ואחוז התומכים במאבק מזוין מול ישראל עלה – כך עולה מסקר שפרסם היום (שני) המרכז הפלסטיני למחקר מדיניות וסקרים – קבוצת מחקר מובילה ברשות הפלסטינית. לפי הסקר, 51% מהפלסטינים מתנגדים לרעיון של הקמה מדינה פלסטינית לצדה של מדינת ישראל, בעוד 48% תומכים ברעיון. לפני שלושה חודשים נמדד שיעור הפוך, אז תמכו 51% מהפלסטינים ברעיון בעוד 48% התנגדו לו.

כמו כן, 42% אמרו כי מאבק חמוש הוא הדרך הטובה ביותר להשגת עצמאות - עלייה של 6% מהסקר הקודם, בעוד 29% בלבד אמרו כי יש להתחיל במשא ומתן. בנוסף, הסקר מראה כי ישנו חוסר אמון באבו מאזן ובהנהגה הפלסטינית. 65% מהנשאלים אמרו כי הם רוצים שאבו מאזן יתפטר, ורק 38% השיבו בחיוב כאשר נשאלו אם הם מרוצים מכהונתו כיו"ר הרשות – ירידה של 6% ביחס לנתונים מלפני שלושה חודשים.

בנוסף, אם הבחירות ברשות היו מתקיימות היום, היה נרשם שוויון בין פתח לחמאס, עם 35% תמיכה בכל אחת מהמפלגות. לפני שלושה חודשים פתח הובילה עם 39%.

עוד בוואלה! NEWS:
משבר המהגרים: מאמצים דיפלומטיים לגבש הסכמות באיחוד האירופי
גורודיש אחרי מלחמת יום הכיפורים: "להדיח את שרון, סירב פקודה"
מראה שחורה? "דייוויד קמרון הכניס איבר מינו לפה של חזיר מת"

אבו מאזן: "מצדיע לכל טיפת דם שנשפכת למען ירושלים". רויטרס
65% מעוניינים בהתפטרותו. אבו מאזן/רויטרס

עוד עולה מהסקר כי 65% מהנשאלים לא מאמינים כי פתרון שתי המדינות מעשי, זאת בשל התרחבות ההתנחלויות בגדה המערבית. בנוסף, 78% מהפלסטינים טענו כי הסיכוי להשגת מדינה בחמש השנים הקרובות הוא "קטן עד לא קיים".

האירועים האחרונים בהר הבית וכן הסכסוך הפנים פלסטיני ככל הנראה השפיעו על נתוני הסקר. בנוסף, עורך הסקר אמר כי התוצאות הושפעו גם "מהכעס השורר בחברה הפלסטינית על העולם הערבי על כך שהוא כבר לא מתעניין במאבק הפלסטיני". הסקר נערך בקרב 1,270 תושבי עזה והגדה המערבית בתאריכים 17 עד 19 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully