וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר זק"א על מנהג הכפרות: "עושים את זה בעדינות, זו חוויה"

דב גיל-הר

22.9.2015 / 15:20

יהודה משי זהב יצא נגד הקמפיין של משרד החקלאות "כפרות בלי תרנגולות", שקורא להגן על בעלי חיים ממנהג היום הקדוש: "לא ידעתי שהם הפכו להיות פוסקי הלכה". לדבריו, "אנחנו לא מסובבים את התרנגולת בעוצמה". ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

משרד החקלאות יצא השנה בקמפיין "כפרות בלי תרנגולות" לרגל יום כיפור, שנועד להגן על בעלי החיים. אלא שלא כולם מברכים על המהלך. "לא ידעתי שמשרד החקלאות הפך להיות פוסק הלכה", עקץ יו"ר זק"א, יהודה משי זהב, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, והדגיש: "המנהג הזה קיים מאות שנים".

לדבריו, מנהג הכפרות לא פוגע בבעלי חיים. "יש פוסקי הלכה בעד ויש כאלה שנגד. זה לא במובן של כפרות, במובן של כפרה עלייך - העבירות לא באמת עוברות מהאדם לתרנגולת. אנחנו עושים את זה בעדינות, לא מסובבים את התרנגולת בעוצמה. זאת חוויה. כילדים היינו משחקים עם התרנגולות כל השבוע".

לקריאה נוספת:
בשל התנגשות בין כיפור לחג הקורבן: כוננות מוגברת בערים המעורבות
"נשבענו שאם נצא מפה בחיים - נצום בכיפור הבא": הגולן במלחמה
"כל גווני האוכלוסייה": עשרות אלפים בסליחות בכותל לפני כיפור

הקמפיין של משרד החקלאות:

משי זהב הדגיש כי משרד החקלאות מתערב בעניינים שלא לו ואף פועל בצביעות. "זה לא תפקידו. מדוע המשרד לא יוצא בקמפיין נגד אכילת בעלי חיים? הקמפיין הזה מתאים באותה מידה. אם מישהו מתעלל בתרנגולת, בו ברגע הוא כבר עושה עוד עבירה. אם משרד החקלאות רוצה הוא יכול לצאת בקמפיין איך להתנהג, איך לכבד", אמר.

יו"ר זק"א הוסיף כי אלו שממלאים אחרי מצוות החג לא צריכים להיות נתונים לביקורת. "צריך ללכת לבעלי הלולים, אלו שמוכרים, שעושים מזה מסחרה, שלוקחים את אותו תרנגול ועושים עליו עשר פעמים כפרות, מעבירים אותו מאחד לשני. אבל לא נגד אנשים שהולכים לפי ההלכה, מנהג של מאות שנים. כל אחד יבחר לעצמו. אפשר לצאת בקמפיין, לחנך אותם איך להתנהג לבעלי חיים, איך לתת להם לאכול".

(עדכון ראשון: 11:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully