וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יציע לפוטין: מודיעין מסוריה, תמורת ריסון איראן

21.9.2015 / 9:25

בישראל לא מתעלמים מכך שנוכחות צבא רוסיה מעבר לגבול עלולה להיות בעייתית. מנגד, יש הרואים בכך הזדמנות. זה מה שעתיד נתניהו לומר לפוטין בביקורו במוסקבה: נסייע עם מודיעין איכותי אם זה יעזור לסיכול טרור נגד ישראל. הבעיה: ארה"ב עשויה להתרעם על התחממות היחסים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נוכחותו של צבא רוסיה בשטחה של סוריה השכנה מעלה לא מעט חששות בצה"ל. רק הבוקר (שני) דווח כי הצבא הרוסי צפוי לפעול לא רק מערי החוף אלא גם בעומק המדינה. מנגד, יש כאלה בצבא בישראל שרואים במצב הזה, שבו הרוסים שקועים עמוק בשטח הסורי הכאוטי, הזדמנות דווקא לרסן את איראן המשתתפת בלחימה, ולסכל טרור שעלול היה להיות מופנה נגדנו. לשם כך, בין היתר, יצא היום ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, ועם ראש אגף המודיעין, אלוף הרצי הלוי, למוסקבה. המטרה: להעביר את רצינותה של ישראל בעניין, כמו גם לפתוח ערוצים מעשיים עם המקבילים בצד השני.

זה לא סוד שלישראל יש מודיעין איכותי בכל מה שקשור למתרחש בסוריה, ונראה שככל שיחלוף הזמן - הצבא הרוסי יזדקק לעזרה ישראלית בכל הנוגע להתמודדות עם הלחימה המורכבת. גורמים במערכת הביטחון הסבירו כי אנשי זרועות המודיעין בארץ אמנם מקיימים קשר עם מקביליהם בקהילת המודיעין ברוסיה - אך ציינו גם כי יש אינטרס חדש.

עוד בנושא
צה"ל מקים מנגנון לתיאום התנועה האווירית בסוריה עם צבא רוסיה
נתניהו יודע שאזהרותיו לא ישנו את מדיניות מוסקבה בסוריה
שיחות צבאיות, בקרוב: ארה"ב ורוסיה ידונו בגורל סוריה

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בקרמלין, מוסקבה.נובמבר 2013. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ופוטין בפגישה בקרמלין, ב-2013/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

גורמים במערכת הביטחון רמזו כי אם לישראל יהיה מידע מדויק על כוונה לבצע פיגועים נגד יעדים של הצבא הרוסי או מידע אודות דמות אחריה הם מחפשים, אגף המודיעין הישראלי יוכל להעביר את המידע - תחת מגבלות. במקביל, צפויה ישראל לדרוש שלא ייחצו כמה קווים אדומים: שלא תהיה העברת נשק שובר איזון, שלא יהיה שימוש או שיועבר נשק כימי ושלא תהיה הפרעה לסיכול טרור נגד אזרחי ישראל וחיילי צה"ל.

"בלב השיחות תעמוד איראן. היא זו שמממנת טרור ומניעה אותו נגד ישראל משטחה של סוריה", אמר גורם ביטחוני בשיחה עם וואלה! NEWS, "יש פה הזדמנות לרסן אותה באמצעות הרוסים. כולל את חיזבאללה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מטוסי קרב רוסיים מדגם סוחוי 27 מוצבים בשדה תעופה בלטקיה, סוריה, ספטמבר 2015. מתוך טוויטר, צילום מסך
מטוסים רוסיים בשדה התעופה לטקיה שבסוריה/צילום מסך, מתוך טוויטר

במערכת הביטחון חוששים מביקורת אמריקנית על הקשר המתהווה בין רוסיה לישראל. הנשיא ולדימיר פוטין מעוניין לשמר את האחיזה של רוסיה במזרח התיכון, אולם בכך הוא מפר את האיזון שעליו מנסה לשמור הבית הלבן באוזר, כמו גם מנצל את חולשתה. גורם מודיעיני בכיר לשעבר הזהיר כי "ישראל הולכת על חבל דק". לדבריו, "שיתוף פעולה מודיעיני, אף אם הוא נקרא תיאום ביטחוני, כמו שהוא נקרא גם מול הפלסטינים, הוא בעייתי ורגיש כשמדובר ברוסיה. אתה צריך לראות שאתה לא מקים עלייך את ארצות הברית, שגם כך היחסים איתם מתוחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully