וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המהומות בבירה: דיפלומטים אמריקנים הגיעו "לקרב בין הדתות"

21.9.2015 / 8:12

על רקע המתיחות בירושלים, משלחת מארה"ב הגיעה לישראל כדי לקדם שיח בין יהודים, נוצרים ומוסלמים. במהלך השהות בארץ, ביקרו הדיפלומטים במקומות דתיים שהיו מוקדים לאלימות. "צריך לעמוד יחד נגד מעשים שפלים אלו"

משלחת דיפלומטיים מארה"ב בפגישה עם שר החינוך הפלסטיני. שגרירות ארה"ב, אתר רשמי
חברי המשלחת נפגשים עם שר החינוך הפלסטיני/אתר רשמי, שגרירות ארה"ב

על רקע המתיחות הגוברת בהר הבית ובאגן הקדוש בירושלים, הגיעה בסוף השבוע האחרון משלחת מיוחדת מארצות הברית כדי לבחון דרכים לקידום דיאלוג בין-דתי כתשובה לאלימות. המשלחת של מחלקת המדינה האמריקנית הורכבה משלושה פקידים בכירים: השליח המיוחד לענייני דתות, שון קייסי, השליח המיוחד למאבק באנטישמיות, אירה פורמן, והנציג המיוחד לענייני קהילות מוסלמיות, שאריק זפאר. השלושה הגיעו לביקור בן חמישה ימים בישראל וברשות הפלסטינית.

מטרת הביקור המשותף הוגדרה כ"משלחת לתמיכה במאמצים לקידום הבנה בין-דתית", וזאת דווקא על רקע המתיחות הדתית בירושלים. "אנחנו רואים בכל העולם כיצד שיפור בהבנת האמונות הדתיות והמנהיגים הדתיים של השכנים יכול לשמש ככוח מניע לקידום השלום", נכתב בהצהרה משותפת של השלושה לרגל הביקור. כלומר, מטרת המשלחת היא לקדם שיח בין אנשי דת יהודים, מוסלמים ונוצרים כדי ליצור גשרים משותפים ופיוס. במהלך השהות בישראל ביקרו הדיפלומטים בירושלים ובגליל, כאשר במוקד הביקור עמדו אתרים דתיים שהיו מוקדים לוונדליזם ולאלימות בחודשים האחרונים.

עוד בוואלה! NEWS:
הח"כים הערבים: שמות עבריים במזרח ירושלים - "החלטה פירומנית"
נתניהו הורה לבחון נוהלי פתיחה באש, וינשטיין הביע ספקות
טרור האבנים: "אסור להסתכל על תושבי מזרח ירושלים דרך כוונת רובה"

משלחת דיפלומטים אמריקניים בביקור בירושלים. שגרירות ארה"ב, אתר רשמי
חברי המשלחת מבקרים בירושלים/אתר רשמי, שגרירות ארה"ב

בין האתרים שבהם ביקרו הדיפלומטים האמריקנים היו בית הקברות היהודי בהר הזיתים, שמצבות בתחומו הושחתו על רקע אנטישמי, כנסיית הלחם והדגים בכינרת, שהוצתה על ידי קיצוניים יהודים, המסגד בכפר מועייר שבצפון הגדה המערבית, שהוצת גם הוא כחלק מהטרור המכונה "תג מחיר", ובית הכנסת הרפורמי ברעננה שהושחת לפני כמה שנים על רקע דתי. בנוסף, ביקרו השלושה בבית הספר הדו-לשוני בירושלים, שהוצת לפני כעשרה חודשים על ידי פעילי הארגון הקיצוני להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש).

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"השפעות שינויי אקלים אינן מבחינות בין אנשים מדתות שונות"

"לא משנה באיזו מסורת דתית מדובר, אלימות נגד אתרים דתיים היא בלתי מקובלת בשום מצב", אמר השליח המיוחד לענייני אנטישמיות, אירה פורמן. לדבריו, "בין אם מדובר בהרס קברים יהודיים על הר הזיתים, בהצתת כנסיות או בריסוס כתובות על מסגדים - אנשים מכל הדתות צריכים לעמוד יחדיו נגד מעשים שפלים מן הסוג הזה". פורמן ושותפיו למשלחת העבירו מסר ברוח הזו לאנשי דת שעמם נפגשו בישראל וברשות הפלסטינית, כמו גם לגורמים ממשלתיים, הן בירושלים והן ברמאללה.

אתמול (ראשון) ערכו השלושה מפגש בירושלים עם פעילים יהודים, מוסלמים ונוצרים – דתיים וחילוניים כאחד - המעורבים במאבקים למניעת נזק סביבתי בישראל וברשות הפלסטינית. השליח המיוחד לקהילות המוסלמיות, שאריק זפאר, הסביר את החשיבות של מפגש מסוג זה: "ההשפעות של שינויי האקלים ושל משברים סביבתיים אינן מבחינות בין אנשים מדתות שונות. לא משנה מה האמונה שלך, הצורך במים נאותים לשתייה, שטחים פתוחים ואוויר נקי, הינו חיוני לקיום חיים בריאים. הדאגה לסביבה משותפת לאמונות השונות, מוכיחה את האחריות המשותפת שלנו בנושא". שלושת הדיפלומטים הדגישו כי הם רואים חשיבות רבה לביקור שלהם דווקא בשל המצב הנוכחי בירושלים, כמו גם בשל העובדה שהשנה יום הכיפורים וחג הקורבן המוסלמי יצוינו באותו היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully