וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתחננת, תעזרו לי": אשתו של הנעדר באומן קוראת לסייע בחיפושים

18.9.2015 / 16:30

שלושה ימים עברו מאז נראה לאחרונה אמיר אוחנה באוקראינה, ואין עדיין קצה חוט לגבי מקום הימצאו. אשתו מיטל פרסמה סרטון שבו היא מבקשה את עזרת הציבור. משלחות חילוץ רבות יצאו לאומן טרם כניסת השבת וגם השר דרעי נרתם: "אסור לנו לעמוד מנגד"

צילום: שלומי עליש - סוכנות הידיעות "חדשות 24", דוברות איחוד הצלה עריכה: מתן חדד

שלושה ימים עברו מאז נראה אמיר אוחנה לאחרונה באומן שבאוקראינה והחשש לחייו גובר. אשתו מיטל פרסמה היום (שישי) סרטון בפייסבוק שבו היא מבקשת מהציבור לסייע בחיפושים אחריו. "אני מתחננת בכל לשון של בקשה, הוא לא חזר הביתה ואף אחד לא מוצא אותו", אומרת אוחנה בסרטון. "אני מבקשת ממי שיכול לעזור – בבקשה, אני מתחננת".

אוחנה פונה בסרטון גם לראש הממשלה בבקשה שיסייע בחיפושים אחר בעלה הנעדר. "אני מתחננת, תעזרו לי. ביבי נתניהו, שאני מאמינה בך, ראש הממשלה – תנסה לעזור. לא יודעת באיזו דרך", אמרה בבכי. בסרטון מספרת אוחנה כי "הבנות שלי כל היום בוכות ומחפשות אותו (את האב - י"א). אני מרגישה שהכל תקוע, ששוכחים מאיתנו לאט לאט. הוא יכול להיות פצוע באיזשהו מקום. הוא הבעל שלי, הוא החיים שלי, אני לא יכולה בלעדיו".

לקריאה נוספת:
"יצא להתבודד": חשש לחייו של צעיר ישראלי שנעדר באומן
"כל דקה קריטית": התיעוד האחרון של הצעיר שנעדר באומן

דיווח על הנעדר מאומן. מערכת וואלה!
"אני לא יכולה בלעדיו". אמיר אוחנה ואשתו מיטל/מערכת וואלה!

אמיר אוחנה בן ה-28 נסע לאוקראינה לקראת ראש השנה כדי "להתבודד", כך לדברי משפחתו, ומאז נעלמו עקבותיו. אוחנה נסע לתפילת חג ולא נראה מאז יום שלישי בשעות הבוקר-צהריים, עת יצא מהדירה שבה שהה. בין היתר, נעשו חיפושים אחריו בגן סופיה, באגם התשליך ובבתי חולים מקומיים.

"עשרות מתנדבים שהגיעו לתפילה באומן הגיעו לחפ"ק שהקמנו בחצר המרפאה ויצאו לחיפושים", סיפר היום נחי קליין יו"ר מרפאת אומן. "עד כה לא אותר כל קצה חוט. צוותי זק"א הגיעו מישראל לסייע בחיפושים, מודעות עם שמו ותמונתו נתלו ברחובות הסמוכים לציון רבי נחמן מברסלב", הוסיף קליין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
חיפושים אחר אמיר אוחנה שנעדר באומן שבאוקראינה, 18 ספטמבר 2015. זק"א
"מקווה שהמידע החדש יביא לאיתורו המהיר". אזור החיפושים/זק"א

בהוראת הרב יעקב רוז'ה, יו"ר ועד רבני זק"א, המתנדבים שמשתתפים בחיפושים ימשיכו לפעול כרגיל גם בשבת, היות ו"יש סיכוי עדיין למצא אותו בחיים וזה פיקוח נפש ממש". בנוסף, מחר יצטרפו לחיפושים יחידת הכלבנים של זק"א ויחידת הצוללים שיוצאים במיוחד בטיסה מישראל ויסייעו לצוותים הפועלים בשטח.

במהלך היום סרקו עשרות צוותים של מתנדבים את היער והשטח מסביב לנהר, כמו גם צוללים של המשטרה המקומית סורקים את הנהר בהכוונה של מפקד זק"א. "מדובר בפעילות מאוד מורכבת", סיפר חיים וינגרטן, ראש אג"מ בזק"א. "קיבלנו אור ירוק מהמטה הארצי של זק"א לעשות כל דבר שניתן בכדי לאתר את הנעדר. בסיוע משרד החוץ ושגרירות ישראל באוקראינה קיבלנו אישור להטסת צוות של יחידת הכלבנים וצוות צוללים של זק"א. חברת אל על מסייעת אף היא בהטסת ציוד הצלילה והכלבים ללא עלות כספית".

חיפושים אחר אמיר אוחנה שנעדר באומן שבאוקראינה, 18 ספטמבר 2015. זק"א
אזור החיפושים/זק"א

גם יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, נרתם למאמצי החיפושים אחר אוחנה. בתום שיחות עם לשכת נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו ועם לשכת ראש ממשלת אוקראינה ארסני יאצניוק, הוסכם על מתן אפשרות חופשית ומרחב פעולה לצוותי זק"א שיצאו אמש לאוקראינה בראשות חיים אוטמזגין. במקום פועלת יחידה עם 12 צוותים, המתמקדת במידע החדש שהגיע בשעות האחרונות לאחר גיוס כל הגורמים.

"אני מקווה שהמידע החדש שהגיע הודות למאמצים של השעות האחרונות, בצירוף מרחב הפעולה שניתן כעת לצוותי החיפוש, יביא לאיתורו המהיר של הנעדר", אמר דרעי, שגם שוחח באופן אישי עם משפחתו של אוחנה ועדכן אותם בהתפתחויות. "אסור לנו לעמוד מנגד כאשר יש מצב שיהודי נמצא בסכנת חיים ממשית", הוסיף.

"למרות הסמיכות לשבת - הוחלט על הוצאת המשלחת"

כמו כן, גם משלחת שהרכיבו קרן "ישראלייף" בשיתוף עמותת "פירסט" יצאה היום לאומן כדי לסייע באיתורו של אוחנה. המשלחת, שכוללת מתנדבים מיחידות החילוץ השונות, החלה בשלב ראשוני לאסוף מידע ממשפחתו של אוחנה, ממכריו ומאזרחים שפגשו אותו בעת שהותו באומן. במקביל, נפתח חפ"ק משותף ל"איחוד הצלה" וליחידות החילוץ בירושלים.

"בעקבות החשש לחייו של הנעדר ולמרות הסמיכות לשבת, הוחלט על הוצאת המשלחת המורכבת מאנשי מקצוע בכירים בתחום האיתור והחילוץ שתנחת באוקראינה לפני כניסת השבת", אמר אלי פולק מנכ"ל "ישראלייף", "הצוות יפעל באומן בשיתוף פעולה עם משלחת זק"א תוך שימוש בכל האמצעים הדרושים עד למציאתו של הנעדר".

חיפושים אחר אמיר אוחנה שנעדר באומן שבאוקראינה, 18 ספטמבר 2015. זק"א
חיפושים אחר אמיר אוחנה שנעדר באומן שבאוקראינה, 18 ספטמבר 2015/זק"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully