וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה לשליח האו"ם: מוכן שהרשות תחזור לשלוט בעזה

העיתון "אל-חיאת" דיווח כי ניקולאי מלדנוב נפגש במהלך ביקורו בעזה עם סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס. לפי הדיווח, השניים דנו בדרכים לקדם את הפיוס הפנים-פלסטיני ועל שיקום הרצועה בדגש על טיפול במשבר החשמל והמים שממנו סובלים התושבים

צילום: רויטרס, שי מכלוף, דובר צה"ל, לע"מ; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'
איסמעיל הניה מעניין בעיתון "אל-קודס" – עזה, מאי 2014. ממשלת חמאס, אתר רשמי
איסמעיל הניה/אתר רשמי, ממשלת חמאס

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב נפגש אתמול עם סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הניה – כך דווח היום (שישי) בעיתון "אל-חיאת", הרואה אור בלונדון. מדובר בפגישה הראשונה בין השניים מאז התמנה מלדנוב לתפקיד בחודש מרץ האחרון.

לפי מקורות המעורים בפרטים, השניים דנו בדרכים לקדם את הפיוס הפנים-פלסטיני. לטענתם, מלדנוב דן עם הניה בדרכים שיאפשרו לממשלת האחדות בראשות ראמי חמדאללה לשלוט על הרצועה ולפעול בחופשיות, תוך העברת השליטה במעברים לידי הרשות. נוסף על כך, צוין בידיעה כי הניה הסכים לדבר בתנאי למתן ערבויות לכך שהמשכורות יימסרו לפקידי ממשלת חמאס ששלטה ברצועה עד להקמת ממשלת האחדות בחודש יולי 2014.

קריאה נוספת:
אלוף פיקוד הדרום על האפשרות למשול בעזה: "לא ביכולות שלנו"
דיווחים סותרים על הגעת משלחת חמאס לקהיר שתדון ברגיעה עם ישראל
הנייה: ללא שחרור עצורי עסקת שליט, לא ננהל מו"מ על השבויים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישלוט ברצועה? ראמי חמדאללה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסיבת עיתונאים שערך מלדנוב בעזה הוא קרא להרגעת המתיחות ו"הפעולות המתגרות" בירושלים, כך שלא ישתנה הסטטוס קוו הקיים. הוא גם הבהיר כי האו"ם יגביר את מאמציו בעניין זה ובעניינים נוספים הנוגעים לרצועת עזה. בנוסף, לדבריו של מלדנוב, בקרוב תתקיים פגישה בין בכירים פלסטינים וישראלים "כדי לדון בפתרון בעיות החשמל והמים לצד שיקום רצועת עזה". עוד הוסיף, כי "נערכים מהלכים רציניים עם ישראל לשיפור המצב הכלכלי ברצועה".

במסיבת העיתונאים נאמר גם שהאו"ם פועל להשבת השליטה של הרשות הפלסטינית במעברים, בהם מעבר רפיח. כמו כן, לטענתו בשבוע הבא תיערך פגישה בשולי עצרת האו"ם עם שרי החוץ של מצרים, סעודיה, ירדן ומדינות נוספות שיפעלו לחידוש תהליך השלום במזרח התיכון.

בתגובה לשאלה של עיתונאי "אל-חיאת" בנוגע לאפשרות של מלחמה חדשה באזור, אמר מלדנוב כי מחובתו "להזהיר מהסכנה ולמנוע הסלמה, אשר תוביל להגברת הקיצוניות". "עלינו לעבוד בשני כיוונים כדי לוודא כי הקהילה הבינלאומית מחויבת לרעיון שתי המדינות והגדרת הצעדים הדרושים –אזוריים ובינלאומיים – להגשמת הרעיון".

מוקדם יותר השבוע הזהיר מלדנוב כי העימותים בהר הבית בין ישראלים לפלסטינים עלולים להסלים לכדי אלימות באזורים נוספים בעולם. "האירועים האחרונים הדהדו וגונו ברחבי העולם הערבי ומעבר אליו", אמר מלדנוב וביקש מהצדדים "להימנע מפעולות פרובוקטיביות". מלדנוב קרא למנהיגים הפוליטיים והדתיים של שני הצדדים "להפגין איפוק וכבוד לקדושתו של האזור". עוד אמר כי ארצות הברית, האיחוד האירופי, רוסיה ומדינות ערב יפגשו ב-30 בספטמבר בעצרת השנתית של מנהיגי העולם באו"ם, כדי לדון במאמץ האזורי והבינלאומי להחזרת הישראלים והפלסטינים ל"משא ומתן משמעותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully