וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד פינטו: "לא שילם שכר למטפלת במשך שלושה חודשים"

17.9.2015 / 13:16

צעירה מנתיבות טוענת כי הרב יאשיהו פינטו הלין את שכרה בעת שעבדה בביתו בשנת 2012 כמטפלת וגננת - ותובעת ממנו 80 אלף שקלים. לדבריה, הרב ניצל את הערכתה אליו "כדי להתחמק מתשלום"

צילום: דוד קורן, עריכה: יאיר דניאל

(הרב פינטו בבית המשפט, בחודש יוני האחרון)

כתב תביעה שהוגש היום (רביעי) לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע מייחס לרב יאשיהו פינטו הלנת שכר למטפלת שעבדה בביתו במשך שלושה חודשים. הצעירה תובעת מפינטו ומהעמותה שהוא עומד בראשה, "שובה ישראל", פיצויים בסך 80 אלף שקלים.

על פי כתב התביעה, הצעירה, תושבת נתיבות, החלה לעבוד בבית בשנת 2012 כגננת ומטפלת. לדבריה, היא עברה ריאיונות קבלה וסוכם עמה על משכורת של 5,000 דולר בחודש עבור עבודה בזמינות של 24 שעות ביממה. בין השעות 08:00 בבוקר ל-13:00 בצהריים היא שימשה כגננת, וביתר הזמן עבדה כמטפלת. לטענתה, כלל לא הונפקו לה תלושי שכר מטעם העמותה, ולא הופרשו לה תשלומי חובה של מס הכנסה וביטוח לאומי.

לקריאה נוספת:
פרשת פינטו: מח"ש חקרה את בנו של ארביב באוסטרליה
הרב פינטו על התאבדותו של תנ"צ ברכה: "אדם שנפטר"
הרב פינטו, שנידון למאסר על שוחד, יורשה לטוס לניתוח בארה"ב

ביתו של הרב יאשיהו פינטו , אוקטובר 2012. דייב בוימוביץ'
התובעת לא קיבלה שכר במשך שלושה חודשים. ביתו של פינטו באשדוד/דייב בוימוביץ'

בכתב התביעה טוענת הצעירה כי לא שולמה לה שום משכורת והיא נאלצה להתפטר מעבודתה. כמו כן, "שובה ישראל" לא הסבירה לה לטענתה את אופן העסקתה ואת היקף המשרה, שכללה בפועל גם שבתות וחגים. עורך הדין טל אדרי, המייצג את הצעירה, אמר כי היא פנתה כמה פעמים לאחראים בנוגע למשכורתה, אך לא התקבלה מהם כל תשובה.

הצעירה, נטען בכתב התביעה, פחדה לפנות להליך משפטי בגלל הכבוד שרחשה לרב פינטו. "הנתבעת ניצלה את תמימותה ואת הכבוד שהיא רוחשת לרב פינטו וזאת על מנת להתחמק מתשלום שכר עבודתה ולצמצם באופן בעלות העסקתה", נטען.

באפריל 2014 הורשע פינטו במתן שוחד לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תת-ניצב אפרים ברכה, בהצעת שוחד ובשיבוש מהלכי משפט. פינטו אף הודה במיוחס לו במסגרת כתב האישום המתוקן בהסדר הטיעון עמו. הוא נדון לשנת מאסר בפועל והושת עליו קנס של מיליון שקלים.

הרב יאשיהו פינט, בית המשפט המחוזי תל אביב, אפריל 2015. ניב אהרונסון
"ניצל את תמימות התובעת". פינטו/ניב אהרונסון

מעמותת "שובה ישראל" נמסר בתגובה: "מעולם לא נעשתה שום התקשרות של יחסי עובד ומעביד בין העמותה או המשפחה הנ"ל. מדובר במטפלת שהצטרפה על פי יוזמתה, לצוות הקיים של שתי המטפלות המועסקות בבית המשפחה מתוך תקווה שלאחר התנדבות של חודש, תסכים המשפחה לקלוט אותה לתוך הצוות הקיים. לאחר שבועיים ימים, בעקבות בעיות של משמעת והיגינה שהתגלו בעבודתה, נאלצו להיפרד ממנה.

"לגופן של הטענות: לא סוכם דבר או חצי דבר על תנאים כלשהם עם הגברת. כשהיא פנתה לבקש תשלום על השבועות שבהם התנדבה, הוצע לה שכר לפנים משורת הדין, סכום שאותו דחתה על הסף. אולם כשהתברר שברצונה לסחוט כספים מופרזים ודמיונים ואם לא, היא תצא לעיתונות ותכפיש את הרב והרבנית ואת המשפחה, בחרנו להעביר את הטיפול לגורמים משפטיים. כל טיפול הילדים שולם באופן אישי וישיר על ידי הרבנית פינטו למטפלות".

בהכנת הידיעה השתתף יקי אדמקר.

  • עוד באותו נושא:
  • הלנת שכר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully