וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עד שיסתיים הכיבוש": בירת איסלנד תחרים מוצרים מישראל

16.9.2015 / 20:57

מועצת העיר רייקיאוויק אישרה הצעה סמלית הקוראת להחרמת מוצרים מישראל בשל "מדיניות האפרטהייד" בשטחים וכדי להביע תמיכה בזכותם של הפלסטינים לעצמאות. משרד החוץ: "הר געש של שנאה מתפרץ"

העיר רייקג'אוויק, איסלנד. ShutterStock
רייקיאוויק, בירת איסלנד/ShutterStock

מועצת העיר רייקיאוויק, בירת איסלנד, החליטה אתמול (שלישי) להחרים מוצרים מישראל. המועצה אישרה את ההחלטה שתהיה בתוקף עד שיסתיים "הכיבוש הישראלי" בשטחים. ההצעה הועלתה על ידי ביורק וילהלמסדוטיר, חברת מועצה מהאיחוד הסוציאל-דמוקרטי שפורשת מהחיים הפוליטיים.

בהסבר להצעה נטען כי מדובר בצעד סמלי שמראה את תמיכתה של העיר בזכותם של הפלסטינים למדינה עצמאית, במקביל לגינוי של "מדיניות האפרטהייד של ישראל" בשטחים. סוליי טומסדוטיר, חברת הקואליציה שמנהלת את העיר, אמרה לכלי תקשורת מקומי כי החרם "ייצור לחץ על הרשויות בישראל לסיים את הכיבוש של השטחים הפלסטיניים". לדבריה, העיר עשויה להחרים מוצרים ממדינות נוספות שמפרות זכויות אדם.

ממשרד החוץ נמסר כי "הר געש של שנאה מתפרץ מבניינה של מועצת העיר רייקיאוויק. ללא שום סיבה והצדקה, מלבד שנאה לשמה, נשמעות קריאות להחרמת מדינת ישראל. אנחנו מקווים שמישהו באיסלנד יתעשת ויפסיק את העיוורון והחד צדדיות שמופגנת נגד מדינת ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".

לקריאה נוספת
האו"ם אישר: דגל הרשות הפלסטינית יונף במטה הארגון בניו יורק
שגרירות ישראל בקהיר נפתחה לאחר ארבע שנים: "הדפנו האיומים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully