וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירות ישראל בקהיר נפתחה לאחר ארבע שנים: "הדפנו האיומים"

9.9.2015 / 16:30

בטקס חגיגי בהשתתפות מנכ"ל משרד החוץ, דורי גולד, הונף הדגל מעל הבניין בבירה המצרית והוסר הלוט מעל שלט השגרירות. "שתי המדינות עובדות יחד למען יציבות ושגשוג במזרח התיכון", אמר גולד בטקס

פתיחה מחודשת של שגרירות ישראל במצרים. ספטמבר 2015. משרד החוץ,
דוקרי גולד בסמוך לבנין השגרירות שנפתחה מחדש, היום/משרד החוץ

משרד החוץ הודיע היום (רביעי) על פתיחתה מחדש של השגרירות בקהיר, בירת מצרים, ארבע שנים לאחר שנסגרה בשל סכנה לחיי הדיפלומטים ששירתו בה. ההודעה פורסמה מיד לאחר ביקורו בקהיר של מנכ"ל משרד החוץ, דורי גולד, בהזמנת השלטונות המצריים, כדי לנכוח בטקס הפתיחה של השגרירות.

גולד הגיע לטקס בראש משלחת דיפלומטית, שכללה כמובן גם את שגריר ישראל במדינה, חיים קורן. מן הצד המצרי נכח בטקס סגן ראש מחלקת הטקס במשרד החוץ המצרי. בנוסף נכח בטקס שגריר ארצות הברית במצרים. לאחר שהורם הדגל הישראלי והבכירים נאמו נאומים, הוסר הלוט משלט השגרירות וסמל מדינת ישראל. האירוע נחתם בשירת "התקווה" לצד ההמנון המצרי.

עוד בוואלה! NEWS
המדינה לא החליטה מי ייקח אחריות בשעת חירום
נשבר שיא צריכת החשמל לכל הזמנים; איפה הזיהום הגבוה ביותר?
דרמה בכלא בצרפת: "אסיר מסוכן מאוד" לקח את סגן המנהל כבן ערובה

מהומות מול שגרירות ישראל בקהיר. AP
מהומות מול שגרירות ישראל בקהיר, 2011/AP

לאחר הטקס אמר גולד כי "תחת הנהגתם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ונשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, הצלחנו להדוף את האיומים ואנו עובדים ביחד למען יציבות ושגשוג במזרח התיכון". לדבריו, "מצרים תמיד תהיה המדינה הגדולה והחשובה ביותר באזורנו, ואין פלא שבעולם הערבי נהוג לקרוא לה 'אום אלדוניא' - אם העולם".

ח"כ ציפי לבני בירכה על פתיחת השגרירות ואמרה כי "היחסים עם מצרים חשובים אסטרטגית מול המתרחש באזור. ישראל צריכה ליזום כעת ברית אזורית חדשה ורחבה עם אותן מדינות ערביות מתונות, כדי להתמודד במשותף עם האיומים החדשים באזור לאחר שאיראן התחזקה ונהפכה למדינת סף גרעינית, עשירה ותומכת טרור, ומול הטרור הדעאשי והחמאסי".

יחסי ישראל-מצרים ידעו שיפור משמעותי, בעיקר בתחום שיתוף הפעולה הביטחוני, מאז עלייתו לשלטון של הנשיא הנוכחי סיסי. עם זאת, בשבועות האחרונים ישנה מתיחות בין המדינות על רקע רצונה של מצרים לקדם החלטה בינלאומית על חקירת מצבורי הנשק הבלתי-קונבנציונאלי של ישראל. בתחילת השבוע אירח סיסי בקהיר את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ודן עמו בדרכים לחידוש המשא ומתן המדיני בין ישאל והפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully