וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל בית ספר נוצרי: "אי אפשר שכל העול ייפול על ההורים"

17.9.2015 / 11:00

שבועיים אחרי פתיחת שנת הלימודים, 33 אלף תלמידים במגזר הנוצרי עדיין לא החלו ללמוד. מנהל בית ספר נוצרי לאולפן וואלה! NEWS: "הבעיה שלנו היא שהתקציב הגיע כמעט עד הרצפה. נשארה רק העצם, את כל הבשר לקחו לנו"

עריכה: ניר חן; צילום: ערן גילווארד

"אי אפשר לגעת עוד כי נשארה רק העצם, את כל הבשר לקחו לנו", כך אמר אתמול (רביעי) עזיז דאים, מנהל בית הספר יוחנן הקדוש בחיפה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, על רקע שביתת בתי הספר הנוצריים הטוענים לאפליה תקציבית, הנמשכת זה היום ה-17. "הבעיה שלנו היא שהתקציב של בית הספר כמעט הגיע עד הרצפה. אי אפשר לנהל בית ספר במצב המשאבים הקיימים. אי אפשר שכל העול ייפול על ההורים".

33 אלף תלמידי בתי הספר הנוצריים לא החלו את שנת הלימודים לפני יותר משבועיים. מוסדות החינוך הכנסייתים דורשים להשוות את תנאי החינוך שלהם לתנאי החינוך החרדי. היום ייפגש מטה המאבק של בתי הספר הכנסייתיים בשעה 10:00 לדון בהצעת משרד החינוך. "בעבר היו כל הזמן קיצוצים", המשיך דאים, "היינו כל כך מנומסים והסכמנו. הגיע הזמן שאי אפשר לגעת עוד כי נשארה רק העצם, את כל הבשר לקחו לנו. אין לנו שעות לפיצול לתלמידי כיתות אל"ף ובי"ת, אין לנו שעות מיצוי ומצוינות, אין לנו שעות לתלמידים מתקשים. גם זכויות המורים - אנחנו מנועים מלהיות באופק חדש. כל בתי הספר הרשמיים נמצאים ברפורמת אופק חדש, בית הספר שלנו לא. זה אומר פחות 30 אחוז במשכורת של המורים, זה אומר פחות חמש שעות לכל מורה שייתן לתלמידים שעות פרטיות, לעזרה לסיוע, גם להעצמה, גם להעשרה. וזה המון. כל הדברים החדשים וגם מה שהיה נלקח ממנו".

לקריאה נוספת:
מחאת בתי הספר הנוצריים נמשכת: "יש כבר מצוקה קשה"
מאות נוצרים הפגינו מול ביתו של שר האוצר: "כחלון, אל תתקמצן"
מחאת בתי הספר הנוצריים: שוקלים לסגור כנסיות בפני תיירים

הפגנה בתי הספר הנוצרים בקרית הממשלה בחיפה. ספטמבר 2015. מטה המאבק, מערכת וואלה! NEWS
הורים ותלמידים מפגינים מול קריית הממשלה, היום בחיפה/מערכת וואלה! NEWS, מטה המאבק

דאים השווה את המצב למגזר היהודי החרדי: "יש הרבה בתי ספר במגזר היהודי המוכר לא רשמי ששם שכר הלימוד מגיע ליותר מ-10,000 שקלים, 15 אלף שקלים וגם 20 אלף שקלים. ההורים שלנו לא יכולים, הם במעמד בינוני ומטה. אי אפשר, יש שבעים אחוזים גבייה לכל היתר בבתי הספר, אז אי אפשר לתפקד ולנהל מערכת חינוך כזו".

כשנשאל על תפקידם של הילדים במחאה של ההורים והמורים, ענה דאים כי כל הגורמים נוטלים חלק במאבק על פניו של החינוך הכנסייתי. "הילדים שלנו הם חלק מהמאבק. גם ההורים. כי אי אפשר לנגוס כל כך בעוגה. זה הכול על חשבון התלמידים, על חשבון ההורים ועל חשבון המורים. אנחנו אנשים, אזרחי המדינה, שווים, כולנו נבראנו לפי צלם האלוהים, כולנו מבקשים שוויון. אנחנו מובילים ילדים ותלמידים עד שיגיעו לאוניברסיטה. ארבעה אחוזים מבתי הספר, שהם בתי הספר תיכוניים בבתי הספר הכנסייתיים, מוציאים לאוניברסיטה יותר משלושים אחוזים אקדמאיים. אז אי אפשר להרוס משהו מפואר, לקחת את היהלום שבכתר ולזרוק אותו. אי אפשר".

אתמול הפגינו כאלף תלמידים והורים הפגינו מול קריית הממשלה בחיפה במסגרת מחאת בתי הספר הנוצריים הטוענים לאפליה תקציבית. המשטרה חסמה את הגישה למבנה ומנעה מהמפגינים להיכנס למשרד החינוך. ההורים ביקשו להיפגש עם מנהלת המחוז בדרישה שתתערב ותפעל להשוואת תנאי החינוך הכנסייתי לחינוך החרדי.

צוות משא ומתן מטעם מחאת בתי הספר הנוצריים נפגש מוקדם יותר היום עם אנשי משרד החינוך בירושלים על מנת לדון במספר רעיונות והצעות לפתרון המשבר הקיים. כמו כן, ועדת החינוך של הכנסת תתכנס ביום ראשון הקרוב לדיון מיוחד בנושא השביתה המתמשכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully