וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת בתי הספר הנוצריים נמשכת: "יש כבר מצוקה קשה"

16.9.2015 / 13:37

היום ה-16 לשביתה: כאלף תלמידים והורים הפגינו הבוקר מול קריית הממשלה בחיפה, ובצהריים כבר נקבעה להם פגישה עם שר החינוך במטרה לסיים את המשבר. יו"ר ארגון המורים איים לנקוט בצעדים ארגוניים

עריכה: ליאור קירשנר

(מפגינים מול ביתו של שר החינוך נפתלי בנט ברעננה, אמש)

כאלף תלמידים והורים הפגינו היום (רביעי) מול קריית הממשלה בחיפה במסגרת מחאת בתי הספר הנוצריים הטוענים לאפליה תקציבית. המשטרה חסמה את הגישה למבנה ומנעה מהמפגינים להיכנס למשרד החינוך. ההורים ביקשו להיפגש עם מנהלת המחוז בדרישה שתתערב ותפעל להשוואת תנאי החינוך הכנסייתי לחינוך החרדי.

צוות משא ומתן מטעם מחאת בתי הספר הנוצריים הודיע כי ייפגש היום בשעה 17:00 עם אנשי משרד החינוך בירושלים, על מנת לדון במספר רעיונות והצעות לפתרון המשבר הקיים. כמו כן, ועדת החינוך של הכנסת תתכנס ביום ראשון הקרוב לדיון מיוחד בנושא השביתה המתמשכת. יוזם הדיון, ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת), אמר כי "משרד החינוך פוגע קשות בבתי הספר הנוצריים בגלל קיצוצים מתמשכים בתקציבם, למרות שהם מלמדים את מלוא תכנית הליבה". בנוסף, קרא ח"כ ג'בארין לשר החינוך נפתלי בנט לתקצב את מוסדות החינוך הנוצרי באופן מלא, בדומה לבתי הספר החרדיים בארץ.

השביתה במערכת החינוך הנוצרית נכנסה היום ליומה ה-16 ו-33 אלף תלמידים עדיין לא חזרו לספסל הלימודים מתחילת השנה. 70% מתלמידי חיפה הערבים לומדים בבתי הספר הנוצריים שבהם לומדים לצד נוצרים גם מוסלמים ודרוזים.

לקריאה נוספת:
מאות נוצרים הפגינו מול ביתו של שר האוצר: "כחלון, אל תתקמצן"
ביה"ס הנוצרים: אפליה שנובעת מחולשה | דעה
מחאת בתי הספר הנוצריים: שוקלים לסגור כנסיות בפני תיירים

הפגנה בתי הספר הנוצרים בקרית הממשלה בחיפה. ספטמבר 2015. מטה המאבק, מערכת וואלה! NEWS
הורים ותלמידים מפגינים מול קריית הממשלה בחיפה, היום/מערכת וואלה! NEWS, מטה המאבק

עשרות קרדינלים המבקרים בישראל בימים אלו ייפגשו היום עם נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ויבקשו ממנו לפעול לסיום המשבר. בנוסף, מליאת הכנסת תתכנס ביום שני הקרוב לדיון פגרה מיוחד לאור דרישת חברי כנסת מהאופוזיציה. בין היתר ידונו בשביתת בתי הספר הנוצריים.

רים אבו-נסאר, אם לארבעה תלמידים בבית הספר הכרמליטי בחיפה, אמרה כי "התחושה היא של כעס ושל תסכול. לאף אחד לא מפריע ש-33 אלף תלמידים לא החלו את שנת הלימודים". אמש הפגינו כ-200 תלמידים והורים מול ביתו של שר החינוך, נפתלי בנט, ברעננה. לדבריה, "זה לא הזיז לו. אפילו לא יצא אלינו. הוא שר החינוך של כולם, גם שלנו. אבל אנחנו לא נוותר ונמשיך במאבקנו הצודק, עד שנקבל את מה שמגיע לנו". היא הוסיפה: "המצב קשה, ילדים יושבים בבית במקום ללמוד. יש כבר מצוקה קשה".

בתוך כך, יו"ר ארגון המורים, רן ארז, פנה היום לשר החינוך נפתלי בנט בעניין שביתת בתי הספר הנוצריים ומסר לו שאם הבעיה לא תיפתר ייאלץ הארגון לנקוט בצעדים ארגוניים. כמו כן, ארז צפוי להשתתף בפגישה שתתקיים היום בין משרד החינוך לנציגי בתי הספר הנוצריים, המוחים על אפליה תקציבית.

שלשום הוקם בחיפה אוהל מחאה בסמוך לטיילת הכט על כביש החוף. בערב חולקו כרוזים לבאי הטיילת על ידי עשרות תלמידים שובתים שרכבו על אופניים. כמו כן, עשרות תלמידים והורים שובתים עמדו כאות מחאה על ציר מוריה בעיר. בנוסף, מאות אנשי אקדמיה ערבים ויהודים חתמו על עצומה המביעה תמיכה במאבקם.

(עדכון ראשון: 12:45)

הפגנה בתי הספר הנוצרים בקרית הממשלה בחיפה. ספטמבר 2015. מטה המאבק, מערכת וואלה! NEWS
"ילדים יושבים בבית במקום ללמוד"/מערכת וואלה! NEWS, מטה המאבק
הפגנה בתי הספר הנוצרים בקרית הממשלה בחיפה. ספטמבר 2015. מטה המאבק, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה בתי הספר הנוצרים בקרית הממשלה בחיפה. ספטמבר 2015/מערכת וואלה! NEWS, מטה המאבק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully