וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החתול שגרם לדיווח על ירי בבית כנסת והקפיץ את המשטרה

יקי אדמקר ומשה שטיינמץ

15.9.2015 / 22:14

כוחות משטרה ומד"א הוזעקו למתחם בתי הכנסת בשכונת הר נוף שבירושלים, שבו אירע פיגוע קטלני לפני כשנה. ואולם, לבסוף התברר כי כל המהומה נבעה מהחיה שחדרה לעזרת הנשים ועוררה בהלה

עצרת בבית הכנסת בהר נוף שבוע לאחר פיגוע הדקירה. נועם מושקוביץ
בית הכנסת קהילת תורה בשכונת הר נוף. ארכיון/נועם מושקוביץ

דרמה התרחשה הבוקר (שלישי) בשכונת הר נוף בירושלים כשכוחות הביטחון קיבלו דיווח על אירוע ירי בבית הכנסת שברחוב אגסי, אותו האזור שבו ירו מחבלים למוות בארבעה מתפללים ושוטר לפני כשנה. ארבע ניידות משטרה ושישה אמבולנסים של מד"א הוקפצו לכיוון בתי הכנסת יחווה דעת וקהילת בני תורה עד שהתברר כי כל המהומה פרצה בגלל חתול סורר אחד.

החתול חדר לעזרת הנשים בבית הכנסת יחווה דעת. המתפללים במקום סיפרו כי במבנה נוצרה בהלה גדולה. קולות הצעקות וגרירת השולחנות שבקעו מעזרת הנשים גרמו למתפללים בעזרת גברים להילחץ ולנוס החוצה מחוץ לבניין. מבדיקה עלה כי מתפלל שעמד בכניסה לבניין וראה גברים ונשים נסים החוצה שמע מילדים כי מדובר בירי. הוא מיד רץ לבניין סמוך והזעיק את כוחות הביטחון.

לקריאה נוספת:
הטרור בירושלים: נתניהו מכנס דיון חירום, יקדם עונשי מינימום
יידוי אבנים, בקבוקי תבערה: חג אלים בעיר העתיקה
ביום השלישי ברציפות: עימותים בין המשטרה למתפללים בהר הבית

שמעון בן שימול, מתנדב בארגון "החובש הר נוף" התפלל באותו הזמן במניין תפילה באותו המתחם, הכולל שלושה בתי כנסת. בן שימול סיפר כי "בגלל ההיערכות המיוחדת ביקשו שנישא כלי נשק במהלך החג ומשום שאנשים ידעו על כך, הם עלו בבהלה כדי לחפש אותי ולומר לי שיש יריות בעזרת נשים שלמטה. אחרי שתפסתי מישהו הוא הסביר לי מה קרה: 'חתול נכנס לעזרת נשים ופרצה בהלה גדולה מאוד'".

לדבריו, "בשלב מסוים ביקשו ממני לבטל את האמבולנסים הנוספים שהיו בדרך", סיפר. בן שימול העיד כי האירוע ערער אותו והחזיר אותו לרגע שבו שמע על הפיגוע לפני כשנה. "אותי אישית זה החזיר מאוד לאותו הרגע, גם בפיגוע הגעתי למקום. ברגע שבאו וחיפשו מישהו עם נשק, עוד לא עיכלתי. אבל אחרי שקיבלתי את הביפר ממד"א, הבנתי שהולך להתנהל פה מול אירוע משמעותי. אחר כך הבנתי שזה היה אירוע שווא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully