וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מפקד שטח בחמאס נורה על ידי צה"ל באזור גדר המערכת"

15.9.2015 / 11:25

לפי דיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "צפא", כוח צה"ל פגע בשני פלסטינים בגבול הרצועה ממזרח לחאן יונס, בהם גם איש מהצוות הרפואי. זאת, לאחר שלפי הצבא חיילים שסיירו באזור ביצעו ירי הרתעתי מחשש להסתננות לשטח ישראל

גדר המערכת, עזה אפריל 2015. ראובן קסטרו
גדר המערכת בגבול רצועת עזה/ראובן קסטרו

כוח צה"ל ירה הבוקר (שלישי) לעבר ג'יפ של אנשי חמאס בסמוך לגדר המערכת באזור חאן יונס. לפי דיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "צפא", כתוצאה מכך נפגע מפקד שטח בארגון ואיש נוסף מהצוות הרפואי. לא ידוע מה מצבם.

לפי צה"ל, כוח סיור חלף באזור וביצע ירי הרתעתי לעבר הקבוצה, בעקבות חשד לניסיון הסתננות של פלסטינים משטחי הרצועה. כוחות נוספים הוקפצו למקום והתפתחו חילופי אש בין הצדדים.

גורם צבאי אישר את פרטי האירוע. לדבריו, "זיהינו ירי במרחב בדרום הרצועה, הכוח ביצע ירי הרחקה לעבר החשודים שירו וזוהתה פגיעה".

לקריאה נוספת:
ביום השלישי ברציפות: עימותים בין המשטרה למתפללים בהר הבית
המבצע המצרי המסיבי בסיני שעשוי לסלול את דרכנו חזרה לחושות
"חושבים פעמיים איך להגיע לבית": בארמון הנציב "חיים עם הטרור"

חיילים באזור אירוע הירי סמוך לגדר המערכת בעזה, דצמבר 2014. שי מכלוף
ניסיונות ההסתננות לישראל הולכים וגדלים. כוח צה"ל בגבול הרצועה/שי מכלוף

זוהי התקרית השנייה באזור בתוך יממה. אתמול ירו אנשי חמאס לעבר ארבעה פלסטינים שניסו לחצות את הגדר לכיוון ישראל. לאחרונה הגביר הארגון את פעילותו נגד המבקשים לחצות את הגבול, ובשבוע האחרון אף החל לפתוח אש לעברם - בניגוד למדיניותו בעבר.

בחודשים האחרונים חלה עלייה במספר ניסיונות החדירה לשטח ישראל מתוך הרצועה. לרוב מדובר בצעירים בשנות ה-20 לחייהם שמנסים לגנוב את הגבול עקב מצוקה כלכלית. חלקם הגדול לא מצליח להסתנן, נעצר על ידי צה"ל ומועבר לחקירה במתקני שירות הביטחון הכללי (שב"כ).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully