וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת אוסטרליה הודח בידי מפלגתו - שבחרה במנהיג חדש

14.9.2015 / 17:07

ראש הממשלה החדש, מלקולם טרנבול, יהיה החמישי תוך שמונה שנים, לאחר שראש הממשלה היוצא טוני אבוט כשל בהתמודדות עם חוסר היציבות במפלגתו. במהלך ההצבעה אמר טרנבול: "ראש הממשלה לא הצליח לספק מנהיגות מתאימה"

מלקולם טורנבול, ראש ממשלת אוסטרליה, 14 בספטמבר 2015. רויטרס
יריבו כשל בהתמודדות עם התככים בתוך המפלגה. מלקולם טרנבול/רויטרס

המפלגה הליברלית באוסטרליה הדיחה היום (שני) את ראש הממשלה משורותיה, טוני אבוט, בתום הצבעה חשאית. מחליפו יהיה מלקולם טרנבול, המכהן כשר התקשורת שהובס על ידי אבוט ב-2009. טרנבול זכה ב-54 קולות, לעומת 44 שתמכו באבוט. הוא יהיה ראש הממשלה החמישי באוסטרליה תוך שמונה שנים. ההצבעה נערכה ביוזמת הסיעה לאחר הידרדרות מתמשכת בתמיכה במפלגת השלטון, מאז שזו ניצחה בבחירות ב-2013. שרת החוץ, ג'ולי בישופ, נבחרה לסגנית הנהגת המפלגה.

אבוט התחייב להילחם באתגרים הכלכליים שאוסטרליה ניצבת בפניהם, בעודה מתמודדת עם משבר בתחום המכרות. עם זאת, הוא כשל בהתמודדות עם חוסר היציבות שאפיינה את מפלגתו בחודשים האחרונים.

"בסופו של דבר, ראש הממשלה לא היה מסוגל לספק מנהיגות כלכלית מתאימה לצרכי האומה", אמר טרנבול לעיתונאים בפרלמנט במהלך ההצבעה. כשהפסיד לאבוט ב-2009, הוא נתפס כראש הממשלה המועדף. ואולם, דעותיו לגבי הסחר בפחמן, נישואים חד-מיניים וביסוס משטר רפובליקני באוסטרליה הפחיתו את הפופולריות שלו בקרב הפלגים הימניים של המפלגה.

עוד בוואלה! NEWS:
עדות מהרכב שנרגם בירושלים: "משהו עף לחלון, והנהג ואיבד שליטה"
על רקע המתח עם המערב: רוסיה פתחה בתרגיל פתע רחב היקף
"אווירה ייחודית בטבע": עשרות אלפים מטיילים ברחבי הארץ

טוני אבוט, ראש ממשלת אוסטרליה לשעבר, 14 בספטמבר 2015. רויטרס
ראש הממשלה השני שהובס על ידי סגנו בשנים האחרונות. אבוט/רויטרס

בתגובה להצהרתו של טרנבול, דחה מנהיג מפלגת הלייבור לשעבר, ביל שורטן, את האפשרות שהזוכה החדש יוכל לשנות את מדיניות הממשלה. "אוסטרליה לא צריכה עוד מנהיג ליברלי יהיר ומנותק - היא זקוקה לשינוי בממשלה", אמר שורטן לעיתונאים בקנברה.

אבוט הוא ראש הממשלה השני שהודח באופן זה מראשות מפלגתו, לאחר שבשנת 2010 הודח מנהיג מפלגת הלייבור לשעבר, קווין ראד, על ידי סגניתו ג'וליה גילרד. עם זאת, הפך אבוט לראש הממשלה המכהן בפעם הראשונה שהודח תוך פרק הזמן הקצר ביותר. "זה די מדהים שיהיו לנו שני ראשי ממשלה שהובסו על ידי סגניהם, דבר שלא קרה עד השנים האחרונות מאז מלחמת העולם השנייה", אמר רוד טיפן, פרופסור למדעי המדינה באוניברסיטת סידני. "זה מראה את חוסר היציבות שיש במפלגות במדינה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully