וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המתח עם המערב: רוסיה פתחה בתרגיל פתע רחב היקף

בתרגיל, הגדול ביותר השנה, ישתתפו עשרות אלפי חיילים מכוחות היבשה, האוויר והים, וכן יחידות ממדינות נוספות החברות בארגון האמנה לביטחון משותף, שרוסיה עומדת בראשו. המטרה: "דימוי עימות בינלאומי מזוין"

"פארק הפטריוט" בקובינקה סמוך למוסקבה, יוני 2015. רויטרס
בתרגיל יקחו חלק עשרות אלפי חיילים מרוסיה וממדינות נוספות. תותחים רוסיים/רויטרס

צבא רוסיה פתח היום (שני) בתרגיל פתע, הגדול ביותר מאז תחילת השנה - כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית TASS. לפי משרד ההגנה במוסקבה, בתרגיל משתתפים 95 אלף חיילים, יותר מ-7,000 כלי רכב צבאיים וטנקים, 170 מטוסי קרב ו-20 ספינות. התרגיל הנרחב מתקיים בהרי אורל וכן בחלק האירופי של המדינה. ממשרד ההגנה נמסר כי מטרת התרגיל היא לבדוק את מוכנותם של הכוחות המזוינים למקרה של מלחמה או של מאבק בארגונים חמושים.

רוסיה הגבירה לאחרונה את בדיקת הפתע ביחידות הצבא שלה על מנת להגביר את מוכנותו עם עליית המתחים עם המערב, לאור המשבר באוקראינה. בתרגיל, שיימשך עד ה-20 בספטמבר, מעורבות גם יחידות צבאיות ממדינות החברות בארגון האמנה לביטחון משותף המונהג על ידי רוסיה, שבו חברות מדינות כמו בלארוס, ארמניה, אזרבייג'ן ומדינות נוספות בקווקז ובאסיה.

עוד בוואלה! NEWS:
המבצע המצרי המאסיבי בסיני שעשוי לסלול את דרכנו חזרה לחושות
זריקת האבנים בירושלים: "שמענו בום חזק באוטו, ניצלנו בנס"
"עדיין דומעת": ההפתעה שחיכתה לחיילת הבודדת בסיום הטירונות

טנק "ארמטה" של צבא רוסיה בחזרות למצעד צבאי – מוסקבה, 4 במאי 2015. AP
"הכוחות ידמו חסימה והשמדה של קבוצות חמושות בלתי חוקיות"/AP

משרד ההגנה הרוסי אמר כי הדמיות המלחמה בתרגיל מיועדות לאימן הצבא ל"ניהול יחידות חיילים של הקואליציה בהכלת עימות בינלאומי מזוין". עוד נמסר מהמשרד כי "היחידות ידמו חסימה והשמדה של קבוצות חמושות בלתי-חוקיות במסגרת מבצעים מיוחדים".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יצפה בפעילות באחד מימי התרגיל, כך עולה מדיווח העיתון הרוסי "איזבסטיה" בשבוע שעבר. כחלק מהארגונים, יגיעו מחר מנהיגים מהמדינות המשתתפות לטג'יקיסטן כדי להשתתף בוועידה מיוחדת לגביו.

לפי מפקד הכוחות במחוזה הצבאי המרכזי של רוסיה, הפעילות העיקרית בתרגיל תתקיים בהרי אורל, בסיביר ובמחוז הדרומי אסטרחן שלחופי הים הכספי. בחלקה האירופי של רוסיה, יתרגלו 12 אלף חיילים בסמוך לגבול עם קזחסטן, תוך שימוש בכ-90 טנקים ו-20 משגרי ארטילריה ורקטות. יחידות קזחיות אף הן יקחו חלק בתרגיל, ונציגי משלחת מניקרגואה ישמשו משגיחים בפעילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully