וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעת מרדף אחר דאעש: כוחות הביטחון במצרים הרגו בשוגג 12 תיירים

14.9.2015 / 6:30

כוחות צבא ומשטרה במצרים זיהו שיירה במדבר במערב המדינה ופתחו באש. מאוחר יותר התברר כי לא מדובר היה בשיירת מחבלים - אלא בשיירת תיירים, כשבין ההרוגים בתקרית היו שני מקסיקנים. נשיא מקסיקו גינה האירוע ודרש לפתוח בחקירה

כלי צבא של צבא מצרים בדרך לרפיח, אוגוסט 2012. רויטרס
מוביל הנושא כלי-רכב צבאי מצרי/רויטרס

12 תיירים נהרגו ועשרה נפצעו כשכוחות צבא ומשטרה במצרים ירו לעבר השיירה שלהם בשוגג - כך נמסר הלילה (שני) ממשרד הפנים במדינה. לפי הצהרת משרד הפנים, "כוח משותף של צבא ומשטרה שפעל נגד ארגוני טרור במדבר במערב המדינה ירה בטעות לעבר קבוצת התיירים". כוחות הביטחון המצריים סברו בטעות כי מדובר בשיירת מחבלים ולכן פתחו באש. מאוחר יותר, התבררה כי חלה טעות ומדובר היה בתיירים. לפחות חמישה ניצולים באירוע, גם הם אזרחי מקסיקו, פונו לטיפול רפואי בבית חולים בפרברי הבירה קהיר.

משרד החוץ של מקסיקו אישר כי בתקרית הירי נהרגו לפחות שני אזרחים מקסיקנים. כמו כן, נמסר בהצהרת המשרד כי גופות הקורבנות טרם זוהו. נשיא מקסיקו, אנריקה פניה נייטו, גינה את המתקפה על שיירת התיירים בחשבון הטוויטר שלו. בהודעה שכתב, ביקש נייטו לפתוח בחקירת נסיבות האירוע.

עוד ידיעות מהעולם:
האו"ם: ביקורת גבולות באירופה תכניס אלפי פליטים ל"אזור דמדומים"
רוחאני מצטרף לנתניהו ואובמה – ומאחל שנה טובה לעם ישראל
המלחמה מתרחבת: כוחות קרקע ערביים החלו לפעול נגד החות'ים

סיני: 7 נהרגו בתקיפה משולבת של חמושים. רויטרס
השיירה שעליה היו ההרוגים לא הייתה אמורה לנוע באזור/רויטרס

דוברת משרד התיירות המצרי, רשה עזאזי, אמרה כי שיירת כלי הרכב שנפגעה לא הייתה אמורה להימצא באזור. "לא היו להם היתרים והם לא הודיעו על נסיעתם לרשויות", מסרה הדוברת, והוסיפה כי משרד הפנים במדינה דורש לסמן ולאשר את כל הנסיעות המתבצעות באזור בשל המתיחות בו. מעבר לכך, לא יכלה הדוברת להוסיף פרטים נוספים על אודות נסיבות הירי.

שרת החוץ המקסיקנית, קלאודיה רואיז מסיו, שוחחה עם שגריר מצרים במקסיקו על התקרית ודרשה אף היא חקירה יסודית וסיפוק הסברים לגבי האירוע. עד כה, ראיין שגריר מקסיקו ונציגים נוספים מקונסוליית המדינה חמישה ניצולים מהאירוע, אך הפרטים שנדלו מהם לא הצליחו להבהיר את נסיבות התקרית.

מצרים נאבקת בהתקוממות הטרור האיסלאמי במדינה במשך כמה שנים, כשמתקפות הצבא הורחבו לאחר הדחתו של הנשיא לשעבר מוחמד מורסי ביולי 2013. רק בשבוע שעבר, הודיע הצבא המצרי כי במבצע שנערך בצפון סיני חוסלו 86 מחבלים מארגונים איסלאמיים ונעצרו 195 נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully