וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בירך לכבוד ראש השנה: "השלום קשה, עומדים לצדה של ישראל"

12.9.2015 / 22:04

נשיא ארה"ב מסר את ברכת החג המסורתית ואמר כי "עלינו לעשות כל שביכולתנו כדי להימנע מטעויות העבר". לדבריו, "התקווה קשה, אך עכשיו ספר החיים פתוח - לא רק עבור אלוהים, אלא גם לנו"

צילום מסך

נשיא ארצות הברית ברק אובמה פרסם הערב (שבת) ברכה מצולמת לכבוד ראש השנה שיחול מחר. "חג שמח לכולם. בשמי, בשם מישל ובשם המשפחה, אני רוצה לאחל את הטוב ביותר עבור היהודים בארצות הברית, בישראל ובעולם, שמציינים את תחילת השנה החדשה", פתח אובמה. "לפי המסורת היהודית, בעשרת הימים הבאים, ייפתח ספר החיי. כשמיליונים של יהודים מבקשים מאלוהים לרשום את שמם בספר, אנו מכירים בכך שהרבה נמצא מעבר לשליטתנו".

לדבריו, "במהלך הימים הללו אנחנו מכירים גם בכוח העצום שלנו לעשות שינויים בחיינו, וגם בעולם שלנו. כבני אדם, אנחנו לא נדרשים להיות מושלמים, אלא לכפר כשאנחנו טועים ולעשות כל שביכולתנו כדי להימנע מטעויות העבר. עלינו לאהוב את הזר ולהתייחס אליו כפי שהיינו רוצים שהתייחסו אליו".

עוד בנושא פוליטי-מדיני
הבית הלבן: נתניהו צפוי להיפגש בנובמבר עם אובמה בוושינגטון
האו"ם אישר: דגל הרשות הפלסטינית יונף במטה הארגון בניו יורק

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בטקס זיכרון לפיגועי התאומים, 11 בספטמבר 2015. רויטרס
"עלינו לאהוב את הזר". אובמה/רויטרס

"הדברים הללו לא קלים", המשיך אובמה. "האמונה היא קשה, התקווה היא קשה והשלום הוא קשה. ואולם, עכשיו הספר פתוח. לא רק עבור אלוהים, אלא גם לנו. כשתי מדינות הקשורות אחת לשנייה בערכים משותפים אנחנו עומדים לצדה של מדינת ישראל".

אובמה סיכם ואמר: "הבה נכתוב את הפרק הבא בדרך שמבטאת את הטוב ביותר שבמסורת שלנו ואת הערכים הנעלים ביותר שלנו. שתהיה לנו שנה חדשה ומתוקה, מלאה בבריאות ובאושר עבור המשפחות שלנו, החברים שלנו והשכנים שלנו, בין אם הם חיים במורד הרחוב או ברחבי העולם. שנה טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully