וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בלבנון: מפקד צד"ל לשעבר אנטואן לאחד מת בפריז

העיתון "לאוריינט לה ז'ור" היוצא לאור בלבנון בשפה הצרפתית דיווח כי הגנרל מת בגיל 88 כתוצאה מהתקף לב. טקס אשכבה יתקיים עבורו בבירת צרפת בשבוע הבא. לאחר מכן הוא ייקבר במקום הולדתו בדרום לבנון

מפקד צד"ל, הגנרל אנטואן לאחד. AP
אנטואן לאחד/AP

מפקד צבא דרום לבנון לשעבר אנטואן לאחד מת ביום חמישי בפריז בגיל 88 – כך דיווח אמש (שישי) העיתון "לאוריינט לה ז'ור" היוצא לאור בלבנון בשפה הצרפתית. לפי הדיווח, שהתבסס על גורמים המקורבים למשפחה, לאחד מת כתוצאה מהתקף לב. עוד דווח כי יתקיים עבורו טקס אשכבה בבירת צרפת ב-18 בחודש ויומיים לאחר מכן הוא ייקבר במקום הולדתו בכפר קטרה שבדרום לבנון.

לאחד מונה למפקד צד"ל ב-1984. בנובמבר 1988 נפצע באורח קשה בניסיון התנקשות בחייו בלשכתו במארג'-עיון. הוא אושפז לקבלת טיפול בבית החולים רמב"ם בחיפה ולאחר שהחלים שב ללבנון. הוא עזב את לבנון לאחר נסיגת צה"ל ב-2000 וחי לסירוגין בפריז ובישראל. בחמש השנים האחרונות התגורר בבירת צרפת.

באחד מביקוריו בארץ, ב-2008, התייחס ליחסים בין סוריה, לבנון וישראל. "סוריה יודעת היטב כי הסכם שלום עם ישראל יהווה את סיום משטרו של אסד בסוריה", אמר. "הסורים נמצאים במשא ומתן עם ישראל לא בשביל שלום אלא על מנת למשוך זמן".

עוד בוואלה! NEWS:
בשל העומס: גרמניה משכנת מהגרים במחנה הריכוז בוכנוואלד
הבית הלבן: נתניהו צפוי להיפגש בנובמבר עם אובמה בוושינגטון
אסון בסעודיה: עשרות הרוגים בקריסת מנוף במסגד הגדול במכה
(עדכון ראשון: 22:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully