וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים ביישובים בשרון שובתים: "אין לנו תיכון ללמוד בו"

משה שטיינמץ

9.9.2015 / 14:54

לאחרונה הודיעה עיריית כפר סבא כי היא אינה מוכנה שילדי כוכב יאיר וצור יגאל, שבהן ישנה רק חטיבת ביניים, ילמדו בבתי הספר בעיר. הורים וילדיהם זועמים, ומשביתים כבר שבוע וחצי את הלימודים. היום הפגינו מול משרד החינוך בת"א: "רוצים תיכון קסוע לילדים"

צילום: אבי כהן, עריכה: גדי וינסטוק

יותר משבוע עבר מאז פתיחת שנת הלימודים, וכ-450 תלמידי חטיבת הביניים על שם אילן רמון ביישובים כוכב יאיר וצור יגאל שבשרון עדיין שובתים. ביישוב אין בית ספר תיכון ותלמידיו משובצים לבתי ספר בכפר סבא וביישובים נוספים בסביבה. אלא שלאחרונה הודיעה עיריית כפר סבא כי תלמידי החוץ לא יוכלו יותר ללמוד בשטחה – וכך נותרו רוב התלמידים ללא מוסד חינוכי מתאים לשנת הלימודים הבאה.

בעבר קבע משרד החינוך כי תוקם ועדה מקצועית שתבחן את הסוגיה, אולם לטענת ההורים "הוועדה לא הוקמה ופניות חוזרות ונשנות לראשי משרד החינוך לא הביאו למציאת פתרון עבור ילדינו".

עוד בוואלה! NEWS:
צפו: מטוס בריטיש איירווייס עולה באש על המסלול בלאס וגאס
מנהל בית ספר בדרום הושעה בעקבות תלונה על הטרדה מינית
נהג המונית הורשע ברצח שלי דדון ונשלח למאסר עולם

הפגנת תלמידים מצור יגאל, משרד החינוך תל אביב, 9 בספטמבר 2015. אבי כהן
התלמידים מפגינים מול משרד החינוך בתל אביב, היום/אבי כהן

בשבוע שעבר הקימו התלמידים, השובתים בגיבוי המועצה המקומית, מאהל מחאה ביישוב, והבוקר (רביעי) הגיעו כ-200 ילדים והוריהם להפגין מול משרד החינוך בתל אביב. "התלמידים שלנו לא יכולים להמשיך ללמוד בחוסר ודאות לגבי הלימודים התיכוניים. משרד החינוך מחויב לספק פתרון ארוך טווח לישוב במקום לספק פתרונות זמניים", אמר ראש מועצת כוכב יאיר, שימי אליאל. "מאז ומתמיד ילדינו לומדים ומתחנכים בכפר סבא ובדרום השרון, לשביעות רצונם של כל הגורמים, אנו מצפים ממשרד החינוך למצוא את הדרך לפתור את הסוגיה מול הרשויות ולאפשר את המשך הלימודים כסדרם".

אורית סלעי, אמו של ג'ון העולה לכיתה ח', סיפרה כי "הילדים מבולבלים". לדבריה, הם "מגיעים כל בוקר ב-20:30 לכניסה לחטיבה, יש תדרוך ומרכזים אותם ואומרים מה קורה ויש הורים שמתנדבים ונותנים שיעורים פרטיים לילדים וילדים אחרים מתנדבים בגני ילדים ואצל זקנים. בסך הכלו יש תחושה של חוסר ודאות כי לא רואים את הסוף. הדרישה שלנו מאוד ברורה - תיכון קבוע לילדים שלנו".

ממשרד החינוך נמסר: "ההשבתה נובעת מרצונם של ההורים שילדיהם ילמדו בשנה הבאה בעיר כפר סבא, אך הרשות המקומית הודיעה שאין באפשרותה לקלוט את התלמידים. המשרד הציע להורים חלופות אך הם סירבו. במשרד מצרים על ההשבתה שפוגעת בתלמידים ובשגרת לימודיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully