וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: אסיר ביטחוני לשעבר השליך רימון לישיבה ביפו

הותר לפרסום: חאפז קונדוס, תושב העיר שריצה כ-30 שנות מאסר בגין עבירות ביטחוניות, זרק בתחילת החודש רימון הלם לעבר ישיבת "שירת משה" במחאה על "ייהוד יפו". הבוקר הוגש נגדו כתב אישום למחוזי בתל אביב. אחותו: "הוא לא שונא יהודים". צפו בתיעוד

צילום: מצלמת אבטחה, עריכת וידאו: יאיר דניאל, גדי וינסטוק

אסיר ביטחוני לשעבר, שהתנגד "לייהוד יפו", הוא שהשליך רימון בתחילת החודש לעבר ישיבת הסדר "שירת משה" שברחוב טולוז בעיר – כך הותר לפרסום הבוקר (חמישי) בתום חקירה של שירות הביטחון הכללי (שב"כ) וצוות חקירה מיוחד של מרחב יפתח. פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגדו בגין החזקה ונשיאת נשק, איומים בנסיבות מחמירות ופגיעה בקבוצה דתית ממניע גזעני.

חאפז קונדוס, תושבי יפו בן 57 שריצה 28 שנות מאסר בכלא בישראל בגין השתייכות לארגון טרור והחזקת אמצעי לחימה, הודה בחקירתו כי ב-1 בספטמבר השליך רימון הלם לעבר ישיבת ההסדר. לדבריו, זה היה במטרה להפחיד את "המתנחלים מהישיבה" ולגרום להם "לשבת בשקט". במסגרת החקירה אף שחזר את המעשה. לפי המשטרה, פעילות זו "הייתה עלולה לפגוע במרקם החיים הקיים בין יהודים לערבים בעיר".

לקריאה נוספת:
הירש על הסרת מועמדותו: "עברתי מסע השמצות, חיה בנו רוח רעה"
המפכ"ל לשעבר חפץ: "הסיכוי שהירש היה מצליח במשטרה - אפסי"
חיזבאללה הופתע מהקלות בה נכנס המרגל שלו לישראל

חאפז מוחמד קונדוס, בית משפט המחוזי תל אביב, 24 בספטמבר 2015. אבי כהן
רצה לגרום ליהודים "לשבת בשקט". חאפז קונדוס, בבית המשפט המחוזי בתל אביב, היום/אבי כהן

מכתב האישום עולה כי קונדוס הגיע למקום בשעות הערב, כשהוא רוכב על קטנוע אשר לוחיות הזיהוי שלו אינן גלויות ומבלי שיש בידו רישיון לרכב מסוג זה, כשהוא נושא עימו את רימון ההלם וכשכפות ידיו מכוסות בכפפות. במהלך הנסיעה השליך קונדוס את רימון ההלם, מבלי לשחרר את נצרת הרימון, לעבר חצר מבנה שבו פועלים בית כנסת וישיבת-הסדר, והמשיך בנסיעתו. כמה מטרים לאחר מכן, כתוצאה מנהיגה פזיזה, איבד קונדוס את שיווי המשקל, פגע בשני כלי רכב חונים וגרם להם נזק. קונדוס נחבל מנפילה מהקטנוע, אך בסיוע אזרחים שנכחו במקום שב לרכוב עליו ונמלט מהמקום.

עוד צוין בכתב האישום כי קונדוס ביצע את עבירותיו ללא היכרות מוקדמת עם באי הישיבה ומבלי שהיה לו עמם סכסוך קודם, "וזאת מחמת עוינותו כלפי יהודים חובשי כיפות סרוגות באשר הם, בהיותם, לפי השקפת עולמו, 'מתנחלים', אשר, לתפיסתו, ברצונם להשתלט על שטחי הארץ".

לפני כשלושה שבועות הוא נעצר על ידי חוקרי מרחב יפתח בפיקודו של ניצב-משנה דוד גז. בתחילה נבדק החשד במשטרה ובשב"כ כי לא פעל לבדו. נצ"מ גז שיבח את פעולת חוקרי צח"מ מרחב יפתח ושיתוף הפעולה עם שירות הביטחון הכללי, שהביא לפענוח המהיר. "מדובר באירוע חמור בעל נפיצות גבוהה, שעלול היה לפגוע פגיעה משמעותית בדו הקיום שאנו עמלים לשמר ביפו. במעצר זה, כמו גם בפעולות נוספות שמשטרת מרחב יפתח מקיימת בשטח, אנו מעבירים מסר חד-משמעי לכל מי שינסה לפגוע בדו קיום, ערבים או יהודים. אנו נדע נמצה עמו את הדין", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ישיבת שירת משה ברחוב טולוז ביפו, ספטמבר 2015. מגד גוזני
ישיבת "שירת משה" ביפו/מגד גוזני

אחותו פאטינה, שנכחה היום בדיון שנערך בבית המשפט, יצאה להגנתו של אחיה. "אנחנו אוהבים יהודים, אנחנו מתים ביחד, ערבים ויהודים גדלנו בבית אחד, בשירותים אחד, ארבעה שכנים יהודים, אנחנו לא גזענים", אמרה. "הוא לא רצה להציק לאף אחד, רק רצה להעביר מסר שהוא לא רוצה קיצונים ביפו. ערבים ויהודים נחייה ביחד", הוסיפה וציינה כי החפץ שזרק אחיה לעבר הישיבה לא היה רימון.

אחיה, לטענתה, "לא הרג אפילו חתול. אנחנו גרים ביחד, אני מתה על יהודים, הוא לא רצה קיצונים ביפו. אני גידלתי חיילים וגייסתי אותם לצה"ל, הוא לא שונא יהודים, כל החברים שלו יהודים, חברה שלו יהודיה. שימות עכשיו אם אח שלי גזעני".

קונדס יישאר במעצר עד להודעה חדשה ויובא לדיון בבית המשפט ב-13 באוקטובר.

  • עוד באותו נושא:
  • יפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully