וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה הופתע מהקלות בה נכנס המרגל שלו לישראל

24.9.2015 / 7:25

חסן חיזראן, שבדי ממוצא לבנוני, נעצר בקיץ בחשד שגויס לרגל בישראל לטובת חיזבאללה. חומרי חקירתו, שנחשפים כאן לראשונה, מגלים את שיטות הפעולה של הארגון השיעי והמשימות שהוטלו עליו. "הייתה בדירת המסתור מפה גדולה של ישראל". הכתבה המלאה תפורסם במגזין וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

"אני אספר לכם את כל הסיפור", התוודה חסן חיזראן, בפני החוקרים הישראלים שעלו על עקבותיו. תצפיות על הכור בדימונה, צילום בסיסים מסווגים של צה"ל, גיוס ערבים-ישראלים להם קשרים עם חיילי צה"ל, כל אלו ועוד היו חלק מן הבקשות של החיזבאללה מחיזראן. עדותו וחקירתו של חיזראן, הנחשפות כאן לראשונה, מספקות הצצה נדירה לאופן הפעילות של ארגון חיזבאללה, שניסה לגייס את הלבנוני בעל הדרכון השבדי כדי שירגל בישראל.

בשנת 2011 הגיע חיזראן ללבנון. "אני זוכר שביום בו הגעתי ללבנון התפוצצה מכונית עם פצצה גדולה ברובע הדאחיה, מעוז חיזבאללה. לאחר ארבעה ימים ראיתי חבר שאמר לי שבחיזבאללה רוצים לפגוש אותי. הסכמתי". עיניו של חיזראן נקשרו והוא הובל לדירת מסתור שם תושאל. "בחדר שהוכנסתי אליו הייתה מפה גדולה של ישראל", נזכר חיזראן. "לחדר נכנס אדם שהציג עצמו בשם עבאס אלמוסאווי. נראה שהוא בסוף שנות ה-40 לחייו. עבאס אמר שהוא מתנצל על כך שהפגישה תהיה קצרה בשל התפוצצות הרכב והוא עסוק מאוד. הוא ביקש שאספר לו מה קרה איתי 'בפנים' (בתוך הקו הירוק - י"א). בהתחלה הוא רצה לשמוע פרטים על שדה התעופה בתל אביב, איך נכנסים האנשים שמגיעים מחוץ לארץ לתוך ישראל, איך סידורי הביטחון שם. אמרתי לו שקיבלו את פניי בצורה מצוינת. נכנסתי לישראל ללא כל קושי". "איך ייתכן?", שאל האיש מחיזבאללה. "זה מה שקרה, הכול היה קל וללא בעיות".

העובדה כי אחד מקרובי משפחתו של חיזראן בישראל הוא צלם לפרנסתו עניינה מאוד את חיזבאללה. "כשסיפרתי שבן משפחתי עובד כצלם אירועים וחתונות הוא אמר שזה פרט חשוב מאוד, כי הוא מכיר הרבה יהודים ואולי הוא בעצמו יגייס אנשים נוספים מערביי ישראל", התוודה חיזראן. "הוא ביקש ממני באופן מפורש - תגייס את קרוב המשפחה למודיעין חיזבאללה". כאשר השיב חיזראן לאנשי חיזבאללה כי זה עלול להעמיד את בן משפחתו בסכנה, הם עמדו על שלהם: "תגייס אותו".

IFB עם יוסי אלי על חסן חליל חיזראן המרגל השבדי שחדר לישראל. מערכת וואלה
"הוא ביקש ממני באופן מפורש - תגייס את קרוב המשפחה למודיעין חיזבאללה", חיזראן/מערכת וואלה

בשלב מסוים החל חיזראן לחשוש שיסתבך בשל קשריו עם הארגון השיעי. לאחר כמה ימים של התחמקויות, הצליח חברו לארגון, טארק, לתפוס אותו. "מצבך לא טוב", אמר טארק לחיזראן. "מה הכוונה?", השיב חיזראן. "אתה חייב לגורמי חיזבאללה ואתה צריך להיפגש איתם בדחיפות או שיהיו לך בעיות". חיזראן שאל את טארק: "זה איום?". בתגובה אמר טארק: "הם שולטים בשדה התעופה ועליך להבין לבד. הם יכולים למנוע ממך לנסוע וגם יודעים איפה אתה מתגורר בשבדיה".

לבסוף, סיפר חיזראן, החליט לשוב לישראל תחת לחץ חיזבאללה. שם, הצליחו חוקרי המודיעין של להב 433 בשיתוף שב"כ לסכל את התכנית השאפתנית שחיזבאללה ייעד לו. ב-22 ביולי השנה הוא נעצר בשדה התעופה בן גוריון והועבר לחקירה סבוכה, שם התוודה על הכול.

הכתבה המלאה תתפרסם במגזין סוף השבוע של וואלה! NEWS

  • עוד באותו נושא:
  • חיזבאללה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully