וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי העלה את מחירי הירקות: המגדלים או המרכולים? עימות באולפן

דב גיל-הר

9.9.2015 / 10:40

מחירי הירקות זינקו בתוך שבוע בלבד בכ-75%, והציתו ויכוח בין רשתות השיווק לחקלאים. בדיון באולפן וואלה! NEWS האשים מנכ"ל "ויקטורי" כי החקלאים העלו מחירים לקראת החגים. נציג ארגון מגדלי הירקות השיב: "טענות מצוצות מהאצבע"

עריכה: ניר חן

מחירי הירקות זינקו תוך שבוע בכ-75% ועד סוף השבוע ולקראת ערב ראש השנה צפויים המחירים להאמיר עד יותר. מחיר ק"ג עגבניות בשווקים הפתוחים נסק עד ל-11.80 שקל לק"ג, ואילו מחירי המלפפונים והקישואים טיפסו עד ל-10.80 שקל לק"ג. ירקות באיכות נמוכה יותר נמכרו במחירים של 9-7 שקלים לק"ג.

בשוק ישנם חילופי האשמות בין המרכולים לחקלאים. מאיר יפרח מארגון מגדלי הירקות אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי למגדלי הירקות אין קשר לעליית מחירים. לדבריו, מדובר במחסור ביבולים שנובע ממזג האוויר בחודשים האחרונים הוא הוסיף כי סיבה נוספת לעליית המחירים היא מחסור בחקלאים בגלל עזיבת חקלאים את התחום: "נזכרים בנו שיש מחירים גבוהים, אבל שוכחים אותנו בכל ימות השנה. עכשיו גם מאיימים עלינו ביבוא של ירקות. אני מבטיח שזה לא יגרום להוזלת מחירים, שקל אחד לא ירד מפער התיווך. המגדלים באירופה יעשו כסף, הסיטונאים יעשו כסף, הצרכן ממש לא. הגיע הזמן שיסבסדו את החקלאות ויתחילו להעריך, כי אנחנו מביאים ביטחון תזונתי לישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי הפרסום בוואלה! NEWS: חקירה נגד פעילת הימין שתמכה בהצתה בדומא
מדינה באבק: מתי האובך ייעלם ואפשר יהיה שוב לנשום?
הפיגוע בתאילנד: החשוד הודה במסירת התיק עם הפצצה לידי המחבל

עגבניה. ShutterStock
זינוק חד במחירי העגבניות/ShutterStock

אייל רביד, מנכ"ל רשת המרכולים ויקטורי, דחה את הטענות למחסור של ירקות בשוק שגורם לעליית מחירים לדבריו, מי שגרם לעליית המחירים הם החקלאים. "אין שום חוסר בשום פריט. את אותה כמות ירקות שהזמנו - קיבלנו. קיבלנו מחירים גבוהים כי החקלאים דאגו שהתקליט שקובע את המחיר יהיה 7.40 שקלים. המגדלים מתאמים ואומרים למשווקים למכור ב7 שקלים, האיש שקובע את התקליט רואה שכולם מוכרים ב- 7 שקלים וכותב 7 שקלים. פריטים שצריכים לעלות 2 שקלים נמכרים במחירים האלה".

יפרח דחה את הטענות לכך שהחקלאים מנצלים את החג להעלות מחירים ולגרוף רווחים: "בסוף זו שאלה של היצע וביקוש. אי אפשר להעלות מחירים סתם. יש סוקר שבודק את המחיר. עכשיו לקראת החג כולם רוצים עגבניות, יש מעט עגבניות וזה גורם לעליית מחירים. לא שמעתי את ויקטורי והרשתות האחרות נזעקים כשכל השנה יש עודפים והמחירים נמוכים. כשיש יותר מ-500 ו-1000 מגדלים אי אפשר לתאם מחירים. הטענות מצוצות מהאצבע. עכשיו מתח הרווחים ופער התיווך של המרכולים יהיה נמוך יותר, כאשר העגבניה נמכרת בשקל הם מכרו ב-4 שקלים, עכשיו הם לא יכולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully