וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בתאילנד: החשוד הודה במסירת התיק עם הפצצה לידי המחבל

9.9.2015 / 9:36

יוסוף מירילי, שנעצר בשבוע שעבר בגבול תאילנד-קמבודיה, שחזר את חלקו בפיגוע. הוא מסר תיק גב עם פצצה כבדה לידי המפגע בתחנת רכבת סמוכה למקדש אראוואן, דקות לפני הפיגוע. עדיין נותרו סימני שאלה רבים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

משטרת תאילנד הודיעה היום (רביעי) שאיש המפתח החשוד במעורבות בפיגוע במקדש בבנגקוק ב-17 באוגוסט, הודה שפגש את המפגע מחוץ לתחנת רכבת ומסר לו תיק גב כבד שהכיל פצצה, דקות ספורות לפני הפיצוץ שגרם למותם של 20 בני אדם.

החשוד שזוהה בתור יוסוף מירילי, אזרח טורקיה וסין, התלווה למשטרה לזירת האירוע כדי לערוך שחזור של האירועים שהובילו לפיגוע, כולל עצירה מחוץ לתחנת הרכבת הואה למפונג, בנקודה שבה הוא העביר את התיק עם מטען החבלה. הוא גם התלווה לשוטרים לאזור מקדש אראוואן, שבו ארע הפיגוע. החשוד שחזר את חלקו במהלכים שלפני ואחרי הפיצוץ.

עדיין לא הוגש כתב אישום נגד החשוד מירילי, אולם המשטרה טוענת שהוא היה חבר ברשת שהוציאה את הפיגוע. החשיפה האחרונה של המשטרה היא מרכיב נוסף בניסיונותיה להבין כיצד תוכנן ובוצע הפיגוע, שלפי כל הסימנים והחשודים היה יוזמה של קיצוניים מבני המיעוט האויגורי שנרדף בסין והיה בחיכוכים עם הרשויות בתאילנד. יחד עם זאת, הרשויות בתאילנד עדיין לא הצהירו רשמית על הקשר האויגורי והסיבות לביצוע הפיגוע היחיד הקטלני בתולדות תאילנד.

לקריאה נוספת:
משטרת תאילנד: מתקרבים לפענוח הפיגוע בבנגקוק
המשטרה בתאילנד: עצרנו חשוד מרכזי בביצוע המתקפה בבנגקוק
הפיצוץ בבנגקוק: המשטרה העניקה את הפרס על מעצר החשוד - לעצמה

החשוד בהעברת מטען החבלה ששימש לפיגוע שיחזר את מעשיו. רויטרס
מירילי משחזר את חלקו בפיגוע/רויטרס

דובר המשטרה פראווט תאוורנסירי אמר לעיתונאים מחוץ לתחנת הרכבת: "יוסוף טוען שתיק הגב שהוא סחב היה כבד מאוד ושמדובר היה בפצצה", והוסיף: "אחרי שהוא מסר את הפצצה למפגע, שניהם הלכו בדרכים נפרדות". עדיין לא ברור מי הכין את הפצצה, ומי טמן אותה בתיק. המשטרה לא התייחסה למידת המעורבות של מירילי ולשאלה אם רק נשא את התיק או שגם הכין את הפצצה.

ברשת אי-פי דווח שהרשויות חוששות לקרוא למקרה "אירוע טרור", מחשש שהדבר יפגע בתדמיתה של תאילנד כיעד תיירות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
יוסוף מירילי, חשוד מרכזי בפיגוע במקדש בבנגקוק, תאילנד, משחזר את חלקו בפיגוע. רויטרס
חשד שהפיגוע היה נקמה בתאילנד על גירוש האויגורים. מירילי בשחזור/רויטרס

הרשויות בתאילנד טוענות שלפחות שניים מהחשודים הם טורקים ושמירילי מחזיק בדרכון סיני, מה שמחזק את ההשערה שהפיצוץ היה במטרה לנקום בתאילנד על גירושם של יותר מ-100 אויגורים לסין בחודש יולי. האויגורים הם מוסלמים ממוצא טורקמני, שטוענים לרדיפה קשה מהרשויות בסין, מה שגרם הקיץ למתיחות גבוהה ביחסי טורקיה-סין.

בשחזור הודה מירילי שהעביר את תיק הגב מדירה במחוז נונג צ'וק בפרברי בנגקוק, הדירה שבה המשטרה מצאה חומרי נפץ להכנת פצצה במהלך פשיטה שנערכה ב-29 באוגוסט.
מירילי נעצר ב-1 בספטמבר בגבול תאילנד-קמבודיה וטביעות אצבע שלו נמצא בדירה בנונג-צ'וק. הוא צפוי לעמוד לדין בקשירת קשר להחזקת חומרי נפץ ללא רשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully