וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שניים מהתיירים שהותקפו בחברון שבו לעיר: "מודים על הנס"

8.9.2015 / 1:58

שניים מתוך חמשת החרדים אזרחי ארה"ב שהותקפו בידי פלסטינים, הגיעו למערת המכפלה לומר סליחות כמקובל לפני החג. הם נפגשו עם פעילי הימין בנצי גופשטיין וברוך מרזל, שציין: "השכונה תטופל עד אחרון המחבלים"

באדיבות בצלם, עורכת נועה לוי

שנים מתוך חמשת התיירים החרדים אזרחי ארצות הברית שהותקפו ביום חמישי האחרון בחברון על ידי עשרות פורעים פלסטיניים, הגיעו ביום ראשון שוב לחברון. הפעם, הם הצליחו להגיע למערת במכפלה ולומר סליחות במערה כמקובל לפני ראש השנה. לדבריהם, באותה הזדמנות הם "הודו לקדוש ברוך על הנס שעשה להם".

לאחר הסליחות נפגשו השניים עם פעיל הימין ברוך מרזל ויו"ר ארגון להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש) בנצי גופשטיין, וסיפרו להם על רגעי האימה שחשו בדקות הראשונות לתקיפה, לפני שתושב השכונה הפלסטיני חילץ אותם והכניס אותם לביתו. לדבריהם, הם "חשו בסכנת חיים וראו רצח בעיניים של עשרות הפורעים". עוד הם סיפרו כי מי שהגיע ראשון לשטח היו כוחות הצלה אזרחיים והמשטרה והצבא הגיעו זמן מה לאחר מכן.

עוד בוואלה! NEWS:
חשש בישראל: הגבר שנעלם במדינה המוסלמית מעורב בה בפלילים
אחיו של מפקד הסיירת שנפל: "המעגל ייסגר כשגופת גולדין תוחזר"
ארה"ב תתערב במשבר הפליטים באירופה: "נשקול פתרונות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החרדים עם בנצי גופשטיין וברוך מרזל/מערכת וואלה!, צילום מסך

השניים ביקשו ממרזל ומגופשטיין לומר תודה לפלסטיני שחילץ אותם ושמר עליהם, והדגישו כי למרות החוויה הקשה, בכוונתם להמשיך ולהגיע לחברון. יתר מכך, השניים אף הוזמנו על ידי מרזל להגיע ולבלות את השבת במקום. בין השאר, ביקשו שני התיירים לבקר גם בבית כנסת "חזון דוד", אך עודכנו שצה"ל הרס אותו לאור העובדה שנבנה בניגוד לחוק.

"אני מבטיח לכם שלא ננוח ולא נשקוט עד שנלמד את השכונה הזו שיהודים אינם פרייארים", אמר מרזל לשני החרדים בתום המפגש המשותף. "כבר בשבת היה אירוע בחברון שהתרחש לנוכח אוזלת היד של המח"ט ושל השלטון" (אירוע שבו הותקפו שני פלסטינים על ידי מתנחלים וחייל צה"ל נפגע קלות מגז שהותז לעבר הפלסטינים – ש"ב). עוד הוסיף מרזל: "השכונה תטופל באופן יסודי עד אחרון המחבלים. אם צה"ל לא יעשה זאת אנחנו נעשה זאת".

ביום חמישי האחרון תעו חמשת התיירים החרדים בדרכם ונכנסו לשכונת ג'בל ג'והבר שבחברון, שם הותקפו על ידי פלסטינים. החמישה הוצאו ממכוניתם שמאוחר יותר הוצתה. מהמשטרה נמסר כי תושב המקום הכניס את התיירים לביתו, שם המתינו עד להגעתם של כוחות החילוץ. אנשי משטרת מרחב חברון וכוח יס"מ של יהודה ושומרון, בסיוע צה"ל, הגיעו למקום וחילצו את התיירים. שניים מהם נפצעו באורח קל עד בינוני והועברו לקבלת טיפול רפואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully