וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ברשות הפלסטינית: אבו מאזן יכריז על ביטול הסכמי אוסלו

על פי הבכיר, ההחלטה תידון החודש בכינוס המועצה הלאומית הפלסטינית, ויו"ר הרשות יודיע על המהלך בנאום שיישא באו"ם. הדברים נאמרים על רקע הדיווחים האחרים לפיהם אבו מאזן נואש מהקיפאון המדיני ובכוונתו להתפטר מתפקידו

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

(אבו מאזן בפגישה עם הרצוג: מבטיח לפעול נגד אינתיפאדה שלישית)

אחמד מג'דלאני, בכיר ברשות הפלסטינית, אמר אמש (ראשון) לסוכנות הידיעות "מען" כי ההנהגה הפלסטינית תודיע בקרוב על ביטולם של הסכמי אוסלו.

במסגרת הסכמי אוסלו, שנחתמו בשנים 1995-1993, הכירה ישראל באש"ף כנציג העם הפלסטיני, הסכימה לסגת מרצועת עזה ומאזור יריחו וכן להקמת רשות פלסטינית שתהיה אחראית על הגדה המערבית ועל הרצועה. לרשות ניתנה סמכויות השליטה האזרחית בשטחים שהוגדרו A ו-B, והיחסים הכלכליים והביטחוניים בין הצדדים הוסדרו.

על פי מג'דלאני, ההחלטה תידון בכינוס המועצה הלאומית הפלסטינית בעוד כשבוע, ואבו מאזן יכריז על המהלך בנאום שיישא החודש בפני העצרת הכללית של האו"ם. בנאומו צפוי לומר אבו מאזן שמכיוון שישראל לא עמדה בהסכמים, ולא אפשרה הקמת מדינה פלסטינית - הפלסטינים אינם מחויבים להם עוד.

לקריאה נוספת:
הכוונות הנסתרות של אבו מאזן: יכריז שפלסטין "מדינה תחת כיבוש"?
קרי שוחח עם אבו מאזן ו"הפציר בו לא להתפטר מתפקידו"
דיווח פלסטיני: אבו מאזן יפרוש מהנהגת אש"ף בחודש הבא

אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית, אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
יכריז על המהלך החודש. אבו מאזן/ראובן קסטרו

כלי תקשורת ערביים דיווחו בחודש האחרון כי אבו מאזן נואש מהקיפאון המדיני, מהעובדה שהקהילה הבינלאומית לא לוחצת על ישראל לשוב לשיחות על הקמת מדינה פלסטינית ומחוסר יכולתו לשלוט בעזה. לפי הדיווחים, הוא החל לעדכן את מנהיגי מדינות ערב בכוונתו להתפטר.

לפני כשבועיים התפטר אבו מאזן מתפקידו כיו"ר הועד הפועל של אש"ף, כדי לאפשר מבחינה מנהלית את כינוס המועצה הלאומית הפלסטינית לראשונה זה מספר שנים. בתחילת השבוע דווח כי הוא אינו מתכוון להתמודד מחדש על התפקיד - כדי להכניס "אישים חדשים" להנהגת הארגון. פרישה זו לא תשפיע לעת עתה על תפקידו של אבו מאזן כיו"ר הרשות, אולם מקורבים לו טוענים כי הוא רציני בכוונתו להתפטר גם מהנהגת הרשות.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ושר החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי, בפגישה ברמאללה, 23 ביולי 2014. AP
קרי ואבו מאזן/AP

ביום חמישי שחח שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, עם אבו מאזן בטלפון והפציר בו לא להתפטר מתפקידו. זאת, משום "שהאזור לא יכול במצבו הנוכחי לסבול ואקום פוליטי, שעלול להיות מנוצל על ידי גורמים קיצוניים". על הפי הדיווח בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" קרי אף ביקש מאבו מאזן שלא לקבל החלטות מכריעות בנוגע לישראל במהלך כינוס המועצה הלאומית הפלסטינית.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully