וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי שוחח עם אבו מאזן ו"הפציר בו לא להתפטר מתפקידו"

דוברו של יו"ר הרשות מסר כי השניים שוחחו אמש בטלפון "בפתיחות". העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח כי קרי ביקש שלא יתפטר מתפקידו, מחשש שקיצונים ינצלו את הוואקום הפוליטי שיותיר

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

(אבו מאזן נפגש עם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג)

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שוחח אמש (חמישי) בטלפון עם שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי – כך מסר דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, לסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית. עוד נמסר כי השניים "דנו בפתיחות ובאופן ברור על כל ההתפתחויות בזירה הפלסטינית", וסיכמו להיפגש במהלך כינוס העצרת הכללית של האו"ם בסוף השנה.

בתוך כך, מקורבים לאבו מאזן אמרו היום לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד", היוצא לאור בלונדון, כי במהלך שיחת הטלפון הפציר קרי באבו מאזן שלא להתפטר מתפקידו כיו"ר הרשות, משום "שהאזור לא יכול במצבו הנוכחי לסבול ואקום פוליטי, וואקום כזה עלול להיות מנוצל על ידי גורמים קיצוניים". כמו כן, דווח כי קרי ביקש מאבו מאזן שלא לקבל החלטות מכריעות בנוגע לישראל במהלך כינוס המועצה הלאומית הפלסטינית בחודש הקרוב.

עוד בנושא:
יפרוש מאש"ף? אבו מאזן כנראה רק מאותת "תחזיקו אותי"
דיווח פלסטיני: אבו מאזן יפרוש מהנהגת אש"ף בחודש הבא
נתניהו נפגש עם פעילות שלום: "מוכן לפגוש את אבו מאזן"

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ושר החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי, בפגישה ברמאללה, 23 ביולי 2014. AP
"שוחחו בפתיחות". קרי ואבו מאזן/AP

כלי תקשורת ערביים דיווחו בחודש האחרון כי אבו מאזן נואש מהקיפאון המדיני, מהעובדה שהקהילה הבינלאומית לא לוחצת על ישראל לשוב לשיחות על הקמת מדינה פלסטינית ומחוסר יכולתו לשלוט בעזה. לפי הדיווחים, הוא החל לעדכן את מנהיגי מדינות ערב בכוונתו להתפטר.

לפני כשבועיים התפטר אבו מאזן מתפקידו כיו"ר הועד הפועל של אש"ף, כדי לאפשר מבחינה מנהלית את כינוס המועצה הלאומית הפלסטינית לראשונה זה מספר שנים. בתחילת השבוע דווח כי הוא אינו מתכוון להתמודד מחדש על התפקיד - כדי להכניס "אישים חדשים" להנהגת הארגון. פרישה זו לא תשפיע לעת עתה על תפקידו של אבו מאזן כיו"ר הרשות, אולם מקורבים לו טוענים כי הוא רציני בכוונתו להתפטר גם מהנהגת הרשות.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, יולי 2015. רויטרס
"האזור לא יכול לסבול ואקום פוליטי". אבו מאזן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully