וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנותק מהשטח": עשרות יוצאי אתיופיה מחו מחוץ לביתו של וינשטיין

6.9.2015 / 0:30

המפגינים הגיעו למקום לאחר שנחשף כי התיק נגד השוטר שהיכה לכאורה את החייל דמאס פיקדה נסגר מחוסר עניין לציבור. פנינה תמנו שטה: "יוצאי אתיופיה יצאו באלפים לרחובות, ובהינף יד סגרו את התיק"

צילום: יותם רונן, מאצ'י הוף, דוד קורן; עריכה: שניר דבוש, גדי וינסטוק

(צפו במהומות שהצית המקרה בכיכר רבין בתל אביב, לפני כארבעה חודשים)

עשרות בני אדם הגיעו להפגין אמש (שבת) מחוץ לביתו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בהרצליה, בעקבות פרסום החלטת המחלקה לחקירות שוטרים בעניין סגירת התיק נגד השוטר שהיכה לכאורה את החייל דמאס פיקדה שמוצאו אתיופי. בהחלטה, נחשף כי סיבת סגירת התיק היא חוסר עניין לציבור, בעוד שבפועל, המקרה הצית את מחאת יוצאי אתיופיה, והביא אלפי בני העדה האתיופית להפגין ברחובות נגד אלימות משטרתית וגזענות.

"כנראה שהמחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) וגם היועץ המשפטי מנותקים מהשטח, אחרת קשה להסביר את נימוקי סגירת התיק מחוסר עניין לציבור", אמרה חברת הכנסת לשעבר פנינה תמנו-שטה שהגיעה גם היא להפגין במקום. "יוצאי אתיופיה יצאו לרחובות באלפים כדי להשמיע זעקה אמיתית ומציאות עגומה איתה אנחנו מתמודדים, ובהינף יד ומבלי לתת את הדעת לכאב ולמציאות של הקהילה, העדיפו לסגור את התיק".

עוד בוואלה! NEWS:
ההסכם עם איראן גמור, אבל המאבק ביהדות ארה"ב רק התחיל
מכות, קללות ויריקות: עשרות תקפו כבאים במזרח ירושלים
שיערה של קרולין נתפס בגלגל הקארטינג: "נתלש לה חלק מהקרקפת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריה, על וינשטיין להפוך את החלטתו. "ראוי שהיועץ המשפטי לממשלה ישנה את ההחלטה וידאג שתיק דמאס פיקדה יגיע לבית המשפט", הוסיפה. "המסר ממערכת המשפט צריך להיות ברור – אנשים במדינת ישראל לא יסבלו בגלל אפליה".

לדברי המפגינים, וינשטיין יצא אליהם ואמר: "ברגע שיוגשו הטיעונים בפניי, גם אם חלף הזמן, עדיין אדרש לסוגיה ואתן הכרעה סופית".

המכתב אמנם פורסם לאחרונה, אולם ההחלטה לסגור את התיק התקבלה כבר לפני כחודשיים וחצי. אז, אימץ וינשטיין את המלצתו של פקליט המדינה שי ניצן ואת המלצת מח"ש וקבע כי הוא לא יועמד לדין, וכי מחלקת המשמעת במשטרה תבחן את התנהלותו בפן המשמעתי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המפגינים מחוץ לביתו של וינשטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

כחודש לפני כן, פורסם הסרטון שבו נראה השוטר מכה את פיקדה ופרצו ההפגנות ברחבי הארץ, כאשר ההפגנה הסוערת ביותר אירעה בכיכר רבין בתל אביב. 67 בני אדם, בהם 55 שוטרים, נפצעו באורח קל ושוטר נוסף נפצע באורח בינוני לאחר שבמקום התפתחו עימותים קשים בין המפגינים לכוחות המשטרה שביקשו לפנותם. 43 מבין אלפי המפגינים נעצרו.

חלק מהמפגינים הבעירו אז פחים ויידו אבנים לעבר השוטרים והפרשים, תוך שהם קוראים "מדינת משטרה". הכוחות הגיבו בירי גז מדמיע, זרנוקי מים ורימוני הלם, וקיבלו הוראה לעצור את המפגינים בכוח. הרחובות הסמוכים לכיכר, בהם גם רחוב אבן גבירול, נחסמו לתנועה במשך שעות ארוכות. למרות הניסיון להדוף את המפגינים ולסיים את המחאה, התנהלו עימותים בכיכר עד לשעה מאוחרת.

(עדכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully