וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך סעודיה נפגש עם אובמה בבית הלבן: "מרוצים מהסכם הגרעין"

5.9.2015 / 9:21

הביקור הראשון של סלמאן בוושינגטון מאז הוכתר בינואר התקיים על רקע דאגות מדינות המפרץ מאישור הסכם הגרעין עם איראן והסרת הסנקציות. בתום השיחה אמר שר החוץ הסעודי כי המדינה מרוצה מהביטחונות שהציג אובמה

מלך ערב הסעודית סלמאן בפגישה עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה בבית הלבן, 4 בספטמבר 2015. רויטרס
אובמה והמלך סלמאן בחדר הסגלגל, אמש/רויטרס

מלך ערב הסעודית סלמאן נפגש אמש (שישי) עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה בבית הלבן, על רקע דאגות מדינות המפרץ מאישור הסכם הגרעין, שעלול להוביל - במסגרת הסרת הסנקציות - לערעור היציבות במזרח התיכון. מדובר בביקור הראשון של סלמאן בארצות הברית מאז שעלה לשלטון בינואר השנה. בפגישתם דנו השניים במצב בתימן, בהסכם הגרעין ובנושאים נוספים.

בתום פגישתם אמר שר החוץ הסעודי, עאדל אל-ג'ובייר, כי ערב הסעודית מרוצה מהביטחונות שהציג אובמה למלך סלמאן לגבי הסכם הגרעין במהלך פגישתם, ומאמינה כי הוא יתרום לביטחון וליציבות במזרח התיכון. הוא הוסיף שסעודיה מקווה כי איראן תשמש בכספים שיופשרו לשיקום כלכלה ולא ל"פעולות נתעבות".

אובמה אמר לכתבים בחדר הסגלגל בטרם הפגישה, בעודו יושב לצד המלך הסעודי, כי השניים ידונו ב"חשיבות שביישום אפקטיבי של הסכם הגרעין, כדי להבטיח שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני, תוך מניעת פעולותיה מערערת היציבות באזור".

לקריאה נוספת:
ארה"ב: בזכות הסכם הגרעין - תקיפה נגד איראן תהיה יעילה יותר
נתניהו על ניצחון אובמה: "רוב מוחץ של האמריקנים רואה באיראן איום כמונו"
בכירים בלובי הפרו-ישראלי: נאום נתניהו בקונגרס סייע לאובמה

מלך ערב הסעודית סלמאן בפגישה עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה בבית הלבן, 4 בספטמבר 2015. רויטרס
מלך ערב הסעודית סלמאן בפגישה עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה בבית הלבן, 4 בספטמבר 2015/רויטרס

"אנו חולקים דאגה משותפת בנושא למשבר בסוריה, ותהיה לנו ההזדמנות לדון באופנים שבהם אנו יכולים לאפשר החלפת שלטון בסוריה שיכולה לסיים סוף סוף את המצב האיום שם", הוסיף אובמה. סלמאן, מצדו, אמר כי ארצו מוכנה לשתף פעולה עם ארצות הברית כדי להשיג יציבות במזרח התיכון.

בחדר הסגלגל נכחו גם סגן הנשיא האמריקני ג'ו ביידן, היועצת לביטחון לאומי סוזן רייס, שר ההגנה אשטון קרטר ושר החוץ ג'ון קרי.

במאי האחרון ביטל המלך סלמאן את השתתפותו בפסגת מדינות המפרץ הפרסי עם אובמה. את המדינה ייצג בוועידה הנסיך מוחמד בן נאיף.

שר החוץ הסעודי עאדל אל-ג'ובייר אמר בזמנו כי הסיבה לביטול השתתפותו של המלך היא כניסתה לתוקף של הפסקת אש הומניטרית בתימן, ופתיחתו של מרכז לסיוע הומניטרי שנושא את שמו של המלך.

(עדכון ראשון: 00:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully